Jubileumi évkönyv a tanárképző főiskolák 25 éves fennállására corvina logo

Szerkesztő: Köves József
További szerzők: Miklósvári Sándor; Hegedűs András; Papp József; Juhász Tamásné; Futó József; Vas Károly; Pelle Béla; Makranczy Béla; Márk Bertalan; Somos János; Geréb György; Bánszki István; Kolta Ferenc; Békési Imre; Temesi Mihály ; Bachát László; Bihari József; Palásti László; Frisnyák Sándor; Szendrei János; Vinkler László; Hegyi József; Szigeti Lajos; Szegedi János; Takács József; Puskás Lajos; Király Gyula; Elek József; Szántó Károly; Almásy György; Csillag Béla; Vonyó József; Nagy József; Kovácsné Győri Ida; Gergely János; Nagy Antal; Mák Mihály; Kerey Miklós; Domján Károly; Sárdi Béláné; Szűcs László; Kóbor Jenő; Friedrichné Kovács Irén; Александр Миклошвари
Cím: Jubileumi évkönyv a tanárképző főiskolák 25 éves fennállására
Megjelenési adatok: Művelődésügyi Minisztérium, Budapest, 1973.

coverimage A tanárképző főiskolákat a felszabadult Magyarország oktatásügyi kormányzata hívta életre 1948-ban. A szükséglet, amely ezeket az intézményeket létrehozta az általános iskolai szakrendszerű oktatás bevezetése volt. Anélkül, hogy a tanárképző főiskolák egyébként vitathatatlan eredményeit kisebbíteni szándékoznánk, ma már tudjuk, hogy egy ilyen típusú pedagógusképző intézmény megszervezése csak fél megoldás volt. A felszabadulás után létrehozott 8 osztályos általános iskola ugyanis a 6 — 14 éves fiatalok kötelező egységes alapiskolája. Jobb lett volna tehát, ha a pedagógusképzés is az általános iskolának megfelelően, egységesen szerveződik. Hogy nem így történt, s hogy az ez irányú próbálkozások annak idején kudarcot vallottak, annak nyilvánvalóan meg voltak az okai. Tény, hogy megmaradtak a régi középfokú tanítóképzők, amelyek az 1 — 4 osztályok számára képeztek tanítókat. A pedagógusképzés tehát nem szolgálta az általános iskolai oktatás-nevelés egységének kibontakozását. Ennek ellenére az általános iskolai szakrendszerű oktatás és az ennek kielégítéséhez szükséges tanárképzés megszervezése korszerű törekvés volt. A hagyományos tanítóképzés továbbélése azonban konzervált egy történelmileg már 25 évvel ezelőtt túlhaladott foglalkozást, a tanítói hivatást. Az általános iskolai tanárképző főiskolák fennállásának és működésének negyedszázados évfordulóján az általános iskolai pedagógusképzés egészéről érdemes és szükséges szólni, mert a képzés eredményei és hiányosságai csak ebben az összefüggésben érthetők és a további szervezeti és tartalmi fejlődés is csak a 8 osztályos, egységes általános iskolának megfelelően szervezett pedagógusképzésben képzelhető el. Sőt : a pedagógusképzés fejlesztése ebben az összefüggésben van napirenden. A négyéves kétszakos képzést nyújtó tanárképző főiskolák mind szervezeti, mind tartalmi tekintetben a legjobb tanárképző intézményekké fejlődtek. Eredményeik legfőbb mutatója, hogy modelljévé válhattak az egységes általános iskolai tanárképzés kifejlesztésének. Ezek az intézmények mind a szaktárgyi képzés, mind a hivatásra nevelés szempontjából magas színvonalon működnek, s erről azért kell és lehet elfogultság nélkül szólni, mert mindezt a tények sokasága igazolja. Nemcsak a hivatalos állami, tanácsi felügyeleti szervek, de a szülői társadalom is megfelelően értékeli azoknak a fiatal tanároknak a munkáját, akik a tanárképző főiskolákon szerzik meg oklevelüket.
Kategóriák: Neveléstudomány
Tárgyszavak: Felsőoktatás, Tanárképzés története
Formátum: OCR szöveg
Típus: könyv

Védett tartalom, csak terminálról érhető el.

