A magyar repülés története
Szerző:
Csanádi Norbert További szerzők: Nagyváradi Sándor; Winkler László
Cím: A magyar repülés története
Megjelenési adatok: Műszaki Könyvkiadó, Budapest, 1974. | ISBN: 963-10-0630-1

Kategóriák: Közlekedés
Tárgyszavak: Légi közlekedés, Légi járművek technikája, Katonai és haditengerészeti légi járművek, Repülés története
Formátum: OCR szöveg
Típus: könyv
Tárgyszavak: Légi közlekedés, Légi járművek technikája, Katonai és haditengerészeti légi járművek, Repülés története
Formátum: OCR szöveg
Típus: könyv
Share
Tweet
Tartalomjegyzék
Borító
Címlap
Impresszum
Előszó
5-6
Tartalomjegyzék
7-8
I.Fejezet. A MAGYAR REPÜLÉS TÖRTÉNETI EMLÉKEI
9-16
1.Hazai kísérletezések
9-11
2.Elméleti kutatások
11-12
3.A léggömbrepülés
13-14
4.Schwarz Dávid kormányozható léghajója
14-16
II.Fejezet. A MAGYAR REPÜLÉS KEZDETE
17-55
1.Az első magyar szárnypróbálgatások
17-19
2.Blériot bemutatkozása Budapesten és hatása a hazai repülésre
19-21
3.A rákosi hangárváros lakóinak munkái
21-35
4.A repülőélet kialakulása Magyarországon
35-42
5.Repülőbemutatók és -versenyek
43-55
III.Fejezet. REPÜLŐINK AZ ELSŐ VILÁGHÁBORÚBAN
56-97
A)Az események leírása
56-89
1.A fegyvertelen felderítések kora
56-59
2.Olaszország hadba lépése. Fegyver kerül a gépekre
59-61
3.Az első légibombázások a világháborúban
61-64
4.Magyar haditengerészeti repülők
64-66
5.Megkezdődik a tömeges légi tevékenység
66-70
6.Az első magyar vadászrepülők harcai
70-73
7.A gyorsfelderítok küzdelmei az ellenség légi fölénye ellen
73-74
8.Az erdélyi repülőszázadok tevékenység
74-77
9.Súlyos légi helyzet az olasz fronton
77-89
B)A repülőipar kialakulása 1914—1918 között
89-92
C)A légierők az első világháborúban
93-97
IV.Fejezet. A TANÁCSKÖZTÁRSASÁG VÖRÖS REPÜLŐCSAPATA
98-106
1.Szervezeti felépítés
98-103
2.A repülőipar helyzete
103-104
3.Nemzetközi repülőutak
104-106
V.Fejezet. A KÉT VILÁGHÁBORÚKÖZÖTT
108-200
1.Átmeneti időszak a repülési tilalom bevezetéséig
108-111
A)A motoros repülés újjáéledése a békeszerződésután
111-147
1.A Műegyetemi Sportrepülő Egyesület (MSrE)gépei
113-116
2.Egyéni kísérletek a magyar repülőgépipar felélesztésére
116-117
3.Rotter Lajos repülőgépei (1923—1925)
117-118
4.A Műegyetemi Sportrepülő Egyesület fejlődése (1927—1929)
119-120
5.Bánhidi Antal repülőgépei (1928—1938)
120-123
6.Repülőbemutatók, versenyek és rekordok
123-124
7.Asbóth Oszkár helikopterkísérletei(1928—1930)
124-125
8.Az első magyar óceánrepülés története(1930—1932)
125-130
9.Kiemelkedőbb repülőesemények (1933—1944)
130-143
10.A polgári repülőipar (1930—1944)
143-144
11.A Műegyetemi Sportrepülő Egyesület gépei(1934—1944)
144-146
12.A repülés szervezetei a két világháború között
146-147
B)A magyar vitorlázórepülés kialakulása
147-171
1.A Karakán
155-158
2.Új utak — új eredmények
158-162
3.Vitorlázórepülőgép-gyártásunk 1945-ig
162-171
C)Katonai repülés a két világháború között
171-187
1.Törekvések a hazai repülőipar feltámasztására és a titkos légierő megteremtéséresára és a titkos légierő megteremtésére(1921—1928)
171-174
2.A katonai repülés rejtett szervezése a kétvilágháború között
175-179
3.Erőteljes nyílt légierő-szervezés (1938—1940)
179-183
4.A hadba lépést megelőző időszak repülőipara
183-187
D)A közforgalmi repülés kialakulása
187-200
1.A légi közlekedés kezdeti lépései, belföldi és külföldi postajáratok
187-190
2.Az első légiforgalmi vállalatok
190-192
3.Hidroplánok a Balatonon és a Dunán
192-196
4.Közforgalmi repülőgéptípusok
196-200
5.A háború alatti utolsó események
200
VI.Fejezet. REPÜLÉS A MÁSODIK VILÁGHÁBORÚBAN
201-216
1.Magyarország belesodródik a második világháborúban
201-204
2.A nyugati szövetséges légierők harci tevékenysége Magyarországon (1943—1945)
204-213
3.A második világháború repülőipari termelése
213-216
VII. Fejezet. A FEJLŐDÉS ÚTJÁN
217-272
A)A vitorlázórepülés
217-232
1.A felszabadulás után
217-220
2.Új szervezet — új vezetés
220-228
3.Az 1965—1969-es évek
228-230
4.Világbajnokságok, nemzetközi versenyek
230-232
B)A motoros repülés
232-244
1.Újjáépítés a háború után
232-234
2.Motoros repülősport
234-235
3.Műrepülő világbajnokságok, nemzetköziversenyek
235-241
4.Versenyről-versenyre
241-244
C)A közforgalmi repülés
245-248
1.A MASZOVLET
245
2.A MALÉV
245-248
D)A munkarepülések
248-255
1.Mezőgazdasági repülés
248-251
2.A légi mentőszolgálat
251-253
3.A vízügyi repülőszolgálat
253-254
4.Repülés a rendőrség szolgálatában
254-255
E)A katonai repülés
255-268
1.Katonai repülés a felszabadulás után 1950-ig
255-261
2.Fiatalok a harci repülőgépek kormányánál
261-265
3.A Varsói Szerződés keretében
265-268
F)A repülés irányítása
268-270
G)TU—154 új MALÉV forgalmi repülőgép
270-272
FÜGGELÉK
273-283
A)Ausztria—Magyarország I. világháborús hadi repülőgépei
273-275
B)Magyarországon használt repülőgépek jelzései(1921—1945)
276-279
C)A magyar vitorlázó nemzetközi rekordok történeti fejlődése és az érvényben levő magyar rekordok 1973. december 31 -i állapota szerint
280-282
D)Ezüst-, arany-, gyémántkoszorús magyar vitorlázórepülők névsora
283
Felhasznált irodalom
285-286
Kolofon
Hibajegyzék
Hátsó lap
Hátsó borító