Érzelmi intelligencia
Szerző:
Goleman, Daniel Cím: Érzelmi intelligencia
Sorozatcím: Lélek-kontroll
Fordító: N. Kiss Zsuzsa
Megjelenési adatok: Háttér, Budapest, 1997. | ISSN: 1217-0364 | ISBN: 963-8128-34-8
Megjegyzés: Harmadik kiadás

Kategóriák: Pszichológia, Szociológia
Tárgyszavak: Nevelés, Érzelem, Intelligencia, Lélek
Formátum: OCR szöveg
Típus: könyv
Tárgyszavak: Nevelés, Érzelem, Intelligencia, Lélek
Formátum: OCR szöveg
Típus: könyv
Share
Tweet
Tartalomjegyzék
Címlap
Copyright/Impresszum
Tartalom
5
Ajánlás
6
Arisztotelész intelme
7-9
Miért időszerű a mostani áttekintés?
10-11
A könyv felépítése
11-12
Első rész: Az érzelmi agy
16-55
1. Mire valók az érzelmek?
17-31
Amikor az indulat győz a józanságon
19-20
Cselekvési indítékok
20-23
Kétféle elménk
23-25
Hogyan fejlődött ki az agy
25-31
2. Egy érzelmi merénylet anatómiája
32-55
Minden szenvedély fészke
34-35
Az ideig buktató
35-37
Érzelmi őrszem
37-40
Az érzelmi emlékezet specialistája
40-41
Vaklárma az idegrendszerben
41-43
Amikor az érzelem heves és pontatlan
43-45
Az érzelem-menedzser
45-48
Érzés és gondolat harmóniája
48-55
Második rész: Az érzelmi intelligencia jellegzetességei
57-191
3. Amikor az észlény ostoba
59-77
Érzelmi intelligencia és életút
61-63
Egy másfajta intelligencia
63-67
Spock kontra data : Amikor a megismerés nem elég
68-70
Intelligens érzelmek?
71-73
IQ és érzelmi intelligencia : vegytiszta típusok
74-77
4. Ismerd meg önmagad
78-91
Hevesek és közönyösök
81-83
Az érzelmek nélküli ember
83-86
A zsigerek dicsérete
86-88
A tudattalan feltárása
88-91
5. A szenvedély rabjai
92-122
A harag anatómiája
95-97
A dühroham
97-98
Halmozódó düh
98-99
Balzsam a dühre
100-101
Hűtsd le magad
101-102
Nem megoldás a gőzt kiereszteni
103-104
Szorongáscsillapítás : Még hogy én aggódom?
104-107
Az agoodalom munkája
107-110
Megbirkózás a melankóliával
110-114
Hangulatemelők
114-117
Represszorok : Visszakézből tagadás
117-122
6. A legfőbb képesség
123-148
Indítékkontroll : A gumicukorteszt
126-129
Pocsék hangulat, zagyva gondolkodás
130-133
Pandora szelencéje és a jóhiszeműség : A pozitív gondolkodás hatalma
134-135
Optimizmus : A nagy ösztönző
136-139
Flow (Áramlat) : A kiválóság neurobiológiája
139-143
Tanulás és flow : Az oktatás új modellje
143-148
7. Az empátia gyökerei
149-170
Hogyan fejlődik ki az empátia?
