Csapó Zsuzsanna: Gyermekek a háborúban-nemzetközi jogi összefüggések
9-66
I. Gyermek áldozatok (passzív oldal)
9-31
1. Tények, adatok
9-10
2. Változások
10-11
3. Nemzetközi jogi normák
11
3.1 Humanitárius nemzetközi jog
11-15
3.2. Emberi jogi rendszer
15-17
3.3. Az ENSZ keretében született nemzetközi források
18-20
3.4. A gyalogsági aknák alkalmazásának, felhalmozásának, gyártásának, és átadásának betiltásáról, illetőleg megsemmisítéséről szóló 1997. évi oslói egyezmény
20-22
4. Nemzetközi szervezetek
23
4.1. Az Egyesült Nemzetek Szervezete (ENSZ)
23-29
4.2. Vöröskereszt: ICRC (International Committee of the Red Cross)
29-30
5. Magyarország
30-31
II. Gyermek katonák (aktív oldal)
31-60
1. Tények, adatok
31-32
2. Változások
33-34
3. Nemzetközi jogi normák
34-47
3.1. A genfi jog-a nemzetközi és a nem nemzetközi fegyveres összeütközések áldozatainak védelméről szóló 1977. évi I. és II. jegyzőkönyvek
34
3.2. A gyermekjogairól szóló 1989. évi New York-i egyezmény
35-36
3.3. A Nemzetközi Munkaügyi Szervezet (ILO) 182. számú egyezménye: a gyermekmunka legrosszabb formáinak betiltásáról és a felszámolására irányuló azonnali lépésekről-1999
