Jubileumi évkönyv a tanárképző főiskolák 25 éves fennállására
Szerkesztő: Köves JózsefTovábbi szerzők: Miklósvári Sándor; Hegedűs András; Papp József; Juhász Tamásné; Futó József; Vas Károly; Pelle Béla; Makranczy Béla; Márk Bertalan; Somos János; Geréb György; Bánszki István; Kolta Ferenc; Békési Imre; Temesi Mihály ; Bachát László; Bihari József; Palásti László; Frisnyák Sándor; Szendrei János; Vinkler László; Hegyi József; Szigeti Lajos; Szegedi János; Takács József; Puskás Lajos; Király Gyula; Elek József; Szántó Károly; Almásy György; Csillag Béla; Vonyó József; Nagy József; Kovácsné Győri Ida; Gergely János; Nagy Antal; Mák Mihály; Kerey Miklós; Domján Károly; Sárdi Béláné; Szűcs László; Kóbor Jenő; Friedrichné Kovács Irén; Александр Миклошвари
Cím: Jubileumi évkönyv a tanárképző főiskolák 25 éves fennállására
Megjelenési adatok: Művelődésügyi Minisztérium, Budapest, 1973.
A tanárképző főiskolákat a felszabadult Magyarország oktatásügyi kormányzata hívta életre 1948-ban. A szükséglet, amely ezeket az intézményeket létrehozta az általános iskolai szakrendszerű oktatás bevezetése volt. Anélkül, hogy a tanárképző főiskolák egyébként vitathatatlan eredményeit kisebbíteni szándékoznánk, ma már tudjuk, hogy egy ilyen típusú pedagógusképző intézmény megszervezése csak fél megoldás volt. A felszabadulás után létrehozott 8 osztályos általános iskola ugyanis a 6 — 14 éves fiatalok kötelező egységes alapiskolája. Jobb lett volna tehát, ha a pedagógusképzés is az általános iskolának megfelelően, egységesen szerveződik. Hogy nem így történt, s hogy az ez irányú próbálkozások annak idején kudarcot vallottak, annak nyilvánvalóan meg voltak az okai. Tény, hogy megmaradtak a régi középfokú tanítóképzők, amelyek az 1 — 4 osztályok számára képeztek tanítókat. A pedagógusképzés tehát nem szolgálta az általános iskolai oktatás-nevelés egységének kibontakozását. Ennek ellenére az általános iskolai szakrendszerű oktatás és az ennek kielégítéséhez szükséges tanárképzés megszervezése korszerű törekvés volt. A hagyományos tanítóképzés továbbélése azonban konzervált egy történelmileg már 25 évvel ezelőtt túlhaladott foglalkozást, a tanítói hivatást. Az általános iskolai tanárképző főiskolák fennállásának és működésének negyedszázados évfordulóján az általános iskolai pedagógusképzés egészéről érdemes és szükséges szólni, mert a képzés eredményei és hiányosságai csak ebben az összefüggésben érthetők és a további szervezeti és tartalmi fejlődés is csak a 8 osztályos, egységes általános iskolának megfelelően szervezett pedagógusképzésben képzelhető el. Sőt : a pedagógusképzés fejlesztése ebben az összefüggésben van napirenden. A négyéves kétszakos képzést nyújtó tanárképző főiskolák mind szervezeti, mind tartalmi tekintetben a legjobb tanárképző intézményekké fejlődtek. Eredményeik legfőbb mutatója, hogy modelljévé válhattak az egységes általános iskolai tanárképzés kifejlesztésének. Ezek az intézmények mind a szaktárgyi képzés, mind a hivatásra nevelés szempontjából magas színvonalon működnek, s erről azért kell és lehet elfogultság nélkül szólni, mert mindezt a tények sokasága igazolja. Nemcsak a hivatalos állami, tanácsi felügyeleti szervek, de a szülői társadalom is megfelelően értékeli azoknak a fiatal tanároknak a munkáját, akik a tanárképző főiskolákon szerzik meg oklevelüket.
