Keresés
További részletek
Összes találat megjelenítve : 1

Találatok


Jelen könyv megírásával az a célom, hogy a leendő kutatóknak megmutassam: kvalitatív kutatást készíteni nem ördöngösség. Emellett pedig egyfajta eszközkészlettel és kritikai gondolkodással szeretném felruházni őket. Mint gyakorló társadalomkutató, posztgraduális hallgatók szupervízora és kutatásmódszertan-tanár, egyre inkább úgy érzem, legalább két nemkívánatos dolog következhet be, ha leendő kutatók módszertani kérdésekkel kezdenek ismerkedni. Egyrészt gyorsan beleunhatnak a módszertani technikákkal kapcsolatos, véget nem érőnek tűnő instrukciók sorozatába, másrészt elrettenthetik őket azok a nehézségek, amelyeket egy jó kvalitatív kutatás kivitelezése jelent. Az első probléma akkor jelentkezik, amikor kutatási technikákat tárgyalnak anélkül, hogy utalnának az azokat valójában jellemző intellektuális és gyakorlati kihívásokra, a másik pedig akkor, amikor ezen kihívások túlságosan nyomasztóvá válnak. A kutató közösséget tehát az a veszély fenyegeti, hogy a potenciálisan legjobb kutatók gyorsan felismerik, és rájuk nehezedő nyomásként élik meg a kvalitatív kutatások okozta kihívásokat. Csökken a lehetősége, hogy a leendő kutatók valaha kvalitatív kutatást fognak készíteni: vagy azért, mert megrémülnek a kihívásoktól, vagy egyszerűen azért, mert belefáradnak a technikai tanácsok tömegével való állandó szembesülésbe. A legjobb módja, hogy …
Tovább a műhöz
Összes találat megjelenítve : 1