A párt tömegoktatásának módszertana corvina logo

Szerző: Bodó László
További szerzők: Csoma Gyula; Szatmári Miklós; Szécsi András; Zrinszky László
Cím: A párt tömegoktatásának módszertana
Megjelenési adatok: Kossuth, Budapest, 1978. | ISBN: 963-09-1258-9

coverimage A XI. kongresszus határozatai végrehajtásának tapasztalatai ismételten ráirányítják a figyelmet a politikai célkitűzések következetes és színvonalas teljesítésének jelentőségére. Ez a feltétele, s egyben biztosítéka annak, hogy a fejlett szocialista társadalom megteremtésében további eredményeket érjünk el és megvalósul- janak az ember anyagi és kulturális felemelkedésére irányuló törekvéseink. A politikai célok színvonalas és hatékony valóra váltása szükségessé teszi az építőmunka szakadatlan fejlesztését, a munka hatékonyabb kibontakozását segítő eszközök és módszerek folyamatos korszerűsítését. A végrehajtás következetessége és színvonala iránt támasztott, növekvő követelmények a pártpropagandára, az oktató-nevelő munkára is érvényesek. A Központi Bizottság 1976. október 26-i, a pártpropaganda továbbfejlesztésére vonatkozó határozata az oktató munka fejlesztésének középpontjába a minőség javítását állította. A minőség javítása, azaz a színvonalasabb és hatékonyabb propagandamunka feltételezi a korszerű tartalmat, a tervszerű irányító és szervező munkát, de szükségessé teszi a célravezetőbb eszközök és módszerek alkalmazását az oktatás folyamataiban is. Az oktató munka hatékonyabb eszközeinek és módszereinek megismerése és alkalmazása növekvő igénye a pártoktatás propagandistáinak. Az igény kielégítésének az elősegítése viszont mindenekelőtt az irányító pártszervekre ró feladatokat. Gondoskodniuk kell korszerű módszertani jegyzetekről, az ismeretek elsajátítását szolgáló tanfolyamokról, a leghatékonyabb megoldások megismerését elősegítő tapasztalatcserékről. Jelen kiadványunk a párt tömegoktatása irányítóinak és propagandistáinak munkáját igyekszik elősegíteni. A kézikönyv szerzői arra törekedtek, hogy a pártpropaganda fejlesztésének a feladataiból kiindulva, a pedagógiai tudomány eredményeit és a pártpropaganda sajátos mozgalmi követelményeit ötvözve ismertessék a pártoktatás feladatait, legfontosabb pedagógiai elveit és módszereit. A kézikönyv egyes fejezetei a pedagógiai elvek és követelmények ismertetésén túl sok hasznos, gyakorlatias tanáccsal, bevált, jó tapasztalatok ismertetésével is segíteni kívánják a propagandisták felelősségteljes és fontos politikai, oktató-nevelő munkáját. E törekvések alapján a kiadvány alkalmas arra, hogy a propagandisták módszertani képzésének segédanyaga legyen, de arra is, hogy a propagandisták önállóan tanulmányozzák és módszertani munkájuk fejlesztése érdekében hasznosítsák.
Kategóriák: Neveléstudomány, Politikatudomány
Tárgyszavak:
Formátum: OCR szöveg
Típus: könyv

Védett tartalom, csak terminálról érhető el.

Tartalomjegyzék

Borító
Címlap
Impresszum
Bevezetés
5-[6]
I. A TÖMEGOKTATÁS PEDAGÓGIAI KÉRDÉSEI
[7]-[178]
   A párt tömegoktatásának célja és hatékonysága
9-[45]
      1. A tömegpropaganda szerepe, fejlesztésének szükségessége
9-[20]
      II. A tömegpropaganda fejlesztésének fő iránya, minősége javításának feltételei
21-[45]
   A kommunista nevelés feladatai
46-74
      A nevelés lényege, feltételei és legáltalánosabb követelményei
46-53
      A kommunista nevelés célja és feladata
53-74
   A párt politikai oktatásának folyamata
75-101
      Az oktatási folyamatról általában. Az oktatási folyamat lényege és sajátosságai
76-101
   A meggyőzés pszichológiája
102-121
      A meggyőzés és a meggyőződés fogalma
102-113
      A meggyőzés módszerei
113-121
   A felnőtt személyiség sajátosságai
122-[145]
      A személyiség fogalma
122-128
      A tanulási tevékenység általános sajátosságai
128-[145]
   A tanulócsoportok pszichológiai és szociológiai jellemzői
146-[160]
      Csoport — tanulócsoport
146-156
      Csoport és meggyőzés
156-[160]
   A propagandista személye. A vezető és a csoport tagjainak kapcsolatrendszere
161-[178]
      A propagandista pedagógiai szerepe és feladatai
161-[178]
II. A FOGLALKOZÁSOK DIDAKTIKAI ÉS MÓDSZERTANI KÉRDÉSÉI
[179]-[302]
   Didaktikai alapelvek a politikai oktatásban
181-[206]
      A didaktika fogalma és helye a politikai .oktatásban
182-185
      A didaktika általános elvei és konkrét érvényesítésük a politikai oktatásban
186-201
      A politikai oktatás néhány sajátos didaktikai elve
202-[206]
   A propagandisták felkészülése
207-[221]
      A felkészülés célja
207-[221]
   A hallgatók felkészülésének irány ítása
222-[237]
      Az irányítás célja
222-[237]
   Az előadással szemben támasztott követelmények
238-[254]
      Az előadás szerepe az ismeretnyújtásban
238-[243]
      Az előadás célja és helye a tömegpropagandában
244-249
      Jó előadás — rossz előadás
250-251
      Az előadás nyelve, stílusa
251-[254]
   A vita vezetésének didaktikai követelményei és módszerei
255-[275]
      A vita célja, jelentősége
255-266
      A vitavezetés alapelvei
266-[275]
   A szemléltetőeszközök és -módszerek alkalmazása
276-[292]
      A szemléletesség és a szemléltetés viszonya
278-[292]
   A foglalkozások elemzése és értékelése
293-[302]
      Az elemzés és értékelés funkciói
293-[302]
Tartalom
[303]-[304]
Hátsó borító