Kategóriák: Neveléstudomány
Tárgyszavak: Felsőoktatás, Tanárképzés története
Formátum: OCR szöveg
Típus: könyv
Tárgyszavak: Felsőoktatás, Tanárképzés története
Formátum: OCR szöveg
Típus: könyv
Share
Tweet
Tartalomjegyzék
Borító
[1]
Címlap
[2]
Impresszum
[4]
Miklósvári Sándor: Az általános iskolai tanárképzés 25 éve
5-21
I. Az általános iskolai tanárképzés jelenlegi helyzete, a képzés mennyiségi és minőségi eredményei
6-7
II. 1964: fordulópont a tanárképzés szervezetében és tartalmában
8-12
III. 1966: Új igények az általános iskolai tanárképzéssel szemben; új irányítási rendszer a minisztériumban
13-16
IV. 1970 : új kerettantervek az általános iskolai pedagógusképzésben
16-18
V. Az általános iskolai pedagógusképzés távlatai fejlesztésének alapja az MSZMP KB 1972. évi június 15-i határozata
18-20
Irodalom
20-21
I. Korszerűsítési törekvések az általános iskolai tanárképzésben
[23]-127
Hegedűs András: A tanárképzés tartalmi korszerűsítésének néhány kérdése
25-36
I. A tanárképzés nevelési célkitűzésének korszerű értelmezése
27-29
II. A tanárjelöltek korszerű szakmai és általános műveltsége
29-33
III. Néhány megjegyzés a törzsanyag és a speciális anyag kiválasztásáról, elrendezéséről
33-34
IV. A főiskolai tankönyv, jegyzet korszerűsítésének szükségessége
34-35
V. A korszerű tanári szemlélet priorítása
35-36
Papp József: Az egységes pedagógusképzés tapasztalatai a Bessenyei György Tanárképző Főiskolán
37-44
I.
37-39
II.
39-40
III.
40-44
A)
40-43
B)
43-44
Irodalom
44
Juhász Tamásné: A főiskolán folyó oktatási kísérletek és azok tapasztalatai
45-54
A kísérletek szerepe az oktatásban
45-46
Az oktatás tartalmában
46
Az oktatás folyamatában
46-47
Az oktatás módszereiben, szervezeti formáiban
47-50
Néhány kísérlet a logika oktatásában
50-53
Irodalom
54
Dr. Futó József: A földrajz tanszéken folyó ellenőrzési kísérletek tapasztalatai
55-62
A munka szervezése
56
A feladatok összeállítása
56-58
A felhasznált feladattípusokról
58-60
Értékelés, osztályozás
60-62
Irodalomjegyzék
62
Vas Károly: Az általános iskolai történelem szakos tanárképzés reformja során végzett kísérletek tanulságaiból
63-70
A témaválasztás okai
64-65
Hivatástudat - tananyag
65-68
Koncentráció-integráció-átfedés
68-70
Jegyzetek
70
Dr. Pelle Béla: Az általános iskolai matematikatanítási kísérletek eredményei
71-84
1. Az általános iskolai matematikatanítás változása
72-73
2. A matematikaoktatás korszerűsítésére irányuló jelentősebb kísérletek és azok összefogása
73-75
3. Főiskolánk szerepe a korszerűsítési törekvésekben
75-78
4. Az eddigi eredmények értékelése és a további feladatok körvonalazása
78-83
Irodalomjegyzék
84
Dr. Makranczy Béla: Új eljárások és módszerek a fizika szakos tanárképzésben
85-95
1. A főiskolai fizikaoktatás korszerűsítésével kapcsolatos egyes kérdések. Célkitűzés
85-86
2. A tananyag csoportosítása, megválasztása
86-87
3. Az ismeretelsajátítás aktívformáinak kidolgozása és bevezetése, tapasztalatai
87-90
4. A szemináriumi foglalkozások hatásossága
90-92
5. A tudományos ismeretszerzés módszereinek elsajátítása
92
6. A hallgatói kísérletezés feltételeinek megteremtése
92-93
Melléklet
94-95
Márk Bertalan: A technikai nevelés új útja
97-114
a) A technika elnevezésű tantárgy tantervi koncepciója
102-105
b) Az általános iskola 5-8. osztályának tantervi tervezete
105-106
c) A kísérleti taníítások
106-111
1. Szubjektív vizsgálatok
108
2. Objektív vizsgálatok
109-111
Összesített tapasztalataink a következők
111-113
Irodalom
114
Somos János: Az oktatás technikai eszközei és a pedagógusképzés
115-127
Irodalom
127
II. Tanulmányok a főiskolai szakoktatás és a gyakorlati képzés fejlődéséről
[129]-348
Dr. Geréb György: A pszichológia szerepe a pedagógusképzésben
131-
A témához felhasznált korábbi publikációink
138
Bánszki István: Az irodalmi szeminárium helye és szerepe a felsőoktatásban
139-155
I.
