Keresés
Összes találat megjelenítve : 3
Összes találat megjelenítve : 3
Találatok
Iskola és társadalom
- 2003
Az olvasó olyan szöveggyűjteményt tart a kezében, amely korábban két különálló kötet volt. Először 1996-ban gyűjtöttem össze önálló kötetbe Iskola és társadalom címmel azokat a szemelvényeket, amelyeket a jövendő és a már pályán levő pedagógusok szemléletformálásához elengedhetetlennek tartottam. A kötetben szereplő tanulmányok, könyvrészletek nemzetközileg is jól ismert oktatásszociológusai az iskoláztatás évei alatt megújuló és újratermelődő társadalmi egyenlőtlenségekre kerestek és adtak magyarázatot. Értelmezési kísérleteik, empirikus kutatásaik a magyar oktatásszociológia formálódásában is meghatározó szerepet játszottak. Ennek a hatásnak a bemutatására állítottam össze 1999-ben a második kötetet. A két kötet tehát csak időben vált el egymástól, tartalmilag azonban szervesen összetartoztak. A kötetekből tanár szakon tanuló bölcsészek, nappali és levelező pedagógia szakos hallgatók és szakirányú továbbképzéseken részt vevők ismerkedtek meg azokkal az elméletekkel, kutatási eredményekkel, melyek
segítségével szűkebb és tágabb iskolai környezetük történéseinek értelmezési keretét megalkothatták.
A korábbi két kötet egy könyvben való megjelenését nem csak a közös gondolati váz és az elfogyott példányok indokolják. A társadalmi egyenlőtlenségek és a rendszerváltozás óta meghozott oktatáspolitikai döntések mai …
Tovább a műhöz
Az itt közzétett tanulmányok a társadalmi egyenlőtlenség szociológiai elemzésének nemzetközi irányzatairól adnak képet. A témák felölelik a társadalmi rétegződés alapstruktúráját csakúgy, mint a társadalmi egyenlőtlenségeket, mint például a nemi egyenlőtlenség vagy az egészségi állapotbeli egyenlőtlenség, valamint a vertikális társadalmi mobilitás esélyeit és a szociálpolitika ezekkel kapcsolatos intézkedéseit is. A szövegek főleg elméleti és fogalmi témákról adnak tájékoztatást, de a szemelvénygyűjtemény tartalmaz tapasztalati jelenségekkel foglalkozó tanulmányokat és empirikus adatok feldolgozását is. A kiválasztott szövegek főleg az Európai Gazdasági Közösség országainak társadalmi egyenlőtlenségeit hasonlítják össze. Az összehasonlítás többnyire szinkronikus, tehát csak a jelenlegi struktúrákra irányul. Ahhoz viszont, hogy nemzetközi összehasonlítást tudjunk tenni a mai életkörülmények (pl. szegénység) és szociális rendszerek (pl. nyugdíjrendszerek) között, meg kell ismernünk történelmi kialakulásukat és társadalmi változásukat is. Ezért tehát sok szemelvényre a diakronikus szemlélet is jellemző. Az olvasónak alapszinten ismernie kell az általános szociológiát, különösen a társadalmi rétegződés szociológiáját ahhoz, hogy megértse a szövegeket. Az alapismeretek elsajátíthatók a Társadalmi rétegződés című, a közeljövőben megjelenő …
Tovább a műhöz
Tourism
- Hall, Michael C.
- 2005
Tourism is now a major area of academic study and publishing. There has been a proliferation of tourism courses at tertiary institutions around the world since the late 1980s. Publishers have responded to the growth in student demand for relevant material with a corresponding increase in the publication of texts and reference material. Nevertheless, despite the growth in tourism texts, there are still relative few 'global' introductory texts for university students to the field of tourism studies from a social scientific perspective. This book is designed to fill some of that gap by providing a broad international introduction at a macro-level perspective to tourism development issues and the wider field of tourism studies. However, I would be the first to acknowledge that while global in scope, the international dimension is constrained by a dependence on academic literature in the English language. Where possible, however, reference is made to work in other languages. The text is designed to meet the demands of undergraduate tertiary tourism students as a core social science text in their degree, although it should also be of some utility for graduate students in tourism as well. Ideally, it will also be useful for students in cognate areas, such as geography, recreation and leisure. The use of key ideas of accessibility, mobility, globalisation and localisation are utilised in order to try to provide a coherent framework for understanding and discussing the development, …
Tovább a műhöz