Keresés
További részletek
Összes találat megjelenítve : 6

Találatok


Törőcsik Mária Professzor Asszony a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar teljes történelmének egyik legkiemelkedőbb életművet felmutató oktatója, akit - mint ahogyan e kötet is bizonyítja - nagyon sok kollégája szeret, még több tisztel, de még annál is sokkal többen tanultak tőle valami fontosat. Törőcsik Mária, sokunk Marikája a Kar legelső női professzora, és ez férfi kollégákhoz képest többszörös erőkifejtést kívánt meg Tőle az élet komplex kihívásait illetően, beleértve ebbe természetesen és első helyen a családot, de persze az idő nagy részében férfi kollégák dominálta munkaközegben való teljes értékű helytállást is. Különösen imponáló volt az, ahogy a Marketing és Turizmus Intézet első igazgatójaként lendületesen és elszántan épített fel egy sokra hivatott, nagyon tehetséges marketinges csapatot, és ezzel párhuzamosan tudta a turizmus vertikumot az elvárásokat felülmúló sebességgel és hatékonysággal integrálni az intézeti, a kari és a tágabb szakmai közegbe. Törőcsik Professzor Asszony az oktatói/kutatói utánpótlásnevelés terén egészen rendkívülit alkotott, a témavezetésével eddig végbement 18 (!) sikeres doktori védést csak az tudja helyiértékén kezelni, aki valaha megtapasztalta már konzulensként, hogy milyen mennyiségű és milyen odaadású munkát kíván meg akár egyetlen doktorandusz útjának sikeres egyengetése is. Nem …
Tovább a műhöz
A 80-as évek nemzetközi üzleti sikertörténeteit a marketingelmélet a geobusiness-modell alapján magyarázta. Eszerint a multinacionális vállalatok saját céljaik és a versenyben elfoglalt helyzetük által motiválva egy olyan környezetben terjeszkednek, ahol a technológiában vagy az eltérő célpiaci adottságokban található meg a fenntartható versenyelőny forrása. Ez a multinacionális marketing fénykora. Az ilyen sokpiacos stratégia azonban annál több piacszervezési gondot okoz, minél kiterjedtebb a vállalat nemzetközi hálózata. A 90-es években növekvő számban jelennek meg a globális piacokat kiszolgálni akaró cégek. A globalizálódás mint a nemzetköziesedés legmagasabb foka azt jelenti, hogy a vállalat működése során általában véve figyelmen kívül hagyja a nemzeti határokat, kivéve az olyan műveleteket, amelyekben a helyi sajátosságokhoz való alkalmazkodás egyértelműen kedvezőbb. A globális stratégia alapvető előnye az a működési rugalmasság, ami a források áramoltatásából ered a multinacionális hálózatban. | „A gazdaság globalizációja, korunk feltarthatatlanul teret nyerő jelensége, a nemzetgazdaságok számára meghatározó tényező. Ahhoz, hogy a magyar vállalatok versenyképesen vehessenek részt a globális folyamatokban, alapvető jelentőségű, hogy ismerjék a nemzetközi piacokat és azokat az eszközöket, amelyekkel e piacokat és az elérhető eredményeket …
Tovább a műhöz
Ez a könyv, amelyet az Olvasó kezében tartás remélhetőleg megtisztelőfigyelmére érdemesít, szeretné megismertetni olvasóját a pécsi egyetemen folyó közgazdászképzés 25 éves történetével,szervezetével, személyi állományával és jövőjére vonatkozó elképzeléseivel. Mindazok, velünk együtt, akik — részt vettünk ez emlékező kötet létrehozásában - megélték e 25 év egészét, vagy jelentősebb részét Karunkon, bizonyára kritikával fogadják munkánkat, természetesen nem minden alap nélkül. Nagyon nehéznek bizonyult ugyanis az események emlékező, rövidítő összefoglalása, óhatatlanul nem nyert említést, bizonyára sok igen fontos eredmény, de az esetleges formai-szerkesztési kifogások is jogosak. Törekedtünk egy történeti és probléma-csokorra tekintettel lévő tartalmi kifejtést követni, reméljük megértésre talál. Bármely kifogás jogosságát elismerve, jóakaratú szándékunkat reméljük senki sem vonja kétségbe. Fogadja az Olvasó elnéző szeretettel e kötetet, mint többünk erőfeszítéseinek eredményét, hiszen az anyag összegyűjtéséhez sokak segítségét kértük. A szerző-szerkesztő köszönetét mond mindazoknak, akik hozzájárultak a kötet elkészültéhez. Meg kell azonban külön is említenem azokat, akik fáradtságot nem ismerve, részt vállaltak az elkészítés munkájából. Mindenek előtt köszönetét mondok Dr. Hoóz István tanszékvezető professzornak …
Tovább a műhöz