Tartalomjegyzék

Borító
[1]
Címlap
[2]
Impresszum
[4]
Miklósvári Sándor: Az általános iskolai tanárképzés 25 éve
5-21
   I. Az általános iskolai tanárképzés jelenlegi helyzete, a képzés mennyiségi és minőségi eredményei
6-7
   II. 1964: fordulópont a tanárképzés szervezetében és tartalmában
8-12
   III. 1966: Új igények az általános iskolai tanárképzéssel szemben; új irányítási rendszer a minisztériumban
13-16
   IV. 1970 : új kerettantervek az általános iskolai pedagógusképzésben
16-18
   V. Az általános iskolai pedagógusképzés távlatai fejlesztésének alapja az MSZMP KB 1972. évi június 15-i határozata
18-20
   Irodalom
20-21
I. Korszerűsítési törekvések az általános iskolai tanárképzésben
[23]-127
   Hegedűs András: A tanárképzés tartalmi korszerűsítésének néhány kérdése
25-36
      I. A tanárképzés nevelési célkitűzésének korszerű értelmezése
27-29
      II. A tanárjelöltek korszerű szakmai és általános műveltsége
29-33
      III. Néhány megjegyzés a törzsanyag és a speciális anyag kiválasztásáról, elrendezéséről
33-34
      IV. A főiskolai tankönyv, jegyzet korszerűsítésének szükségessége
34-35
      V. A korszerű tanári szemlélet priorítása
35-36
   Papp József: Az egységes pedagógusképzés tapasztalatai a Bessenyei György Tanárképző Főiskolán
37-44
      I.
37-39
      II.
39-40
      III.
40-44
         A)
40-43
         B)
43-44
      Irodalom
44
   Juhász Tamásné: A főiskolán folyó oktatási kísérletek és azok tapasztalatai
45-54
      A kísérletek szerepe az oktatásban
45-46
      Az oktatás tartalmában
46
      Az oktatás folyamatában
46-47
      Az oktatás módszereiben, szervezeti formáiban
47-50
      Néhány kísérlet a logika oktatásában
50-53
      Irodalom
54
   Dr. Futó József: A földrajz tanszéken folyó ellenőrzési kísérletek tapasztalatai
55-62
      A munka szervezése
56
      A feladatok összeállítása
56-58
      A felhasznált feladattípusokról
58-60
      Értékelés, osztályozás
60-62
      Irodalomjegyzék
62
   Vas Károly: Az általános iskolai történelem szakos tanárképzés reformja során végzett kísérletek tanulságaiból
63-70
      A témaválasztás okai
64-65
      Hivatástudat - tananyag
65-68
      Koncentráció-integráció-átfedés
68-70
      Jegyzetek
70
   Dr. Pelle Béla: Az általános iskolai matematikatanítási kísérletek eredményei
71-84
      1. Az általános iskolai matematikatanítás változása
72-73
      2. A matematikaoktatás korszerűsítésére irányuló jelentősebb kísérletek és azok összefogása
73-75
      3. Főiskolánk szerepe a korszerűsítési törekvésekben
75-78
      4. Az eddigi eredmények értékelése és a további feladatok körvonalazása
78-83
      Irodalomjegyzék
84
   Dr. Makranczy Béla: Új eljárások és módszerek a fizika szakos tanárképzésben
85-95
      1. A főiskolai fizikaoktatás korszerűsítésével kapcsolatos egyes kérdések. Célkitűzés
85-86
      2. A tananyag csoportosítása, megválasztása
86-87
      3. Az ismeretelsajátítás aktívformáinak kidolgozása és bevezetése, tapasztalatai
87-90
      4. A szemináriumi foglalkozások hatásossága
90-92
      5. A tudományos ismeretszerzés módszereinek elsajátítása
92
      6. A hallgatói kísérletezés feltételeinek megteremtése
92-93
      Melléklet
94-95
   Márk Bertalan: A technikai nevelés új útja
97-114
      a) A technika elnevezésű tantárgy tantervi koncepciója
102-105
      b) Az általános iskola 5-8. osztályának tantervi tervezete
105-106
      c) A kísérleti taníítások
106-111
         1. Szubjektív vizsgálatok
108
         2. Objektív vizsgálatok
109-111
      Összesített tapasztalataink a következők
111-113
      Irodalom
114
   Somos János: Az oktatás technikai eszközei és a pedagógusképzés
115-127
      Irodalom
127
II. Tanulmányok a főiskolai szakoktatás és a gyakorlati képzés fejlődéséről
[129]-348
   Dr. Geréb György: A pszichológia szerepe a pedagógusképzésben
131-
      A témához felhasznált korábbi publikációink
138
   Bánszki István: Az irodalmi szeminárium helye és szerepe a felsőoktatásban
139-155
      I.