36-37
3.4. Az állandó Nemzetközi Büntetőbíróságot felállító Római Statútum-1998
37-38
3.5. Az ENSZ Biztonsági Tanácsának határozatai
38-39
3.6. Regionális nemzetközi jogi normák
39-46
3.7. Akcióprogram a könnyűfegyverek tiltott kereskedelméről-2001
46-47
4. Nemzetközi szervezetek
47-53
4.1. Az Egyesült Nemzetek Szervezete
48-50
4.2. A gyermekkatonáskodás elleni koalíció: CSÚCS (Coalition to Stop the Use of Child Soldiers)
50-52
4.3. Vöröskereszt: ICRC (International Committee of the Red Cross)
52-53
5. Az Európai Unió és Magyarország
53-60
5.1. Az Európai Unió
53-57
5.2. Az Európai Unió tagállamai
57-60
Záró gondolat
61
Jegyzetek
62-66
Deák Péter: A magyar igazságszolgáltatási szervezet reformja
67-99
Bevezetés
67-68
I. A rendszerváltás hatása az igazságszolgáltatásra
69-70
1. Az ügyforgalom fellendülése
69-70
II. Az igazságügyi reform politikai és szakmai vitája
70-75
1. A bírák véleménye a reformról
70-71
2. A kormány álláspontja a reformról
71-72
3. A Parlamenti ellenzék véleménye a reformról
73-75
III. Az igazságügy reformja
75-78
1. A reform alapelvi szintű rendelkezései
75-77
2. Az Országos Igazságszolgáltatási Tanács felállítása
77-78
IV. Az ítélőtáblák felállításának alkotmányjogi vonatkozásai
78-83
1. Az első igazságszolgáltatási szervezeti törvény megszületése (Itv. 1.)
78-79
2. A második igazságszolgáltatás szervezeti törvény (Itv. 2.)
79-81
3. A harmadik igazságszolgáltatás szervezeti törvény (Itv. 3.)
81-82
4. Az Alkotmánybíróság határozata
82-83
V. Döntéshelyzetben a Parlament
84-87
1. A helyzet megoldása (Itv. 4.)
84
2. Az eljárásjog reformja
84-87
Összegzés
87-88
Irodalomjegyzék
89-91
Mellékletek
92-97
Jegyzetek
98-99
Egri Gábor - Pinczésné Kiss Klára: Társadalmi jelenségek és folyamatok mérhetősége a rendőrségi munka minőségének fejlesztése szemszögéből
101-142
1. Bevezetés
101-102
1.1. A belügyi munka és a minőségfejlesztés összefüggései
102
1.2. A rendőrségi minőségfejlesztés
102-104
2. Méréselméleti alapok
104-107
2.1. Természettudományi megalapozás
104-105
2.2. A társadalmi jelenségek mérése
105
2.3. A rendőrség tevékenységét meghatározó események mérése
106-107
3. Jelenlegi mérési rendszerek és főbb hiányosságaik
107-109
3.1. Viszonyítás a térben
108
3.2. Viszonyítás az idő dimenzió mentén
108-109
3.3. A látencia hatásai
109
4. Mérési technikák a rendőri munka minőségfejlesztése szemszögéből
109-113
4.1 Kérdőíves felmérések
113-114
4.2. Komplex értékelés
114-121
4.2.1. Szempontokra bontás
114
4.2.2. Súlyozás
114-115
4.2.3. Értékelés az egyes szempontok szerint
115-116
4.2.4. Összegzés a különféle szempontok tekintetében
116
4.2.5. Ábrázolás
117-121
4.3. Rendőrségi mérések
121-124
4.3.1. Külföldi gyakorlat
121
4.3.2. Itthoni kezdeményezések
121-122
4.3.3. Az első hazai rendőrségi sikerek
122-124
4.4. A további kutatások lehetséges irányai
124
5. Összefoglalás
124-125
Irodalomjegyzék
125-126
Mellékletek
127-142
Fábián Adrián: A hatékony közigazgatás-A New Public Management és a magyar reformfolyamatok
143-200
I. Az EU-csatlakozás és a hatékony közigazgatás követelménye
143-145
II. A menedzsmentelmélet
146-151
1. A menedzseralizmus
146-150
2. Az New Public Management előzményei
151
III. A New Public Management fogalma
152-154
1. A New Public Management fogalma
152-153
2. Az NPM alkalmazásának feltételei és kiindulópontjai
153-154
IV. Az NPM célkitűzései és eszközrendszere
154-160
1. A közszférában foglalkoztatottak számának csökkentése, új személyzetpolitikai modell
154-155
2. Privatizáció
155
3. A közigazgatási egységek önállóságának növelése
155-156
4. Piaci versenyhez hasonló körülmények kialakítása
156
5. A közigazgatás minőségének a javítása
156-157
6. A „karcsú” közigazgatás („lean administration”) megteremtése
157
7. Ügyfélorientált közigazgatás
158
8. Közigazgatás és politika elválasztása
158-159
9. A „reinventing government”
159-160
V. Az NPM kritikája
160-161
VI. A hatékonyág követelménye hazánkban (Jogalkotás és jogalkalmazás)
161-180
1. Az államháztartás hatékonysága
161-164
2. Az önkormányzati igazgatás
164-170