139-142
II.
142-155
1. A választás jelentősége
143-144
2. A rendezés lehetősége
144
3. Az alkotó munka lehetősége
145
4. A megformálás lehetősége
145-148
5. A véleményezés lehetősége
148-149
6. Az önértékelés lehetősége
149
7. A vita lehetősége
150
8. Az írásbeli véleményezés lehetőségei
151-153
9. A házi dolgozat lehetősége
153
Irodalom
155
Dr. Kolta Ferenc: Az ifjúsági irodalom c. tárgy a magyar szakos általános iskolai tanárok képzésének rendszerében
157-161
Jegyzetek
161
Békési Imre: Élő nyelv és nyelvészet a főiskolai képzésben
163-174
Jegyzetek
173-174
Dr. Temesi Mihály: A magyar nyelvtan oktatásának helyzete és feladatai a tanárképző főiskolákon
175-191
Jegyzetek
190-191
Bachát László: A főiskolai nyelvoktatás módszereinek fejlődése
193-200
Dr. Bihari József: A főiskolai orosz szakos tanárképzés 25 éve
201-213
I.
201
II.
201-206
III.
206-213
Irodalom
213
Palásti László: Az idegen nyelvi lektorátus szerepe a tanárképzésben
215-221
Irodalom
221
Dr. Frisnyák Sándor: Adatok az általános iskolai földrajztanár-képzés történetéhez (dr. Udvarhelyi Károly munkássága)
223-235
1. Udvarhelyi Károly pedagógiai kísérletező munkastílusának kialakulása (1924-1929)
224-225
2. A földrajztanítás új módszereinek kimunkálása(1929-1948)
225-226
3. A dialektus földrajz tudományos iskolájának megteremtése (Udvarhelyi tantárgypedagógiája)
227-231
Irodalomjegyzék
232-235
Dr. Szendrei János: Az általános iskolai matematika szakos tanárképzés fejlődése
237-244
Vinkler László: A rajzoktatás és művészeti nevelés koncepciójának fejlődése a tanárképző főiskolák negyedszázados története során
245-256
Hegyi József: Az ének-zene szerepe a tanárképzésben
257-269
Az ének-zene mint tantárgy
257-258
Az ének-zene tanárképzési formái
258-261
Kétéves kétszakos képzés
258-259
Hároméves kétszakos képzés
259
Négyéves három szakos képzés
259-260
Négyéves kétszakos képzés
260
Levelező képzés
260-261
Tantárgyi képzés
261-264
Kiegészítő kollégiumok
265-269
Zenei együttesek
265
Szabadon választható kollégiumok
266-267
Az ének-zene hatásainak globális vonásai
267-269
Szigeti Lajos: A testi nevelés néhány időszerű kérdése a tanárképző főiskolákon
271-284
A testi nevelés célja, feladatai és szerepe a tanárképző főiskolákon
271-275
A testnevelés és a sport szerepe és feladata a főiskolai hallgatók testi nevelésében
275-277
Az egészséges életmódra nevelés néhány kérdése
277-278
A testi képességek, a testi kondicionáltság és a rendszeres testnevelés kérdései
278-279
A rendszeres testnevelés és sporttevékenység tárgyi feltételei
280
A testnevelés és sporttevékenység szervezeti keretei és formái
280-282
A testi nevelés tartalmi továbbfejlesztésének néhány feltétele - Ajánlások
282-284
Irodalom
284
Dr. Szegedi János: A mezőgazdaságtan szakos általános iskolai tanárképzés vázlatos története és helyzete
285-295
1. Neveléstörténeti előzmények a felszabadulásig
285-286
2. Neveléstörténeti előzmények a felszabadulás után
287-288
3. A mezőgazdaságtan szakos általános iskolai tanárképzés kezdete és heylzete
288-295
a) A tárgyi feltételek megteremtése
289-291
b) A személyi feltételek megteremtése
291
c) Az oktató-nevelő és a kutatómunka helyzete
291-295
Dr. Takács József: A tanárképző főiskolai könyvtárak fejlődése és szerepe a tanárképzésben
297-307
1. Történeti áttekintés
297-298
2. A tanárképző főiskolák könyvtárának helye a hálózatban, gyűjtőkör
299-300
3. A könyvtárfejlesztés irányelvei, feladatok
300-305
4. A hallgatók szakirodalomhasználatra való nevelése
305-306
Jegyzetek
307
Puskás Lajos: A gyakorlóiskolák szerepe a pedagógusok képzésében
309-320
I. A gyakorlóiskolák létesítése és létjogosultsága
309-311
Körzeti iskola legyen!
