A párt tömegoktatásának módszertana
Szerző:
Bodó László További szerzők: Csoma Gyula; Szatmári Miklós; Szécsi András; Zrinszky László
Cím: A párt tömegoktatásának módszertana
Megjelenési adatok: Kossuth, Budapest, 1978. | ISBN: 963-09-1258-9

Share
Tweet
Tartalomjegyzék
Borító
Címlap
Impresszum
Bevezetés
5-[6]
I. A TÖMEGOKTATÁS PEDAGÓGIAI KÉRDÉSEI
[7]-[178]
A párt tömegoktatásának célja és hatékonysága
9-[45]
1. A tömegpropaganda szerepe, fejlesztésének szükségessége
9-[20]
II. A tömegpropaganda fejlesztésének fő iránya, minősége javításának feltételei
21-[45]
A kommunista nevelés feladatai
46-74
A nevelés lényege, feltételei és legáltalánosabb követelményei
46-53
A kommunista nevelés célja és feladata
53-74
A párt politikai oktatásának folyamata
75-101
Az oktatási folyamatról általában. Az oktatási folyamat lényege és sajátosságai
76-101
A meggyőzés pszichológiája
102-121
A meggyőzés és a meggyőződés fogalma
102-113
A meggyőzés módszerei
113-121
A felnőtt személyiség sajátosságai
122-[145]
A személyiség fogalma
122-128
A tanulási tevékenység általános sajátosságai
128-[145]
A tanulócsoportok pszichológiai és szociológiai jellemzői
146-[160]
Csoport — tanulócsoport
146-156
Csoport és meggyőzés
156-[160]
A propagandista személye. A vezető és a csoport tagjainak kapcsolatrendszere
161-[178]
A propagandista pedagógiai szerepe és feladatai
161-[178]
II. A FOGLALKOZÁSOK DIDAKTIKAI ÉS MÓDSZERTANI KÉRDÉSÉI
[179]-[302]
Didaktikai alapelvek a politikai oktatásban
181-[206]
A didaktika fogalma és helye a politikai .oktatásban
182-185
A didaktika általános elvei és konkrét érvényesítésük a politikai oktatásban
186-201
A politikai oktatás néhány sajátos didaktikai elve
202-[206]
A propagandisták felkészülése
207-[221]
A felkészülés célja
207-[221]
A hallgatók felkészülésének irány ítása
222-[237]
Az irányítás célja
222-[237]
Az előadással szemben támasztott követelmények
238-[254]
Az előadás szerepe az ismeretnyújtásban
238-[243]
Az előadás célja és helye a tömegpropagandában
244-249
Jó előadás — rossz előadás
250-251
Az előadás nyelve, stílusa
251-[254]
A vita vezetésének didaktikai követelményei és módszerei
255-[275]
A vita célja, jelentősége
255-266
A vitavezetés alapelvei
266-[275]
A szemléltetőeszközök és -módszerek alkalmazása
276-[292]
A szemléletesség és a szemléltetés viszonya
278-[292]
A foglalkozások elemzése és értékelése
293-[302]
Az elemzés és értékelés funkciói
293-[302]
Tartalom
[303]-[304]
Hátsó borító