3. A közigazgatás személyzete
170-172
4. A közbeszerzés
173-175
5. A koncesszió
175-176
6. A jogalkotás gazdaságossága
176-180
VII. NPM és a magyar reformelképzelések
180-188
1. A közigazgatás továbbfejlesztésének 2001-2002. évekre szóló kormányzati feladattervéről
180-181
2. A kormányprogram
181-186
3. A közigazgatási eljárásról szóló törvény tervezete
186-188
VIII. Összefoglaló gondolatok
188-192
Jegyzetek
193-200
Jóri András: Az új adatvédelmi törvény elé
201-234
I. Bevezetés
201-202
II. A magyar adatvédelmi jog fejlődésének tendenciái: EU-harmonizáció, az információs önrendelkezési jog relativizálása, korlátozás üzleti érdekek alapján
202-207
III. A hatályos magyar adatvédelmi törvény, a 2001. évi tervezet, az EU adatvédelmi irányelve és a brit törvény elemzése
207-226
1. Főbb jellemzők
207-208
2. Alapfogalmak
209-219
2.1. Személyes adat
209-211
2.2. Adatkezelés
211-212
2.3. Adatkezelő, adatfeldolgozó, adatfeldolgozás
212-216
2.4. A hozzájárulás fogalma
216-219
3. Az adatkezelés feltételei
219-224
4. Külföldre irányuló adattovábbítás
224-226
IV. Utóhang
226-229
Jegyzetek
230-234
Metzinger Péter: Az ideális társasági szerződés
235-282
Bevezetés
235-239
1. A tanulmány tárgyi behatárolása
235-236
2. A tanulmány módszere és célja
236-237
3. Európai jog és jog-összehasonlítás
238-239
4. Néhány további előzetes megjegyzés
239
Első Rész-A társasági szerződés jogi természete
240-260
I. Kiindulás
240-242
1. Adott keretek
240-241
1.1. Tételes jogok
240-241
1.2. Elméletek
241
2. Saját kiindulópontom: vállalat-társasági szerződés-társaság
241-242
II. A társasági szerződés vélt megkülönböztető jegyei
242-248
1.Többalanyú, több oldalú jogügylet
242-244
2. Együttműködés (affectio societatis)
244-247
3. A visszterhesség hiánya
247-248
III. A társasági szerződés jogi analitikája (A társasági szerződés és társasági jogviszonyok megkülönböztető jegyei)
248-260
1. Jogügyleti alap
249
2. Tulajdon-átruházás
249-251
2.1. A társaság jogalanyisága
250
2.2. A társaság tulajdonszerzése
250-251
3. A társaság tulajdonosi pozíciójának tartalma
251-253
4. A tagok jogai és közössége
253-260
4.1. A tagok tulajdonosi jogai
253-255
4.1.1. Nem a társaság, hanem a társasági részesedés a tulajdonjog tárgya
253
4.1.2. A társasági jogok nem képezik a vagyoni hozzájárulás ellenértékét
253-255
4.2. A társaság fő kötelezettsége, ellenszolgáltatása
255-256
4.3. A tagok egymás közötti társasági jogi kapcsolata
257-260
4.3.1. Oszthatatlan közös tulajdon
257
4.3.2. A tagok rendelkezési joga gyakorlásának a formája: a taggyűlés
257-258
4.3.3. A tagok szerződése
258-259
4.3.4. A tagok felelőssége egymás felé
259-260
Második Rész - Alanyváltozás a társasági jogviszonyokban
260-274
I. Új tag csatlakozása
261-263
1. Társasági jogok megszerzése társasági jogi kötelezettség nélkül
261-262
2. Társasági jogok megszerzése társasági jogi kötelezettség teljesítésével
262-263
II. Tagok távozása
263-273
1. A társasági szerződés felmondása
263-267
1.1. A felmondás közlése
264-265
1.2. A felmondás vitatása
265-266
1.3. Elszámolás a távozó taggal
266-267
2. A tag kizárása
267-271
2.1. Tagkizárás = rendkívüli felmondás?
268
2.2. A tulajdonhoz való jog sérelme
268-270
2.3. A kizárás szankciójellege
270-271
3. A szétválás
271
4. A társaság megszűnése
271-273
4.1. Végelszámolás és felszámolás
271-272
4.2. Törlés
272
4.3. A tagok helyzete
272-273
Konklúzió
273-274
Jegyzetek
275-282
Polyák Gábor: Európai médiapolitika és médiaszabályozás a digitális korban
283-330
I. A közösségi médiaszabályozás felülvizsgálata
284-294
1. A televíziós irányelv felülvizsgálata
284-286
2. A közösségi médiaszabályozás alapelvei
286-287
3. Az irányelvben szabályozott egyes kérdések
287-294
3.1 A jelentős társadalmi eseményekhez való hozzáférés
287-290
3.2 Az európai művek terjesztésével és előállításával kapcsolatos rendelkezések-kulturális sokszínűség
290-292
3.3 A gyermekek és az emberi méltóság védelme, helyreigazítási jog
292-294
II. A jövőbeli médiaszabályozás hatálya
294-310
1. Fogalom-meghatározás néhány európai médiatörvényben