139-142
      II.
142-155
         1. A választás jelentősége
143-144
         2. A rendezés lehetősége
144
         3. Az alkotó munka lehetősége
145
         4. A megformálás lehetősége
145-148
         5. A véleményezés lehetősége
148-149
         6. Az önértékelés lehetősége
149
         7. A vita lehetősége
150
         8. Az írásbeli véleményezés lehetőségei
151-153
         9. A házi dolgozat lehetősége
153
         Irodalom
155
   Dr. Kolta Ferenc: Az ifjúsági irodalom c. tárgy a magyar szakos általános iskolai tanárok képzésének rendszerében
157-161
      Jegyzetek
161
   Békési Imre: Élő nyelv és nyelvészet a főiskolai képzésben
163-174
      Jegyzetek
173-174
   Dr. Temesi Mihály: A magyar nyelvtan oktatásának helyzete és feladatai a tanárképző főiskolákon
175-191
      Jegyzetek
190-191
   Bachát László: A főiskolai nyelvoktatás módszereinek fejlődése
193-200
   Dr. Bihari József: A főiskolai orosz szakos tanárképzés 25 éve
201-213
      I.
201
      II.
201-206
      III.
206-213
      Irodalom
213
   Palásti László: Az idegen nyelvi lektorátus szerepe a tanárképzésben
215-221
      Irodalom
221
   Dr. Frisnyák Sándor: Adatok az általános iskolai földrajztanár-képzés történetéhez (dr. Udvarhelyi Károly munkássága)
223-235
      1. Udvarhelyi Károly pedagógiai kísérletező munkastílusának kialakulása (1924-1929)
224-225
      2. A földrajztanítás új módszereinek kimunkálása(1929-1948)
225-226
      3. A dialektus földrajz tudományos iskolájának megteremtése (Udvarhelyi tantárgypedagógiája)
227-231
      Irodalomjegyzék
232-235
   Dr. Szendrei János: Az általános iskolai matematika szakos tanárképzés fejlődése
237-244
   Vinkler László: A rajzoktatás és művészeti nevelés koncepciójának fejlődése a tanárképző főiskolák negyedszázados története során
245-256
   Hegyi József: Az ének-zene szerepe a tanárképzésben
257-269
         Az ének-zene mint tantárgy
257-258
         Az ének-zene tanárképzési formái
258-261
         Kétéves kétszakos képzés
258-259
         Hároméves kétszakos képzés
259
         Négyéves három szakos képzés
259-260
         Négyéves kétszakos képzés
260
         Levelező képzés
260-261
      Tantárgyi képzés
261-264
      Kiegészítő kollégiumok
265-269
         Zenei együttesek
265
         Szabadon választható kollégiumok
266-267
         Az ének-zene hatásainak globális vonásai
267-269
   Szigeti Lajos: A testi nevelés néhány időszerű kérdése a tanárképző főiskolákon
271-284
      A testi nevelés célja, feladatai és szerepe a tanárképző főiskolákon
271-275
      A testnevelés és a sport szerepe és feladata a főiskolai hallgatók testi nevelésében
275-277
      Az egészséges életmódra nevelés néhány kérdése
277-278
      A testi képességek, a testi kondicionáltság és a rendszeres testnevelés kérdései
278-279
      A rendszeres testnevelés és sporttevékenység tárgyi feltételei
280
      A testnevelés és sporttevékenység szervezeti keretei és formái
280-282
      A testi nevelés tartalmi továbbfejlesztésének néhány feltétele - Ajánlások
282-284
      Irodalom
284
   Dr. Szegedi János: A mezőgazdaságtan szakos általános iskolai tanárképzés vázlatos története és helyzete
285-295
      1. Neveléstörténeti előzmények a felszabadulásig
285-286
      2. Neveléstörténeti előzmények a felszabadulás után
287-288
      3. A mezőgazdaságtan szakos általános iskolai tanárképzés kezdete és heylzete
288-295
         a) A tárgyi feltételek megteremtése
289-291
         b) A személyi feltételek megteremtése
291
         c) Az oktató-nevelő és a kutatómunka helyzete
291-295
   Dr. Takács József: A tanárképző főiskolai könyvtárak fejlődése és szerepe a tanárképzésben
297-307
      1. Történeti áttekintés
297-298
      2. A tanárképző főiskolák könyvtárának helye a hálózatban, gyűjtőkör
299-300
      3. A könyvtárfejlesztés irányelvei, feladatok
300-305
      4. A hallgatók szakirodalomhasználatra való nevelése
305-306
      Jegyzetek
307
   Puskás Lajos: A gyakorlóiskolák szerepe a pedagógusok képzésében
309-320
      I. A gyakorlóiskolák létesítése és létjogosultsága
309-311
         Körzeti iskola legyen!