151-153
Az anya és a gyermek összehangolódása
153-155
Az összhang hiányával járó hátrányok
155-157
Az empátia neurológiája
158-161
Empátia és etika : Az alturizmus gyökerei
161-162
Empátia nélküli élet : A támadó lelkivilága, a szociopata erkölcse
163-170
8. A társas élet fortélyai
171-191
Mutassunk némi érzést
173-175
Kifejezőkészség és érzelmi ragály
175-179
A társas intelligencia kezdetei
179-183
Hogyan lesz valaki alkalmatlan a társas életre
183-186
"Utálunk."A peremen
186-188
Érzelmi zsenialitás : Egy esettörténet
189-191
Harmadik rész: Alkalmazott érzelmi intelligencia
192-280
9. Intim ellenségek
195-221
A házasság férfi- és női szemmel : Gyerekkori gyökerek
196-201
Házassági törésvonalak
201-204
Mérgező gondolatok
205-207
Özönvíz : A házasság alámerülése
208-209
A férfinem sebezhetőbb
210-211
Házassági tanácsadás férfinak és nőnek
211-212
A jótékony veszekedés
213-214
Lehiggadni
214-215
Méregtelenítő monológ
216
Hárítás nélkül meghallgatni és tárgyalni
216-218
Gyakorlás
219-221
10. A szívvel végzett munka
222-244
A kritika elsőrendű feladat
224-226
A motiválás legrosszabb módja
226-228
Az értő kritika
229-231
Vállalni a változatosságot
231-233
Az előítélet gyökerei
233-235
Ne tűrjük el a türelmetlenséget
235-237
Rátermett szervezés és csoport-IQ
238-244
11. Lélek és orvoslás
245-280
A test szelleme : Miért fontosak az érzelmek az egészség szempontjából
247-250
Mérgező érzelem : Klinikai adatok
250-251
Öngyilkos düh
252-255
Stressz : Túlzott, nem helyénvaló szorongás
256-259
A depresszió egészségügyi kockázatia
260-262
A pozitív érzelmek gyógyászati hatalma
262
A pesszimizmus ára - és az optimizmus előnyei
263-264
Baráti segítség : A kapcsolatok gyógyító ereje
264-266
Az érzelmi támogatás gyógyító ereje
266-268
Érzelmi intelligencia az orvoslásban
268-271
A gondoskodó orvoslás felé
271-280
Negyedik rész: Lehetőségek
281-340
12. A családi olvasztótégely
283-298
Szívvel nevelni
287-290
Az érzelmi állapot elsajátítása
290-292
Nevelj farkast!
292-293
Bántalmazás : Az empátia kiirtása
294-298
13. Trauma és érzelmi újratanulás
299-321
Emlékezetbe dermedt iszonyat
302-304
A PTSD mint limbikus zavar
304-307
Érzelmi újratanulás
308-309
Az érzelmi agy átnevelése
309-312
Érzelmi újratanulás és felépülés a tramumából
312-315
A pszichoterápia mint érzelmi nevelés
315-321
14. Vérmérsékletünk nem a végzetünk
322-340
A félszegség neurokémiája
325-327
Fütyülök a világra : A víg kedély
327-330
Az izgága amygdala megszelidítése
330-333
Gyermekkori esélyek
334-336
Sorsdöntő lehetőségek
336-340
Ötödik rész: Érzelmi nevelés
341-426
15. Az érzelmi analfabetizmus ára
343-389
Rossz érzelmi közérzet
345-347
Az agresszió szelidítése
347-351
Dúvadak nevelése
352-353
Depressziómegelőzés
353-355
A modern élet ára : A depresszió előretörése
355-357
A fiatalkori depresszió lefolyása
357-359
Depressziókeltő gondolkodásmód
360-361
Rövidre zárni a depressziót
362-363
Evészavarok
364-367
Kiközösítés, Lemorzsolódás
367-370
Barátságra edzeni
370-371
Szesz és drog : A szenvedélybetegség mint öngyógyítás
372-376
Harcias kampányok helyett megelőzés
376-378
Tájékoztatni nem elég
379-381
Aktív összetevők
381-389
16. Érzelmek iskolája
390-426
Lecke együttműködésből
393-394
Egy vitás pont
394-396
Egy elmaradt verekedés jegyzőkönyve
396-397
Napi gondok
398
Az érzelmi intelligencia ábécéje
399-400
Érzelmi nevelés egy lepusztult városrészben
400-403
Rejtett érzelmi nevelés
404-405
Az érzelmek menetrendje
405-408
Időzítés kérdése az egész
409-410
Az érzelmi nevelés mint prevenció
410-413
Újragondolni az iskolát : Személyes jelenlét és közösség
413-414
Az iskola hivatásának kiterjesztése
415-416
Számít-e az érzelmi nevelés?
417-421
Jellem, erkölcs és a demokrácia művészete
422-423
Végszó
423-426
Függelékek
427-451
"A" függelék
427-429
Mi az emóció?
427-429
"B" függelék
430-437
Az érzelmi elme sajátosságai
430
Gyors, de pongyola reakció
430-432
Előbb nézünk, aztán gondolkodunk
432-433
A szimbolika : Gyermeki realizmus
434-435
A jelenre kényszerített múlt
435-436
Állapotspecifikus valóság
436-437
"C" függelék
438-441
A félelem idegrendszeri hálózata
438-441
"D" függelék
442-443
W.T. Grant-munkacsoport : A prevenciós programok hatékony tényezői
442-443
"E" függelék
444-445
Az önismeret tananyaga
444-445
"F" függelék
446-451
Társas és érzelmi tanulás : Eredmények
446-447
Paths
447-451
Köszönetnyilvánítás
452-454