311-312
Tudatos, tervszerű, közösségi munkának kell benne folyni!
312-313
III. A gyakorlóiskola feladata a hallgatók nevelésében és képzésében
313-318
A tanítás, előkészület és megbeszélés
316-318
Értékelés, osztályozás
318
IV. Kapcsolat a szakvezetők és hallgatók között
318-319
Összegezve
319
Felhasznált irodalom
320
Király Gyula: A hallgatók úttörővezetői munkára való felkészítésének fejlődése a főiskolán
321-333
A képzés állomásaiból
321-323
A képzés jelenlegi rendje
323-329
Vezetőképző-tábor
324-325
Az évközi munka
326
A következő elveket követhetjük a hallgatók vezetői beosztása során
326
A nyári egyéni táborozás tapasztalataiból
327
Figyelemreméltó egy fiatal nevelő problémamegoldása
327-329
Az úttörővezetői munkára való felkészítés összefüggései a főiskolai nevelés néhány több területével
329-333
Szakmai, pedagógiai felkészülés tekintetében
330
A Nevelési Program konkrét megfogalmazásaiból
331-332
Irodalom
332-333
Elek József: A levelező oktatás szerepe az általános iskolai tanárképzésben
335-348
Felhasznált irodalom
348
III. Tanulmányok a tanárképző főiskolák nevelőmunkájának köréből
[349]-464
Dr. Szántó Károly: A hivatástudatra nevelés a 25 éves általános iskolai tanárképzésben
351-372
Bevezető
351-353
Hajlam, Foglalkozás, hivatás. A hivatásra nevelés főbb eljárásai, színterei
353-357
A hallgatók megismerése. A pedagógus személyiségével szemben támasztott társadalmi elvárások
357-360
A tanszékek hivatástudara nevelő munkája
360-362
A pedagógiai gyakorlat, a területi gyakorlat hivatástudatra nevelő hatása
362-365
Az iskolaközpontúság és a nevelésközpontúság, mint a hivatásra nevelés modern felfogása
365-367
A nevelés tervezése. A hivatástudatra nevelés gondolata a főiskolák nevelési programjában
367-369
Zárszó
369-370
Jegyzetek
370-371
Felhasznált irodalom
371-372
Dr. Almásy György: Az öntevékenységre és az önállóságra nevelés néhány problémája
373-382
Irodalom
382
Egyéb művek
382
Csillag Béla:. A pártszervezet politikai nevelőmunkája
383-390
A tanár politikai magatartása
384-386
A hallgatók politikai nevelésének problémái
386-390
Felhasznált irodalom
390
Vonyó József: Az ifjúsági mozgalom szerepe a tanárképzésben a Pécsi Tanárképző Főiskolán
391-397
Jegyzetek
397
Dr. Nagy József: A hallgatói demokratizmus kialakítása és fejlesztése az Egri Tanárképző Főiskolán
399-407
Kovácsné Győri Ida: A kollégiumi nevelés szerepe és jelentősége a tanárképző főiskola munkájában
409-423
Mi a kollégium nevelés szerepe és jelentőssége ma a tanárképzésben
414-423
Jegyzetek
423
Gergely János: A diákönkormányzat néhány kérdése a kollégiumi nevelőmunkában
425-434
Jó alapelvek és rendeletek alapján a főiakola részeként dolgozunk
425-426
A vezetési cél a kollégiumi közösség létét és fejlődését szolgálja
426-427
A döntés a vezetés legfőbb mozzanata
427-428
Működés és fejlesztés
428-429
A vezetés funkciói
429
A demokratikus kollégium-vezetés tapasztalatai
429-430
Az egységes diákönkormányzat és állami-pedagógiai irányítás rendkívül hatékony
431
Az alapközösségek fejlesztésének gondja
431-432
Információ, értékrend és fejlesztés
432-433
A kollégiumi demokrácia az intézményi és társadalmi szocialista demokratizmus része
433-434
Dr. Nagy Antal: Az ifjúságpolitikai szociológia létjogosultsága és szerepe a tanárképzésben
435-451
1. Az ifjúságpolitikai szociológia tárgya, funkciója, jelenlegi helyzete
435-437
2. A tanárjelöltek politikai szocializációjának sajátosságai
437-448
a) A tanárjelölt és a politikai rendszerünk viszonyának néhány jellemző vonása
438-440
b) A főiskolai KISZ-szervezet struktúrájának és funkciójának egyes kérdései
441-442
c) A tanárjelöltek politikai tudatának néhány sajátossága
443-445
d) A tanárjelöltek politikai aktivitása, társadalmi-közéleti tevékenysége