311-312
         Tudatos, tervszerű, közösségi munkának kell benne folyni!
312-313
      III. A gyakorlóiskola feladata a hallgatók nevelésében és képzésében
313-318
         A tanítás, előkészület és megbeszélés
316-318
         Értékelés, osztályozás
318
      IV. Kapcsolat a szakvezetők és hallgatók között
318-319
         Összegezve
319
      Felhasznált irodalom
320
   Király Gyula: A hallgatók úttörővezetői munkára való felkészítésének fejlődése a főiskolán
321-333
      A képzés állomásaiból
321-323
      A képzés jelenlegi rendje
323-329
         Vezetőképző-tábor
324-325
         Az évközi munka
326
         A következő elveket követhetjük a hallgatók vezetői beosztása során
326
         A nyári egyéni táborozás tapasztalataiból
327
         Figyelemreméltó egy fiatal nevelő problémamegoldása
327-329
      Az úttörővezetői munkára való felkészítés összefüggései a főiskolai nevelés néhány több területével
329-333
         Szakmai, pedagógiai felkészülés tekintetében
330
         A Nevelési Program konkrét megfogalmazásaiból
331-332
      Irodalom
332-333
   Elek József: A levelező oktatás szerepe az általános iskolai tanárképzésben
335-348
      Felhasznált irodalom
348
III. Tanulmányok a tanárképző főiskolák nevelőmunkájának köréből
[349]-464
   Dr. Szántó Károly: A hivatástudatra nevelés a 25 éves általános iskolai tanárképzésben
351-372
      Bevezető
351-353
      Hajlam, Foglalkozás, hivatás. A hivatásra nevelés főbb eljárásai, színterei
353-357
      A hallgatók megismerése. A pedagógus személyiségével szemben támasztott társadalmi elvárások
357-360
      A tanszékek hivatástudara nevelő munkája
360-362
      A pedagógiai gyakorlat, a területi gyakorlat hivatástudatra nevelő hatása
362-365
      Az iskolaközpontúság és a nevelésközpontúság, mint a hivatásra nevelés modern felfogása
365-367
      A nevelés tervezése. A hivatástudatra nevelés gondolata a főiskolák nevelési programjában
367-369
      Zárszó
369-370
      Jegyzetek
370-371
      Felhasznált irodalom
371-372
   Dr. Almásy György: Az öntevékenységre és az önállóságra nevelés néhány problémája
373-382
      Irodalom
382
      Egyéb művek
382
   Csillag Béla:. A pártszervezet politikai nevelőmunkája
383-390
      A tanár politikai magatartása
384-386
      A hallgatók politikai nevelésének problémái
386-390
      Felhasznált irodalom
390
   Vonyó József: Az ifjúsági mozgalom szerepe a tanárképzésben a Pécsi Tanárképző Főiskolán
391-397
      Jegyzetek
397
   Dr. Nagy József: A hallgatói demokratizmus kialakítása és fejlesztése az Egri Tanárképző Főiskolán
399-407
   Kovácsné Győri Ida: A kollégiumi nevelés szerepe és jelentősége a tanárképző főiskola munkájában
409-423
      Mi a kollégium nevelés szerepe és jelentőssége ma a tanárképzésben
414-423
      Jegyzetek
423
   Gergely János: A diákönkormányzat néhány kérdése a kollégiumi nevelőmunkában
425-434
      Jó alapelvek és rendeletek alapján a főiakola részeként dolgozunk
425-426
      A vezetési cél a kollégiumi közösség létét és fejlődését szolgálja
426-427
      A döntés a vezetés legfőbb mozzanata
427-428
      Működés és fejlesztés
428-429
      A vezetés funkciói
429
      A demokratikus kollégium-vezetés tapasztalatai
429-430
      Az egységes diákönkormányzat és állami-pedagógiai irányítás rendkívül hatékony
431
      Az alapközösségek fejlesztésének gondja
431-432
      Információ, értékrend és fejlesztés
432-433
      A kollégiumi demokrácia az intézményi és társadalmi szocialista demokratizmus része
433-434
   Dr. Nagy Antal: Az ifjúságpolitikai szociológia létjogosultsága és szerepe a tanárképzésben
435-451
      1. Az ifjúságpolitikai szociológia tárgya, funkciója, jelenlegi helyzete
435-437
      2. A tanárjelöltek politikai szocializációjának sajátosságai
437-448
         a) A tanárjelölt és a politikai rendszerünk viszonyának néhány jellemző vonása
438-440
         b) A főiskolai KISZ-szervezet struktúrájának és funkciójának egyes kérdései
441-442
