Keresés
Összes találat megjelenítve : 1
Összes találat megjelenítve : 1
Találatok
Több, mint 150 iskolatípus kerül szóba ebben a magyar történeti iskolatipológiában. A legjelentősebb iskolatípuséi ezek. amelyek zömét a szakirodalom is említi. Szabatos leírásuk, egymásból való viszonyuk és fejlődésrajzuk bemutatása, rendszer-befoglalásuk azonban eddig még nem történt meg. Szerény munkánk nem teljes, még sok kiegészítést, csiszolást, pontosítást kíván. Azt is jó! tudjuk, hogy a felsorolt alapvető iskolatípusokon kívül számos jelentős és fontos oktató-nevelő intézmény működött hazánkban az elméit ezer esztendő alatt. De nem tudtunk kitérni a különféle tanfolyam jellegi iskolákra, esti és levelező oktatási szervezetekre és hasonlókra. Mégis reméljük, hogy összefoglalásunk - mint első' kísérlet e témakörben - segítséget tud adni nemcsak az iskolatörténet kutatóinak, a magyar nevelés története iránt érdeklődőknek, hanem a jelen és a jövő hazai iskolarendszerét jelenleg tervezőknek, az erről vitatkozóknak is. Sőt talán ösztönzést adhat az utópiák elkerüléséhez is... (...) A hazai neveléstörténeti szakirodalom "népiskola" névvel nevezi azt az alsó-szintű iskolatípust, amelyben a tanulóik anyanyelvükön - a tanító vezetésével - megtanulták vallási, erkölcsi és állapotbeli kötelességeiket; a magasabb Iskolába készülők elsajátították az elemi készségeket (olvasás, írás, számolás). illetőleg a latin nyelvtan elemeit. Az első …
Tovább a műhöz