445-446
e) A tanárjelöltek vezetésének néhány kérdése
446-448
3. Az ifjúságpolitikai szociológia szerepe a tanárképzésben
448-450
Irodalom
451-453
Dr. Mák Mihály — Kerey Miklós: Az Egri Tanárképző Főiskolán végzett tanárok beilleszkedése az iskolai életbe
455-464
Információszerzésünk fő formái
456-457
A volt hallgatók véleményei
457-459
A tanácsok oktatási osztályainak véleménye végzett hallgatóink munkásságáról
460-463
Jegyzetek
464
IV. Tanulmányok a tanárképző főiskolák tudományos tevékenységéről
[465]-517
Dr. Domján Károly: A pedagógiai jelenségek kutatásának néhány pszichológiai kérdése
467-474
1. Az érvényesség (validity) vagy a valóság
471
2. A megbízhatóság
471-472
3. A tárgyilagosság (objektivity)
472
4. A beállítottság (orientáció, attitude)
472-474
Irodalom
474
Sárdi Béláné: A tantárgypedagógiai kutatások szerepe, jelentősége, módszere a tanárképzésben
475-484
A tartalmi korszerűsítés kérdései
476
A módszerek korszerűsítése
477-478
Kutatómunkánk helye a tanárképzés egészének folyamatában
478
Részfeladatok és a kutatás módszerei
479-484
1. A folyamatos tanulás biztosítása
479-481
2. Az aktív tanulás módszereinek kialakítása
481
Az előadás
481-482
Az ellenőrzés, vizsgák
483-484
Dr. Szűcs László: Az egri főiskola tudományos életének fejlődése
485-499
Tudományos tevékenységünk tervszerűsége, szervezése
485-490
Tudományos életünk feltételei
490-494
Tudományos munkásság jellege
494-497
Tudományos fokozatok és címek
497-498
Hallgatóink tudományos tevékenysége
498-499
Kóbor Jenő: A tanárképző főiskolák tudományos diákköreinek munkájáról
501-508
A diákköri munka személyi feltételei
506-507
A diákköri munka megbecsüléséről
507-508
Felhasznált Irodalom
508
Friedrichné dr. Kovács Irén: A marxista — leninista tudományos diákkörök szerepe az oktató-nevelő munkában az egri Ho Si Minh Tanárképző Főiskolán
509-517
A kötet lektorai
519
25 лет подготовке педагогических кадров для общеобразовательных школ. Юбилейное издание, посвященное 25-летию педагогических институтов. Резюме
[521]-
Александр Миклошвари: 25 лет подготовке учителей для восьмилетней школы
523-542
I. Усовершенствование подготовки педагогических кадров общеобразовательных школ
523-526
Некоторые вопросы модернизации содержания подготовки преподавателей
523
Йожеф Пап: Опыты единого образования педагогов школы в пединституте им. Бешеней
524
Йухас Тамашнэ: Эксперименты, проводящиеся в пединституте им. Хо Ши Мина и его опыт в области обучения
524
Йосиф Футо: Опыты проведения контрольных работ на кафедре географии
524
Карой Ваш: Некоторые выводы из опыта практического совершенствования подготовки учителей истории для общеобразовательных школ
525
Бела Пелле: О результатах эксперимента в области обучения математике в наших восьмилетних школах
525
Бела Макранци: Новые способы и методы подготовки преподавателей физики
525
Берталан Марк: Новый путь технического воспитания
526
Янош Шомош: Технические средства обучения и подготовка педагогических кадров
526
II. Статьи о специальной и практической подготовки
526-535
Дьёрдь Гереб :3начение психологии в подготовке педагогов
526
Иштван Бански: Место и роль семинаров по литературе в подготовке преподавателей
527
Ференц Колта: Детская литература в системе подготовки учителей-словесников для общеобразователь ныхшкол
527
Имре Бекеши: Живой язык и лингвистика в институтском образовании
528
Михай Темеши: Состояние и задачи преподавания грамматики венгерского языка в педагогических институтах
529
Ласло Бахат: Функция лекций в учебно-воспитательной работе кафедры языкознания
530
Йосиф Бихари: Подготовке педагогических кадров — 25 лет
530
Ласло Палашти: Роль лектората иностранных языков в подготовке преподавателей