         c) A tanárjelöltek politikai tudatának néhány sajátossága
443-445
         d) A tanárjelöltek politikai aktivitása, társadalmi-közéleti tevékenysége
445-446
         e) A tanárjelöltek vezetésének néhány kérdése
446-448
      3. Az ifjúságpolitikai szociológia szerepe a tanárképzésben
448-450
      Irodalom
451-453
   Dr. Mák Mihály — Kerey Miklós: Az Egri Tanárképző Főiskolán végzett tanárok beilleszkedése az iskolai életbe
455-464
      Információszerzésünk fő formái
456-457
      A volt hallgatók véleményei
457-459
      A tanácsok oktatási osztályainak véleménye végzett hallgatóink munkásságáról
460-463
      Jegyzetek
464
IV. Tanulmányok a tanárképző főiskolák tudományos tevékenységéről
[465]-517
   Dr. Domján Károly: A pedagógiai jelenségek kutatásának néhány pszichológiai kérdése
467-474
      1. Az érvényesség (validity) vagy a valóság
471
      2. A megbízhatóság
471-472
      3. A tárgyilagosság (objektivity)
472
      4. A beállítottság (orientáció, attitude)
472-474
      Irodalom
474
   Sárdi Béláné: A tantárgypedagógiai kutatások szerepe, jelentősége, módszere a tanárképzésben
475-484
      A tartalmi korszerűsítés kérdései
476
      A módszerek korszerűsítése
477-478
      Kutatómunkánk helye a tanárképzés egészének folyamatában
478
      Részfeladatok és a kutatás módszerei
479-484
         1. A folyamatos tanulás biztosítása
479-481
         2. Az aktív tanulás módszereinek kialakítása
481
      Az előadás
481-482
      Az ellenőrzés, vizsgák
483-484
   Dr. Szűcs László: Az egri főiskola tudományos életének fejlődése
485-499
      Tudományos tevékenységünk tervszerűsége, szervezése
485-490
      Tudományos életünk feltételei
490-494
      Tudományos munkásság jellege
494-497
      Tudományos fokozatok és címek
497-498
      Hallgatóink tudományos tevékenysége
498-499
   Kóbor Jenő: A tanárképző főiskolák tudományos diákköreinek munkájáról
501-508
      A diákköri munka személyi feltételei
506-507
      A diákköri munka megbecsüléséről
507-508
      Felhasznált Irodalom
508
   Friedrichné dr. Kovács Irén: A marxista — leninista tudományos diákkörök szerepe az oktató-nevelő munkában az egri Ho Si Minh Tanárképző Főiskolán
509-517
A kötet lektorai
519
25 лет подготовке педагогических кадров для общеобразовательных школ. Юбилейное издание, посвященное 25-летию педагогических институтов. Резюме
[521]-
   Александр Миклошвари: 25 лет подготовке учителей для восьмилетней школы
523-542
      I. Усовершенствование подготовки педагогических кадров общеобразовательных школ
523-526
         Некоторые вопросы модернизации содержания подготовки преподавателей
523
         Йожеф Пап: Опыты единого образования педагогов школы в пединституте им. Бешеней
524
         Йухас Тамашнэ: Эксперименты, проводящиеся в пединституте им. Хо Ши Мина и его опыт в области обучения
524
         Йосиф Футо: Опыты проведения контрольных работ на кафедре географии
524
         Карой Ваш: Некоторые выводы из опыта практического совершенствования подготовки учителей истории для общеобразовательных школ
525
         Бела Пелле: О результатах эксперимента в области обучения математике в наших восьмилетних школах
525
         Бела Макранци: Новые способы и методы подготовки преподавателей физики
525
         Берталан Марк: Новый путь технического воспитания
526
         Янош Шомош: Технические средства обучения и подготовка педагогических кадров
526
      II. Статьи о специальной и практической подготовки
526-535
         Дьёрдь Гереб :3начение психологии в подготовке педагогов
526
         Иштван Бански: Место и роль семинаров по литературе в подготовке преподавателей
527
         Ференц Колта: Детская литература в системе подготовки учителей-словесников для общеобразователь ныхшкол
527
         Имре Бекеши: Живой язык и лингвистика в институтском образовании
528
         Михай Темеши: Состояние и задачи преподавания грамматики венгерского языка в педагогических институтах
529
