Keresés
További részletek
Összes találat megjelenítve : 3

Találatok


1989-ben kezdődött el a Janus Pannonius Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kara és a Magyar Tudományos Akadémia Regionális Kutatások Központja Dunántúli Tudományos Intézete együttműködésében a regionális fejlesztéssel foglalkozó szakemberek posztgraduális képzése Pécsett nemcsak Magyarországon, de a volt szocialista országokban is először. Ennek tapasztalataira támaszkodva indult be 1994-ben a közgazdász képzés egyik specializációjaként a regionális szakemberek egyetemi graduális, 1996-tól kezdve pedig a Ph.D. képzése. Az oktatás magas színvonalát az biztosítja, hogy egy országos hálózattal rendelkező kutatóintézet és az ország egyik legnagyobb egyetemének szellemi bázisára és infrastruktúrájára támaszkodik. A korszerű tananyagok kidolgozásához pedig jelentős segítséget nyújtott egy Tempus program keretében a Párizs 8, a Leeds-i és a Las Palmas-i egyetemekkel kialakult együttműködés. Jelenleg a Regionális politika és gazdaságtan Ph.D. programnak 106 hallgatója van. A képzés már öt éves, így egyre nagyobb számban készülnek el a hallgatók kutatási eredményeit összefoglaló tanulmányok és kész disszertációk. Ezekből a tanulmányokból, valamint az 1999 őszén rendezett Ph.D. konferencián elhangzott előadásokból állítottunk össze egy tanulmánykötetet. (A konferencia előadói között a Közgazdaságtudományi Kar Gazdálkodástani Ph.D. programjában résztvevő …
Tovább a műhöz
This collection of articles was prepared in honour of the 30th anniversary of the foundation of the Faculty of Business and Economics in Pécs. 30 years is a short period in the history of the University of Pécs starting in 1367 but very significant in the history of the transition of the Hungarian society and economy. With the so-called "new economic trend" the dismounting of the autocracy of the socialist command economy in Hungary began in 1968. The second centre of education of economists started its work in this favourable atmosphere. As a result of the work of the "founding fathers" the new school soon achieved countrywide recognition in the 70s and in the 80s as a venue of reform education, where students obtained utilisable practical knowledge and could rapidly achieve managerial positions after finishing school. Real change in research and education started only at the turning point of the 80s and 90s. The Faculty stood more and more committed towards business education and at the same time did not sacrifice its involvement in teaching the theoretical foundations of modern economics. The special "Pécs-model" was born this way. The past years demanded a lot of foregoing and dedication both from lecturers and students. This time let me speak about the teachers. The task was to learn new ideas, develop new competencies, learn foreign languages. One of the results of these efforts is the capability that allowed the realisation of this book, written by the teachers …
Tovább a műhöz
Eljött hát ez az idő is, Tanár Úr! Valamikor régen, úgy bő 25 éve, még hallgatóként kerültek először kezeim közé emlékkötetek, melyek ugyan nem voltak tankönyvek, de egyes tárgyak esetében közkedvelten adta fel az oktató ajánlott irodalomként. Nem értettem, hogy mi végre is vannak ezek az irományok. Aztán PhD hallgatóként, illetve ifjú oktatóként már kaptam lehetőséget arra, hogy társszerzőként becsatlakozzak bizonyos írásművekbe. Kezdtem megérteni, hogy egy tudományos pályafutás végén, vagy egy kerek évforduló beköszöntével az ünnepelt számára milyen megbecsülést jelző és megható gesztus, hogy a pályatársak, volt tanítványok és barátok meglepik kollégájukat olyasvalamivel, amit csak ők adhatnak: saját gondolataikkal. Egy egyetemi oktató pályája után ugyanis nem marad épület, vagy egy szép szobor, vagy egy jól megszerelt autó, csak a gondolatai élhetnek tovább a tanítványaiban. Átlépve oktatói/kutatói/menedzseri pályám delelőjén, egyre fontosabbá válik számomra, hogy gondolatokat ültessek el mások fejében, és ezt a mintát Farkas Ferenc professzoromtól, mentoromtól, főnökömtől vettem át. Nem az a fontos, hogy ÉN mit akarok elmondani, NEKEM mi a véleményem, hanem az, hogy akinek mondom, az jobbá, többé, nemesebbé, értékesebbé váljon. A fiatal – bocsánat a régies kifejezésért – értelmiségi legfőbb erénye lehet az, hogy gondolkodik, véleményt és …
Tovább a műhöz
Összes találat megjelenítve : 3