Megtiszteltetetés számomra, hogy a Marketing tanszék mindenkori oktatói, hallgatói és dolgozói nevében én köszönthetem Zeller Gyula professzort 75. születésnapja alkalmából. Zeller Gyula tudományos, oktatói és oktatásszervezési tevékenységének eredményei és érdemei mindannyiunk előtt ismertek. Felsorolásukat e rövid köszöntő nem is teszi lehetővé. Minket, marketingeseket elsősorban az érint, hogy Zeller Gyula volt az, aki a Marketing tanszéket alapította, és - több, mint 20 éven keresztül - egészen 1993-ig vezette. Ezen időszak alatt a marketingoktatóknak egy olyan generációja nőtt fel itt, amely mára már a Pécsi Tudományegyetem Marketing tanszékét az ország legelismertebb marketingműhelyei közé emelte. Számunkra Zeller professzor úr munkásságából talán ez a legfontosabb. E rövid köszöntőben az emberi oldalt szeretném kiemelni. Zeller Gyula a tanszék alapításakor, azután évtizedes vezetői tevékenysége során, és még ma is, mint emeritus professzor, rendkívül jó emberi kapcsolatot tudott kialakítani munkatársaival, kollégáival. Különösen fontos volt ez a kezdeti időkben, amikor a marketing művelése még nem tartozott társadalomtudományok preferált területei közé. Ebben az időszakban Zeller Gyula olyan munkatársakat tudott maga köré gyűjteni, akik az ő példáját követve bátran vállalták fel azt, hogy egy új egyetemen sokszor forradalmian új …
Tovább a műhöz
A közgazdászképzés pécsi megindulásának huszonöt éves jubileumához érkeztünk ebben az évben. A Janus Pannonius Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Karának oktatóközössége úgy határozott, hogy az évfordulót tudományos rendezvénysorozattal és két jubileumi kötet megjelentetésével teszi emlékezetessé. Az első kötet a Kar történetét, a közgazdászképzés fejlődését és a jövőre vonatkozó elképzeléseinket mutatja be. A második kötet - amit most kézben tart a Kedves Olvasó - a Studia Oeconomica jubileumi különszáma. Ezt olyan mustrának szánjuk, amelyben a most huszonöt éves Kar oktatói adhatnak számot tudományos-kutatási eredményeikről. A tudományos kutatás, és a kutatási eredmények közzététele rendkívül fontos területe az egyetemi életnek. Ez az a tevékenység, amely megkülönbözteti az egyetemet a képzés alacsonyabb formáitól, ez az, ami az oktatás minőségét is fémjelzi, ez az, ami rangot ad. A közgazdasági (beleértve természetesen az üzleti diszciplínákat is) kutatásokat és a publikációs tevékenységet az elmúlt évtizedekben a relatív elzárkózottság, a belteijesség, a világ fő áramlataitól való részleges elszakadás jellemezte. A magyar kutatók a vezető nyugati publikációkhoz nem, vagy csak nehezen juthattak hozzá, külföldön (nyugaton) csak kivételes esetekben publikálhattak. A rendszerváltás e területen is gyökeres változásokat hozott: …
Tovább a műhöz
This collection of articles was prepared in honour of the 30th anniversary of the foundation of the Faculty of Business and Economics in Pécs. 30 years is a short period in the history of the University of Pécs starting in 1367 but very significant in the history of the transition of the Hungarian society and economy. With the so-called "new economic trend" the dismounting of the autocracy of the socialist command economy in Hungary began in 1968. The second centre of education of economists started its work in this favourable atmosphere. As a result of the work of the "founding fathers" the new school soon achieved countrywide recognition in the 70s and in the 80s as a venue of reform education, where students obtained utilisable practical knowledge and could rapidly achieve managerial positions after finishing school. Real change in research and education started only at the turning point of the 80s and 90s. The Faculty stood more and more committed towards business education and at the same time did not sacrifice its involvement in teaching the theoretical foundations of modern economics. The special "Pécs-model" was born this way. The past years demanded a lot of foregoing and dedication both from lecturers and students. This time let me speak about the teachers. The task was to learn new ideas, develop new competencies, learn foreign languages. One of the results of these efforts is the capability that allowed the realisation of this book, written by the teachers …
Tovább a műhöz
Összes találat megjelenítve : 6