531
Шандор Фришняк: Данные, связанные с историей подготовки учителей географии для начальных школ
531
Ядош Сендреи: История подготовки преподавателей математики для школ-восьмилеток
532
Ласло Винклер: Обучение рисованию и художественное воспитание за 25 лет истории педагогических институтов
532
Йожеф Хедьи: Роль пения-музыки в подготовке учителей
533
Лайош Сигети: Некоторые актуальные вопросы физического воспитания
533
Янош Сегеди: История и сегодняшнее положение обучения педагогов на сельскохозяйственном факультете
534
Йожеф Такач: Развитие библиотек педагогических институтов и их роль в подготовке учителей
534
Лайош Пушкаш: Роль базовой школы в подготовке педагога
535
Дюла Кирай: Подготовка студентов к работе с пионерами в лагере
535
Йожеф Элек: Роль заочного обучения в подготовке преподавателей для школ-восьмилеток
535
III. Статьи о вопросах воспитания в педагогических институтах
536-540
Карой Санто: Воспитание интереса к профессии педагога в подготовке учителей общих школ за 25 лет
536
Дьёрдь Алмаши: Некоторые вопросы воспитания самостоятельности и самодеятельности
536
Бела Чиллаг: Коммунистическая воспитательная работа партийной организации нашего Педагогического института
537
Йожеф Воньё: Роль Коммунистического союза молодежи (КИС) в подготовке учителей в Печском педагогическом институте
537
Йожеф Надь: Развитие и формирование демократизма у студентов Эгерского педагогического института
538
Ида Дьёри Ковачнэ: Роль и значение в жизни педагогического института воспитательной работы в общёжитии
538
Янош Гергей: Некоторые вопросы студенческого самоуправления в воспитательной работе общежития
539
Антал Надь: Правомерность социологии молодёжной политики и её роль в подготовке преподавателей
539
Михай Мак — Миклош Кереи: Включение в коллективы учителей, окончивших Эгерский пединститут
540
IV. Статьи о нучной деятельности пединститутов
540-542
Карой Домян: Некоторые психологические вопросы исследования педагогических явлений
540
Беланэ Шарди: Роль, значение, метод педагогических исследований при подготовке воспитателей
541
Ласло Сюч: Развитие научной жизни в Эгерском пединституте
541
Энё Кобор: О работе СНО педагогических институтов
542
Ирен Ковач, Фридрихнэ: Роль научных студенческих кружков марксизмаленинизма в учебно-воспитательной работе пединститута им. Хо Ши Мина
542
25 Years in the Training of Teachers for the Elementary School Jubilee Annual on the Occasion of the 25th Anniversary of Teachers’ Training College Colleges in Hungary. Summary
[543]-563
Sándor Miklósvári: 25 Years in the Training of Teachers for the Elementary School
545-563
I. Modernizing Trends in the Training of Teachers for the Elementary School
545-548
András Hegedűs: Some Aspects of the Modernization of the Content of Teachers’ Training
545
József Papp: The Experiences of Uniform Teachers’ Training for the Elementary School at the Bessenyei György Teachers’ Training College
546
Mrs. Elizabeth Juhász: Educational experiments and Their Results at the Teachers’ Training College
546
Dr. József Futó: Experiments with a New Examination System in the Geography Department
547
Károly Vas: Some Results of Investigations Cax’ried out in the Course of History to Future Primary School Teachers
547
Dr. Béla Pelle : The Results of Experiments in the Teaching of Mathematics in Our Elementary Schools
547
Dr. Béla Makranezy: New Methods of Training Teachers Specializing in Physics
548
Bertalan Márk: New Methods in Technical Education
548
János Somos: Technical Appliances and the Training of Teachers
548
II. Essays on the Development of Professional and Practical Training in Teachers’ Training Colleges
549-556
György Veréb: The importance of Psychology in Teachers’ Training