         Ласло Бахат: Функция лекций в учебно-воспитательной работе кафедры языкознания
530
         Йосиф Бихари: Подготовке педагогических кадров — 25 лет
530
         Ласло Палашти: Роль лектората иностранных языков в подготовке преподавателей
531
         Шандор Фришняк: Данные, связанные с историей подготовки учителей географии для начальных школ
531
         Ядош Сендреи: История подготовки преподавателей математики для школ-восьмилеток
532
         Ласло Винклер: Обучение рисованию и художественное воспитание за 25 лет истории педагогических институтов
532
         Йожеф Хедьи: Роль пения-музыки в подготовке учителей
533
         Лайош Сигети: Некоторые актуальные вопросы физического воспитания
533
         Янош Сегеди: История и сегодняшнее положение обучения педагогов на сельскохозяйственном факультете
534
         Йожеф Такач: Развитие библиотек педагогических институтов и их роль в подготовке учителей
534
         Лайош Пушкаш: Роль базовой школы в подготовке педагога
535
         Дюла Кирай: Подготовка студентов к работе с пионерами в лагере
535
         Йожеф Элек: Роль заочного обучения в подготовке преподавателей для школ-восьмилеток
535
      III. Статьи о вопросах воспитания в педагогических институтах
536-540
         Карой Санто: Воспитание интереса к профессии педагога в подготовке учителей общих школ за 25 лет
536
         Дьёрдь Алмаши: Некоторые вопросы воспитания самостоятельности и самодеятельности
536
         Бела Чиллаг: Коммунистическая воспитательная работа партийной организации нашего Педагогического института
537
         Йожеф Воньё: Роль Коммунистического союза молодежи (КИС) в подготовке учителей в Печском педагогическом институте
537
         Йожеф Надь: Развитие и формирование демократизма у студентов Эгерского педагогического института
538
         Ида Дьёри Ковачнэ: Роль и значение в жизни педагогического института воспитательной работы в общёжитии
538
         Янош Гергей: Некоторые вопросы студенческого самоуправления в воспитательной работе общежития
539
         Антал Надь: Правомерность социологии молодёжной политики и её роль в подготовке преподавателей
539
         Михай Мак — Миклош Кереи: Включение в коллективы учителей, окончивших Эгерский пединститут
540
      IV. Статьи о нучной деятельности пединститутов
540-542
         Карой Домян: Некоторые психологические вопросы исследования педагогических явлений
540
         Беланэ Шарди: Роль, значение, метод педагогических исследований при подготовке воспитателей
541
         Ласло Сюч: Развитие научной жизни в Эгерском пединституте
541
         Энё Кобор: О работе СНО педагогических институтов
542
         Ирен Ковач, Фридрихнэ: Роль научных студенческих кружков марксизмаленинизма в учебно-воспитательной работе пединститута им. Хо Ши Мина
542
25 Years in the Training of Teachers for the Elementary School Jubilee Annual on the Occasion of the 25th Anniversary of Teachers’ Training College Colleges in Hungary. Summary
[543]-563
Sándor Miklósvári: 25 Years in the Training of Teachers for the Elementary School
545-563
I. Modernizing Trends in the Training of Teachers for the Elementary School
545-548
   András Hegedűs: Some Aspects of the Modernization of the Content of Teachers’ Training
545
   József Papp: The Experiences of Uniform Teachers’ Training for the Elementary School at the Bessenyei György Teachers’ Training College
546
   Mrs. Elizabeth Juhász: Educational experiments and Their Results at the Teachers’ Training College
546
   Dr. József Futó: Experiments with a New Examination System in the Geography Department
547
   Károly Vas: Some Results of Investigations Cax’ried out in the Course of History to Future Primary School Teachers
547
   Dr. Béla Pelle : The Results of Experiments in the Teaching of Mathematics in Our Elementary Schools
547
   Dr. Béla Makranezy: New Methods of Training Teachers Specializing in Physics
548
   Bertalan Márk: New Methods in Technical Education
548
   János Somos: Technical Appliances and the Training of Teachers
