Mészáros László: Az ókori európai nevelésügy egy elfeledet szelete – Püthagorasz és misztériumiskolája
[9]-23
Mikonya György: Az egyetemtörténeti kutatás forrásai, módszerei és fontosabb témái
[24]-37
Kováts-Németh Mária: Az enciklopédikus tudás szerepe az életvezetésben
[38]-45
Sanda István Dániel: A modern szakképzés rendszerének kialakulása és professzionalizálódása a késő középkortól a XVIII. század végéig
[46]-60
Ugrai János: A szintemelkedés tényezői – A miskolci református gimnázium az Entwurf után
[61]-71
Zászkaliczky Péter: Tóth Zoltán szerepéről az európai gyógypedagógiai hagyományban
[72]-80
Somogyvári Lajos: Egy vidéki szakközépiskola első néhány hónapja (1960)
[81]-89
A PROFESSZIÓ TÖRTÉNETÉHEZ
[91]-191
Nóbik Attila: Professzionalizáció és iskolai tér Az Elemi Népoktatás Enciklopédiájában
[91]-107
Fizel Natasa: A szegedi tanárképző főiskola hallgatói által felvet pedagógiai, pszichológiai és flozófai témájú kurzusok a Ferenc József Tudományegyetemen (1928–1937)
[108]-118
Pukánszky Béla: Kooperáció vagy konkurencia? Adalékok a középiskolai tanárképzés helyi szabályozásának történetéhez
[119]-139
Biró Zsuzsanna Hanna: Királyi és nem királyi út a bölcsészdiplomáig. Az időfelhasználás jelentősége a hallgatói tipológiában
[140]-148
Nagy Péter Tibor: A középiskolai tanári szakma diferenciáltsága
[149]-160
Vincze Beatrix: Az európai tanárképzés a „modellalkotó” országok aspektusából. Összegző átekintés egy tanulmánykötet margójára I.
[161]-177
Garai Imre: Az európai tanárképzés a „modellkövető” országok aspektusából vizsgálva. Összegző átekintés egy tanulmánykötet margójára II.
[178]-191
ÉLET ÉS REFORM
[193]-248
Kéri Katalin: A lányok testi nevelése a XVIII–XIX. század fordulóján
[193]-205
Boreczky Ágnes - Fenyves Márk: Az Orkesztika Iskola megszületése és az első évek
[206]-220
Pethő Villő: „Csak boldog gyermekből lehet boldog felnőt, s csak ezekből lehet boldog ország.” Életreform elemek a Kodály-szövegekben
[221]-230
Sófalvi Emese: Életreform motívumok szakrális térben. Gondolatok a kolozsvári Havas Boldogasszony templom egyik oltárképéről
[231]-237
Amati Gergely Márton: Egy waldorf intézmény tanári konferenciája, mint paradigmatikus közösségi gyakorlat
[238]-248
A DUALIZMUS SZÍNEI
[250]-324
Rébay Magdolna: Arisztokrata jelenlét a pozsonyi királyi katolikus főgimnáziumban a dualizmus korában
[250]-258
Pornói Imre: A szocialitás gondolatának jelentkezése Magyarországon a dualista korban
[259]-269
Hegedűs Judit: Az óvodai fegyelmezés elvei és módja a dualizmus korában
[270]-278
Tészabó Júlia: Gyermekkép és a gyermek képe. Gyermekek a múlt századforduló hivatásos műtermi gyermekportréin
[279]-294
Vörös Katalin: Arésztól Héphaisztoszig. A hadirokkantak oktatása az első világháború idején
[295]-313
Fáyné Dombi Alice: Refektivitás mint az értelmezés és kritikai recepció kerete
[314]-324
OKTATÁS, ESZME ÉS POLITIKA
[326]-378
Sáska Géza: A felvilágosodás polgári örökségének tagadása. A „képesség” és „ismeret” vita forrásvidéke
[326]-332
Szabó Zoltán András: A polgári iskolai érdekképviselet állásfoglalása a középiskolai reform előkészítésében (1919–1920)
[333]-343
Baska Gabriella: Rituális elemek a Rákosi-korszak pedagógiai sajtójának propaganda szövegeiben
[344]-358
Golnhofer Erzsébet - Szabolcs Éva: Szempontok egy elfelejtett diskurzus értelmezéséhez: a Petőfi kör pedagógusvitája
[359]-370
Darvai Tibor: Az oktatáspolitika változása Magyarországon az 1960-as években
[371]-378
KÓDA
[380]-390
Berzsenyi Emese - Szécsi András: Isteni idővilágok