549
István Bánszky: The Place and Role of Practice Lessons in Literature in Teachers’ Training
549
Dr. Ferenc Kolta: “Youth Literature” in the System of Training Primary School Teachers Specialising in Hungarian Literature
550
Imre Békési: The Living Language and Linguistics in Teachers’ Training
550
Mihály Temesi: Condition and Problems of the Teaching of Hungarian Grammar at Teachers’ Training Colleges
551
László Bachát: The Role of Lectures in the Teaching Work of the Department of Linguistics
551
József Bihari: The 25 Years of the Training of Teachers of Russianat the Teachers’ Training Colleges
552
László Palásti: The Role of the Department of Foreign Languages in Teachers’ Training
552
Dr. Sándor Frisnyák: The History of the Training of Teachers for the Elementary School
553
János Szendrei: The Development of the Training of Mathematics Teachers for the Elementary School
553
László Vinkler: The Development of Drawing and Art Education in the Last Quarter of a Century in the Teachers’ Training Colleges
554
József Hegyi: The Role of Music in Teacher’s Training
554
Lajos Szigeti: Some Topics of Present Interest as Regards Physical Education in the Teachers’ Training Colleges
554
Dr. János Szegedi: The History and Situation of Teachers’ Training for Elementary Schools (between the age of 10— 14) in the Case of Students Specializing in Agriculture
555
Dr. József Takács: The Development and Role of the Library of the Teachers’ Training Colleges in the Training of Teachers
555
Lajos Puskás: The Role of Training Schools in the Training of Teachers
556
Dr. Gyula Király: Students’ Preparation for Pioneer-work in Teachers’ Training Colleges
556
József Elek: The Role of Correspondence Education in the Training of Teachers for the Elementary School
556
III. Essays on the Educational Work of the Teachers’ Training Colleges
557-558
Dr. Károly Szántó: Vocational Education During the 25 Years of Training Teachers for Primary Schools
557
Dr. György Almásy: Some Problems of Educating for Independent Activity and Self-determination
557
Béla Csillag: The Role of the College Party Organisation in the Work of Political Education
558
III. Essays on the Educational Work
558-561
József Vonyó: The Role of the Youth Movement in the Training of Teachers at the Pécs Teachers’ Training College
558
Dr. József Nagy: The Development of Democratic Attitudes among the Students at the Eger Teachers’ Training College
559
In our teachers' training colleges
559-561
Mrs Kovács (Ida Győri): The Role and Significance of the Ed ucationin the Hostels for the Work of the Teachers’ Training College
559
János Gergely: Some Problems of Developing Students’ Self-government
560
Antal Nagy: The Role of the Sociology of Youth Policy
560
Dr. Mihály Mák-Miklós Kerey: Adaptation by the Graduates of the Eger Teachers’ Training College to the Teaching Staff in their School
561
IV. Essay on the Research Work in Our Teachers’ Training Colleges
561-563
Károly Domján: Some Psychological Issues in the Investigation of Pedagogical Phenomena
561
Mrs. Béla Sárdi: The Role, Significance and Methods of Pedagogical Researches into the Subject of Instruction
562
Dr. László Szűcs: The Development of Scientific Work at Eger Teachers’ Training College
562
Jenő Kóbor: The Work of the Students’ Scientific Association
563
Mrs. I. Friedrich (dr. Irén Kovács) The Role of the Students’ Scientific Societies of Marxism-Leninism in the Educational Work of the Ho Chi Minh Teachers’ Training College of Eger
563
Képek a tanárképző főiskolák életéből/Картины ив жизни педагогических институтов/Photos Showing the Life of the Teachers’ Training Colleges
565-573
Tartalomjegyzék
575-580
Hátsó borító
[581]