Népnevelésünk czéljai és eszközei. Gönczy Pál, miniszteri tanácsos beszéde a II. országos t. képv. közgyűlésén 1883. aug. 19-én
[397]-408
-n.: Az állami felsőbb leányiskolák új szervezete
[409]-415
Dezső Lajos (Fordította): A családi iskola eszméje. (Comenius A. J. Didactica magna-jának XXVIII. fejezete.)
[416]-421
A második országos tanítóestületi képviseleti közgyűlés
[422]-480
I. A közgyűlés előkészítése
[422]-427
II. A közgyűlés tárgyalásai
427-480
Első nap aug. 19.
427-431
Második nap. Aug. 21.
432-433
Harmadik nap. Aug. 22.
433-444
I. A mezei gazdaság és kertészet tanitása a népiskolában
433-439
a) A szakosztály javaslata
433-434
b) Kapossy István előadó beszéde
434-439
c) A tétel tárgyalása
439
II. Minő szemléltetési eszközök szükségesek a történelem tanításához s azok mily módon állítandók elé?
439-444
a) A szakosztály javaslata
439-441
b) Kozma Ferencz előadó beszéde
441-443
c) A tétel tárgyalása
443-444
Negyedik nap. Aug. 23.
444-456
III. A Magyarországi Tanítók Orszgos Árvaháza
444-449
a) A szakosztály javaslata
444-445
b) Tóth József előadó beszéde
445-448
c) A javaslat tárgyalása
448-449
IV. Mi az oka, hogy a fenálló ellenőrző rendszabályok daczára az iskoláztatás sok helyen hanyag, és minő intézkedések lennének szükségesek annak megszüntetésére?
449-452
a) A szakosztály javaslata
449-450
b) Czehe Győző elóadó beszéde
450-452
c) A javaslat tárgyalása
452
V. A magyarországi tanítók Eötvös-alapjának átvétele és szervezete
452-456
a) A szakosztály javaslata
452-453
b) Péterfy Sándor előadó beszéde
453-455
c) A javaslat tárgyalása
456
Ötödik nap. Aug. 24.
456-473
VI. Érinti-e a túlterhelés vádja a mi népiskoláink, s ha igen, milyen mértékben érinti s miképen kell az esetleges túlterhelésnek elejét venni?
456-459
a) A szakosztály javaslata
456-457
b) Tanos Imre, előadó beszéde
457-459
c) A javaslat tárgyalása
459
VII. A tanítási anyag megkülönböztetésére szolgáló elvek az osztott és osztatlan elemi iskolában
459-466
a) A szakosztály javaslata
459-460
b) Dr. Emericzy Géza előadó beszéde
460-466
c) A javaslat tárgyalása
466
VIII. Az ifjusági játékok
466-473
a) A szakosztály javaslata
466-469
I. A játék meghatározása s pedagógiai jelentősége
466-467
II. A játék alkalmazása
467-468
III. A játék helye
468
IV. A játékok
468-469
b) Dr. Kiss Áron előadó beszéde
469-471
c) A javaslat tárgyalása
472-473
Hatodik nap. Aug. 25.
473-480
IX. Az orsz. tanítótestületi képviseleti közgyűlés szervezete
474-480
a) A szakosztály javaslata
474-477
b) Sudy K. János előadó beszéde
477-478
c) A javaslat tárgyalása
478-480
Péterfy Sándor: Az iskola nevelő hatásának akadályai. (Első közlemény.)
[481]-487
I.
482-485
II.
485-487
Király Pál: A felsőbb leányoktatás Francziaországban
[488]-493
Iskolai értesítők
[494]-500
I. Felsőbb leányiskolák
495-497
1. A budapesti m. kir. állami felsőbb leányiskola
495
2. A mármaros-szigeti m. kir. állami felsőbb leányiskola
495-496
3. A trencséni m. kir. állami felsőbb leányiskola
496-497
4. A lőcsei m. kir. állami felsőbb leányiskola
497
5. A soproni m. kir. állami felsőbb leányiskola
497
II. Polgári leányiskolák
497-500
1. Szabadka sz. kir. város polgári leányiskolája
497-498
2. Az újvidéki m. kir. állami polgári leányiskola
498
3. A kecskeméti áll. segélyezett polgári és elemi leányiskola
498-499
4. A Sz.-Fehérvár városi polgári leányiskola
499
5. A szombathelyi városi áll. segélyezett polgári leányiskola
500
6. Szeged sz. kir. város polgári leányiskolája
500
Salamon József után átdolgozta K. J.: Egyszerűsített osztás
[501]-505
Révy Ferencz: A magyar nyelv tanításáról
[506]-523
Vegyesek
[524]
A bácsmegyei nőiparkiállítás rendezőségének fiókkiállítása Baján Tóth Kálmán szobra javára
[524]
A pozsonyi áll. felsőbb leányiskola megnyitása
[524]
A pesti nőegylet segélyezései
[524]
Néhány magyarázó szó a színes hímzésminta-melléklethez