Különleges normalitás
További szerzők:
Bernstein, Robert J.; Cantor-Cooke, Robin; Gradin, Temple; Bernstein, DylanCím: Különleges normalitás
Alcím: hogyan használjuk a normalitást autizmussal élők fejlesztésében
Fordító: Bertalan Lilla
Megjelenési adatok: Geobook Hungary Kiadó, Szentendre, 2019. | ISBN: 978-615-5015-50-2
![coverimage](/www/thumbnails/1000/1572_bernstein-cooke-kulonleges-normalitas-geobook-bp-2019_ocr/tn_300.jpg)
Kategóriák: Pszichológia
Tárgyszavak: Pszichoterápia, Esettanulmány, Gyermekkor, Autizmus, Viselkedészavar, Kamaszkor
Formátum: OCR szöveg
Típus: könyv
Tárgyszavak: Pszichoterápia, Esettanulmány, Gyermekkor, Autizmus, Viselkedészavar, Kamaszkor
Formátum: OCR szöveg
Típus: könyv
Share
Tweet
Tartalomjegyzék
Borító
Copyright/impresszum
Tartalomjegyzék
A szerző jegyzete
XI-XII
Előszó
XIII-XV
Bevezetés: Idegen a legidegenebb földön: kirándulás Autizmusföldre
1-29
Bevezetés
3-17
Egy kognitív megközelítés
17-24
Min érdemes dolgozni? Mit gondoljak át?
25-29
1. Rész: Kora gyermekkor 2-5 év
31-69
Janie, 2,5 éves. Nem beszél, megijed, ha a többiek megközelítik
33-49
Végeredmény
48
Min érdemes dolgozni? Mit gondoljak át?
48-49
Luke, 2,5 éves. Nem beszél; szinte állandóan öningerlő, ismétlődő mozgásokat végez
50-59
Min érdemes dolgozni? Mit gondoljak át?
58-59
Ivan, 4,5 éves. Nem beszél; gesztusokra és vizuális jelekre válaszol
60-69
Min érdemes dolgozni? Mit gondoljak át?
68-69
2. Rész: Gyermekkor, 6-10 év
71-137
Jeff, 6 éves. Nem beszél; stresszlevezetési céllal harapdálja a kezét
73-82
Min érdemes dolgozni? Mit gondoljak át?
81-82
Addison, 6 éves. Beszél; energikus; a figyelme könnyen elkalandozik
83-93
Min érdemes dolgozni? Mit gondoljak át?
92-93
Hank, 6,5 éves. Beszél; energikus; provokatív
94-105
Min érdemes dolgozni? Mit gondoljak át?
104-105
Jeremy, 6,5 éves. Nem beszél; járkál; kiabál; nem együttműködő
106-116
Min érdemes dolgozni? Mit gondoljak át?
115-116
Freya, 7 éves. Nem beszél; szabad; kifejezéstelen arc
117-124
Min érdemes dolgozni? Mit gondoljak át?
124
David, 7 éves. Nem beszél; nincs jelen; „a gyerek a szívószállal”
125-129
Min érdemes dolgozni? Mit gondoljak át?
129
Daisy, 10 éves. Vad; agreszív; nem mosolyog
130-137
Min érdemes dolgozni? Mit gondoljak át?
136-137
3. Rész: Kiskamaszkor, 11-14 Év
139-195
Hunter, 11 éves. Énközpontú; kényszeres; követelőző
141-150
Min érdemes dolgozni? Mit gondoljak át?
149-150
Patrick, 11 éves. Súlyos autizmus spektrumzavarral él; nem beszél
151-158
Min érdemes ddolgozni? Mit gondoljak át?
157-158
Samantha, 11 éves. Nagyon intelligens; megmagyarázhatatlan romlás a tanulmányi eredményeiben
159-163
Min érdemes dolgozni? Mit gondoljak át?
163
Mitch, 11 éves. Magasan funkcionáló; perfekcionista; gyakran hisztizik az iskolában
164-174
Min érdemes dolgozni? Mit gondoljak át?
173-174
Cory, 13 éves. Magasan funkcionáló; perfekcionista; rugalmatlan
175-183
Mit érdemes dolgozni? Mit gondoljak át?
182-183
Jared, 12 éves. Magasan funkcionáló; rugalmatlan; perszeveratív, kiabál
184-195
Min érdemes dolgozni? Mit gondoljak át?
194-195
4. Rész: Kamaszkor 15-18 év
197-270
Max, 15 éves. Repetitív; antiszociális viselkedés; töredezett gondolkodás; minimális nyelvi készség
199-208
Min érdemes dolgozni? Mit gondoljak át?
207-208
Harriet, 15 éves. Nem beszél, nincs jelen; kifejezéstelen tekintet
209-218
Min érdemes dolgozni? Mit gondoljak át?
218
Ken, 16 éves. Jól funkcionál; szociálisan gátlásos; félős; rögeszmés
219-230
Min érdemes dolgozni? Mit gondoljak át?
229-230
Kaitlyn, 16 éves. Perszeverációk jellemzik;nem beszél; fizikailag agresszív
231-238
Min érdemes dolgozni? Mit gondoljak át?
237-238
Marty, 16 éves. Nagyon intelligens; tehetséges művész; perfekcionista; betanult viselkedésmintákat követ
239-248
Min érdemes dolgozni? Mit gondoljak át?
247-248
Ned, 17 éves. Jól funkcionál; intelligens;nem tud spontán gondolkodni
249-259
Min érdemes dolgozni? Mit gondoljak át?
259
Richard, 17 éves. Jól funkcionál; nehezen tud szekvenciálisán gondolkodni; egyedül eszik a menzán
260-270
Min érdemes dolgozni? Mit gondoljak át?
269-270
5. Rész: Fiatal felnőttkor és azon túl 19 év és afelett
271-326
Adam, 22 éves. Jól funkcionál; diplomás; barátnőt szeretne
273-292
Min érdemes dolgozni? Mit gondoljak át?
290-292
Alex. 24 éves. Jól funkcionál; diplomás; bizalmatlan; magányos; döntésképtelen
293-306
Első számú cél - Rendezett gondolkodással helyettesíteni a kaotikus gondolatokat
298-299
Kettes számú cél - Segíteni Alexnek az egészséges kapcsolatok kialakításában és megtartásában
299-306
Min érdemes gondolkodni? Mit gondoljak át?
305-306
Jordan, 30 éves. Nagyon okos; önállóan él; retteg a tesztektől
307-316
Min érdemes dolgozni? Mit gondoljak át?
316
George, 62 éves. Nyugdíjas tudós nagyon magas IQ-val; nem emlékszik a felesége kéréseire
317-326
Min érdemes dolgozni? Mit gondoljak át?
325-326
Utószó - Dylan Bernstein
327-328
Köszönetnyilvánítás - Robert J. Bernstein
329-333
Egy vélemény - Robin Cantor-Cooke
334
A szerzőkről
335-336
Robert J. Bernstein
335
Robin Cantor-Cooke
336
Hátsó borító