Keresés
További részletek
Összes találat megjelenítve : 2

Találatok


Tankönyvünk harmadik kötete szándékunk szerint szerves folytatása az első két kötetnek, mind tartalmában, mind szemléletmódjában, mind pedig stiláris és formai megoldásaiban. Látni fogja az olvasó, hogy megtartottuk a korábban alkalmazott szerkezeti tagolást, a tanulást itt is összefoglalásokkal, ellenőrző kérdésekkel és a kulcskifejezések kiemelésével igyekeztünk segíteni. A témák tárgyalásakor az esszenciális ismereteket bemutató főszövegtől elkülönülve, szövegdobozokban szerepeltetjük mindazokat a fontos kiegészítő információkat, amelyek reményeink szerint érthetőbbé és érdekesebbé teszik a tanulást. Őszintén reméljük, ezek a megoldások betöltik azt a szerepet, amelyet szántunk nekik. A hasonlóságok mellett törekedtünk arra, hogy ennek a kötetnek sajátos arculata legyen. Ezt a kötetet uralják talán a leginkább azok a témák, amelyeket a pszichológiában sajátosan emberinek szoktak tartani. A nyelv, a kommunikáció, a tudatosság, a gondolkodás, az összetett érzelmek olyan jelenségek, amelyek kapcsán általában úgy véljük: noha ezek valamilyen elemibb formában a nem humán fajoknál is jelen vannak, valódi kiteljesedésükről és egyedülállóan összetett megnyilvánulásaikról az ember esetében beszélhetünk. Más szavakkal: olyan képességekről, készségekről, folyamatokról esik szó, amelyek szorosan emberi lényegünkhöz tartoznak. A pszichológia mindig az emberi …
Tovább a műhöz
Hihetetlenül felgyorsult világban élünk. Az utóbbi évtizedekben, de különösen napjainkban a távközlési (mobiltelefon, műholdak), az informatikai (számítógép, CD-ROM, Internet, szerverek), a kommunikációs (digitális nyomdatechnika, egyre nagyobb számú rádiós, televíziós csatornák, multiplexek) technikák fejlődése elképesztő ütemre váltott. Használatba vételük értelemszerűen új módszerek, eszközök megjelenését jelenti a szervezetfejlesztés (minőségirányítás, controlling, benchmarking, Total Quality Marketing, reengineering stb.) területén is. Nincs pardon. Egy másodpercnyi kihagyás több éves lemaradást eredményezhet. A technikai, a szervezeti változások, a humán erőforrás-gazdálkodás új módszereinek megjelenése nem hagyja érintetlenül a nemzeti gazdaságokat, a szolgáltatóipart és a közszférát sem. Valljuk be őszintén, a saját bőrünkön tapasztaljuk, hogy a meglévő technikai eszközeink alkalmazásával, illetve a gondolkodásunkkal, a szemléletünkkel, a régebben tanult kommunikációs, verbális eszközkészletünkkel mennyire nehéz (és egyre nehezebb) megfelelni a napi kihívásoknak. Folyamatos önképzés, állandó tanulás nélkül az állásunk is könnyen veszélybe kerülhet. A minőségirányítási rendszer(ek) bevezetése a gazdasági- és a nem profitorientált szférák bármely területén a szervezet és az egyén szintjén is segíthet a több irányú elvárások magas …
Tovább a műhöz
Összes találat megjelenítve : 2