Keresés
Összes találat megjelenítve : 1
Összes találat megjelenítve : 1
Találatok
A minőséget sokan, sokféleképpen értelmezik. Általánosságban kétféle értelmezés különíthető el: a fogyasztói alapú és a szabvány alapú értelmezés. A fogyasztói szemlélet az alapján tart egy terméket vagy szolgáltatást minőséginek, hogy az megfelel-e a fogyasztó elvárásainak, igényeinek. Ahogy Jurán (1988) fogalmaz: „a minőség megfelelés a fogyasztó igényeinek”. Minden fogyasztónak valamiféle elvárásai vannak az egyes termékekkel szemben, melyek az áron kívül szubjektív tényezőktől is függnek. Ez alapján a minőség: minőség = fogyasztó benyomása - fogyasztó elvárása. A minőség növelhető a benyomás növelésével vagy az elvárás csökkentésével. Ez az értelmezés egyben azt is jelenti, hogy egy drágább, jobb termék nem feltétlenül jelent magasabb minőséget a fogyasztó számára, mint egy olcsóbb, amely szintén jól kielégíti az igényeit. A fogyasztói alapú minőséget hívják piaci alapú minőségnek is. A termék vevő számára nyújtott értéke alapján öt termékszintet lehet megkülönböztetni, mely egy szálloda példáján keresztül kerül bemutatásra: Alaphasznosság: amit a vevő valójában megvesz (egy szállóvendég pihenést és alvást vásárol). Alaptermék: az alapvető termékfunkciók megléte (egy hotelszobához jár ágy, szekrény). Elvárt termék: a fogyasztó által elvárt termékfunkciók megléte (tiszta ágy, friss törülköző, nyugalom). …
Tovább a műhöz