548
II. Essays on the Development of Professional and Practical Training in Teachers’ Training Colleges
549-556
   György Veréb: The importance of Psychology in Teachers’ Training
549
   István Bánszky: The Place and Role of Practice Lessons in Literature in Teachers’ Training
549
   Dr. Ferenc Kolta: “Youth Literature” in the System of Training Primary School Teachers Specialising in Hungarian Literature
550
   Imre Békési: The Living Language and Linguistics in Teachers’ Training
550
   Mihály Temesi: Condition and Problems of the Teaching of Hungarian Grammar at Teachers’ Training Colleges
551
   László Bachát: The Role of Lectures in the Teaching Work of the Department of Linguistics
551
   József Bihari: The 25 Years of the Training of Teachers of Russianat the Teachers’ Training Colleges
552
   László Palásti: The Role of the Department of Foreign Languages in Teachers’ Training
552
   Dr. Sándor Frisnyák: The History of the Training of Teachers for the Elementary School
553
   János Szendrei: The Development of the Training of Mathematics Teachers for the Elementary School
553
   László Vinkler: The Development of Drawing and Art Education in the Last Quarter of a Century in the Teachers’ Training Colleges
554
   József Hegyi: The Role of Music in Teacher’s Training
554
   Lajos Szigeti: Some Topics of Present Interest as Regards Physical Education in the Teachers’ Training Colleges
554
   Dr. János Szegedi: The History and Situation of Teachers’ Training for Elementary Schools (between the age of 10— 14) in the Case of Students Specializing in Agriculture
555
   Dr. József Takács: The Development and Role of the Library of the Teachers’ Training Colleges in the Training of Teachers
555
   Lajos Puskás: The Role of Training Schools in the Training of Teachers
556
   Dr. Gyula Király: Students’ Preparation for Pioneer-work in Teachers’ Training Colleges
556
   József Elek: The Role of Correspondence Education in the Training of Teachers for the Elementary School
556
III. Essays on the Educational Work of the Teachers’ Training Colleges
557-558
   Dr. Károly Szántó: Vocational Education During the 25 Years of Training Teachers for Primary Schools
557
   Dr. György Almásy: Some Problems of Educating for Independent Activity and Self-determination
557
   Béla Csillag: The Role of the College Party Organisation in the Work of Political Education
558
III. Essays on the Educational Work
558-561
   József Vonyó: The Role of the Youth Movement in the Training of Teachers at the Pécs Teachers’ Training College
558
   Dr. József Nagy: The Development of Democratic Attitudes among the Students at the Eger Teachers’ Training College
559
In our teachers' training colleges
559-561
   Mrs Kovács (Ida Győri): The Role and Significance of the Ed ucationin the Hostels for the Work of the Teachers’ Training College
559
   János Gergely: Some Problems of Developing Students’ Self-government
560
   Antal Nagy: The Role of the Sociology of Youth Policy
560
   Dr. Mihály Mák-Miklós Kerey: Adaptation by the Graduates of the Eger Teachers’ Training College to the Teaching Staff in their School
561
IV. Essay on the Research Work in Our Teachers’ Training Colleges
561-563
   Károly Domján: Some Psychological Issues in the Investigation of Pedagogical Phenomena
561
   Mrs. Béla Sárdi: The Role, Significance and Methods of Pedagogical Researches into the Subject of Instruction
562
   Dr. László Szűcs: The Development of Scientific Work at Eger Teachers’ Training College
562
   Jenő Kóbor: The Work of the Students’ Scientific Association
563
   Mrs. I. Friedrich (dr. Irén Kovács) The Role of the Students’ Scientific Societies of Marxism-Leninism in the Educational Work of the Ho Chi Minh Teachers’ Training College of Eger
563
Képek a tanárképző főiskolák életéből/Картины ив жизни педагогических институтов/Photos Showing the Life of the Teachers’ Training Colleges
565-573
Tartalomjegyzék
575-580
Hátsó borító
[581]