Annona nova 2012
Szerkesztők:
Ágoston Zoltán; Görföl Balázs; Mohácsi Balázs; Németh Dániel; Schelhammer Zsófi; Szolláth DávidTovábbi szerzők: Görföl Balázs; Schelhammer Zsófi; Etlinger Mihály; Jaksa Csaba; Bozsoki Petra; Kiss Georgina; Mohácsi Balázs; Vilmos Eszter; Branczeiz Anna; Szakál Kata; Venczeli József; Bárdos Dániel; Kovács László
Cím: Annona nova 2012
Alcím: A Kerényi Károly Szakkollégium évkönyve
Megjelenési adatok: Pécsi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Kerényi Károly Szakkollégium, Pécs, 2013. | ISSN: 2061-4926

Kategóriák: Antropológia, Filozófia, Médiatudomány, Néprajz, Szociológia
Tárgyszavak: Évkönyv, Tanulmány, Elmélet, Transzcendens, Művészetelemzés, Irodalom, Történelem, Tömegkultúra
Formátum: OCR szöveg
Típus: könyv
Tárgyszavak: Évkönyv, Tanulmány, Elmélet, Transzcendens, Művészetelemzés, Irodalom, Történelem, Tömegkultúra
Formátum: OCR szöveg
Típus: könyv
Share
Tweet
Tartalomjegyzék
Borító
Címlap
Copyright/impresszum
Tartalomjegyzék
5
Görföl Balázs: Előszó
7-9
Schelhammer Zsófi: „Szilágyi Mihály Hagymási kezét elcsapá bokában". Egy XVI. századi história szerkezeti kérdéseirő
11-22
A história tartalma, forrásai
11-13
Tizenhét strófa hiánya, rossz sorrendje
13-19
A Vasady-kódex problematikája
19-22
Etlinger Mihály: Bogáti Fazakas Miklós zsoltárparafrázisai és a gyülekezeti hagyomány
23-34
A nyomtatott kiadások
25
A nyomtatványokban megjelenő problémák
26-30
A teljes psalteriumokon túl
30-34
Jaksa Csaba: A tragikum és a Rozgonyiné. A ballada műfaji kérdései
35-44
I. A műfajok működése és használata
36-39
II. A Greguss Ágost- és Arany János-féle definíció
39-41
III. Rozgonyiné
41-43
IV. A narratív tragikum
43-44
Bozsoki Petra: Átrajzolt balladahősök. Arany-balladák újraolvasása Zichy Mihály illusztrációinak tükrében
45-54
Az arany Zichy akkor és most
45-49
Arany és Zichy
50
Híd-avatás
50-52
Árva fiú
52-54
Összegzés és további irányvonalak
54
Kiss Georgina: Objektivitás és versfotográfia. Szöveg és kép viszonya Szabó T. Anna első köteteiben
55-66
Az objektív líra és a kép kapcsolata
56-57
A Fény című kötet
57-58
A Népstadion metrómegálló és a fénykép
59-66
1. Absztrakt látás: fotogram
61
2. Pontos látás: riport
62
3. Gyors látás: Pillanatfelvétel
62-63
4. Lassú látás: Hosszú expozíció
63
5. Felfokozott látás: mikrofotó, szűrő
64
6. Többletlátás: röntgen
64-65
7. Szimultán látás: egymásrafotózás
65
8. Másképpen látás: prizma, tükrözés
65-66
Összegzés
66
Mohácsi Balázs: Egy kötetnyi versszak. Krusovszky Dénes Elromlani milyen című kötetéről - egy szöveghely apropóján
67-77
(valami mozog)
67-70
(az ön-körüljárhatóság térélménye)
70-73
(egy régi fénykép előkerül)
73-74
(geometrikus tájban)
74-75
(a hiány egyenlete)
75-76
(a lehetetlen kijárat)
76-77
Vilmos Eszter: „Nyálas, nyúlós azúr". A lírafordítás modern hagyományai magyar Részeg hajó-fordítások tükrében
79-91
Bevezetés
79-80
Formahűség
80-82
Kulturális fordítás
83-84
Fordítások és újrafordítások
84-90
Összegzés
90-91
Branczeiz Anna: Hungarológiai széljegyzetek az Erőltetett menet egyik angol nyelvű fordításának margójára
93-102
Bevezetés
93-95
Radnóti Miklós: Erőltetett menet/Forced March
95-96
A vers kontextusa (nélkül)
96-97
Az erőltetett menet ritmusa és hangja
97
Szószimbolika
98
Nem-játék(ok)
99-100
Bolond-e a jámbor és jámbor-e a bolond?
100-101
Összegzés
101-102
Szakál Kata: „Pinokkió mi vagyunk!". Carlo Collodi regényétől a XXL századi képregényig
103-112
Az eredeti Pinocchio
103-105
A modern Pinocchio - irodalmi rájátszások
105-109
Releváns társadalomkritika vagy túlzó apokalipszis?
109-111
A nézőpontváltások funkciója a képregényben
111-112
Venczeli József: Az implicit és explicit performatív mondatok jelentésazonosságáról
113-122
I. Austin elmélete és a jelentésazonosság elve
113-116
II. Cohen ellenvetései: Van-e jelentése az illokúciós erő-indikátornak?
116-118
III. Próbálkozás a jelentésazonosság megmentésére: Searle pszichologizáló megközelítése
118-121
IV. A próbálkozás eredménye és a fentiek következményei
121-122
Bárdos Dániel: A reprezentációk memetikai megközelítésének védelmében
123-136
1. Bevezetés
123-124
2. A kultúra szelekciós modellje - a mémelmélet
124-126
3. A sperber-i kritika
126-134
3.1. Az első ellenvetés
126-129
3.2. A második ellenvetés
129-134
4. Összefoglalás és zárómegjegyzések
134-136
Kovács László: A sartre-i reflexió (Az ego transzcendenciája és A lét és a semmi alapján)
137-149
Bevezető
137
A Tudat és felosztása
137-141
A) Nem-reflektált tudat
138-139
B) Reflexív tudat
139-141
Reflexió - Az ego transzcendenciája valamint A lét és a semmi alapján
142-149
A) Tiszta reflexió
142-143
B) Nem-tiszta reflexió és az Ego egységeinek tárgyalása
143-144
C) Az Ego és egységei - állapot, cselekvés, minőség
144-149
Minőség
146-147
Állapot
147-148
Cselekvés
148-149
Összefoglalás
149
Hátsó borító