Keresés
További részletek
Összes találat megjelenítve : 3

Találatok


A Tisztelt olvasó a Pécsi Tudományegyetem Illyés Gyula Karának Kurucz Rózsa főiskolai tanár tiszteletére megjelentetett jubileumi kötetét tarja a kézben. Az évfordulók mindig fontos mérföldkövek, szép és emlékezetes alkalmak, melyek lehetőséget adnak a kollégáknak és barátoknak is az ünneplésre. A jelen kötet szerzői és szerkesztői az anyagi és terjedelmi keretekhez igazodva igyekeztek kapcsolódni az ünnepelt szerteágazó kutatói munkásságához. A kötet 15 írást tartalmaz, amelyeket történeti és tematikus elrendezés szerint is szerkesztettünk. A tanulmányok multidiszciplinaritása nemcsak a kötet sokszínűségét mutatja, hanem azt az oktatói-kutatói kört is jelzi, amely szakmai-tudományos tevékenységével és személyesen is kapcsolódik az ünnepelthez. A tanulmányok témái az európai és hazai művelődéstörténeti-, pedagógiai hagyományokhoz kötődnek. A múlt értékei mellett a jelen eredményeiről és problémáiról is szólnak a jövő reményében. Horváth Béla tanulmányában a pedagógia egyik kulcskérdésével, a sikerrel, és ellentétjével, a sikertelenséggel foglalkozik két költőóriás példája alapján. A két költőzsenik érzésein keresztül érzékelteti, mennyire fontos az egyén számára a siker, és mennyire negatívan befolyásolja az ember életét a sikertelenség. A költők életpályája igazolja, hogy a siker szubjektív és objektív megítélése nincs mindig …
Tovább a műhöz
Játékok
  • 1998
Az alábbiakban olyan játékok leírásait olvashatjátok, amelyeket gólyatáborban vagy egyéb csoportos összejöveteleken játszhattok, alkalmat teremtve a közös időtöltésre, szórakozásra. A játékok között vannak érdekesebbek, és kevésbé érdekfeszítők, ismertebbek és talán csak papíron létezők, de végül minden játékot fennhagytunk a listán, ami társaságban eljátszhatónak tűnik. (Régi tapasztalat, hogy mindig az első hallásra legprimitívebbnek tűnő játékok a legélvezetesebbek.) A kategóriánkénti besorolásnál a Kemény Vikiék által megalkotott beosztást vettük alapul, megpróbáltunk minden játékot besorolni a tizenhárom kategória valamelyikébe (nem volt könnyű!). Az egyes játékcsoportoknál mindig feltüntetjük, hogy mikor, kikkel, hol és hogyan célszerű az adott típusú játékokat játszani, általában hasonló szellemű instrukciók kerültek a játékok utáni megjegyzés rovatba is. A feltüntetett játékidő általában egy átlagosnak vélt, becsült érték, olyan játékoknál, ahol több kört érdemes egymás után játszani az egy menetre vonatkozó időtartam szerepel. Annak eldöntésében, hogy mikor hagyjunk abba egy játékot, mindig a csoport aktuális állapotának, hozzáállásának kell mérvadónak lennie. A játékvezető fontos feladatai közé tartozik, hogy a játék megtervezése, levezetése mellett figyeljen arra is, hogy a csoport tagjai mennyire vevők az általa …
Tovább a műhöz
Ez a könyvecske matematikai játékokat tartalmaz. Minden játékot játékszabályok szerint kell játszani; a matematikai játékoknak is megvannak a szabályai. A labdarúgó-, kosárlabda- stb. mérkőzéseken a játékvezető ügyel a szabályok betartására, itt mi magunk. Szabály nélkül minden játék kapkodássá válik. A könyv célja elsősorban az, hogy szép és élvezetes játékkal elszórakoztassa azokat, akik ezt akarják. Ennél azonban egy kicsivel többet is akar: megszerettetni veletek a matematika egyes részeit. Steinhaus lengyel matematikus írja könyve előszavában, hogy egy séta az állatkertben még nem állattan; lehet az állatkertben tudományos tervek nélkül is sétálni. De meg lehet az állatkertben szeretni az állatokat, kedvet lehet kapni ahhoz, hogy zoológussá legyünk. A matematikai játékok könyve is akkor éri el a célját, ha rajta keresztül megszeretitek a matematikának azokat a részeit, amelyeket ismertek. A matematikai játékok könyve még nem tesz senkit matematikussá. Attól a foktól, hogy szórakozásból olvassátok ezt a könyvet, még hosszú az út addig, hogy matematikusok legyetek. Keressétek mindenütt a kapcsolatot, az okokat, és észrevétlenül érdekessé, élvezetesebbé válnak az iskolai matematikaórák is. Még innen is hosszú út vár rátok, ha a matematika tudományában el akartok mélyedni. Ez az út gyakran fárasztó, nehéz, de mindig sok örömet adó. Fogadjátok a könyvet …
Tovább a műhöz
Összes találat megjelenítve : 3