Hogyan írjunk szakdolgozatot?
Szerző:
Eco, Umberto Cím: Hogyan írjunk szakdolgozatot?
Fordító: Klukon Beatrix
Megjelenési adatok: Kairosz, Szentendre, 2003. | ISBN: 963-9137-53-7

Kategóriák: Neveléstudomány
Tárgyszavak: Szakdolgozat, Módszertan, Kutatásmódszertan, Publikálás
Formátum: OCR szöveg
Típus: könyv
Tárgyszavak: Szakdolgozat, Módszertan, Kutatásmódszertan, Publikálás
Formátum: OCR szöveg
Típus: könyv
Share
Tweet
Tartalomjegyzék
Borító
[1]
Címlap
[3]
Impresszum
[4]
Tartalom
[5]-[7]
Bevezetés
9-[13]
1.
9-11
2.
11
3.
12
4.
12
5.
12-[13]
I. Mi a szakdolgozat, és mire való?
15-[23]
I.1. Miért kell szakdolgozatot írni, és mi is az?
15-18
I.2. Kinek szól ez a könyv?
19-20
I.3. Mire használható a szakdolgozat a diploma megszerzése után?
20-22
I.4. Négy nyilvánvaló szabály
22-[23]
II. A témaválasztás
24-[64]
II.1. Monografikus vagy körképszerű szakdolgozat?
24-29
II.2. Történeti szakdolgozat vagy elméleti szakdolgozat?
29-32
II.3. Régi vagy modern témák?
32-[33]
II.4. Mennyi időt igényel a szakdolgozatírás?
34-38
II.5. Fontos-e az idegen nyelvek ismerete?
39-43
1.
39-40
2.
40-43
II.6. „Tudományos" vagy politikai szakdolgozat?
43-61
II.6.1. Mi a tudományosság?
44-49
1.
44-45
2.
45-46
3.
46-47
4.
47-49
II.6.2. Történelmi-elméleti témák vagy „meleg" tapasztalatok?
50-53
II.6.3. Hogyan változtassunk egy aktuális témát tudományos témává?
53-61
II.1.7. Hogyan kerüljük el, hogy a témavezető kihasználjon bennünket?
61-[64]
III. Az anyag felkutatása
65-[132]
III.1. A források fellelhetősége
65-75
III.1.1. Melyek a tudományos munka forrásai?
65-70
III.1.2. Elsődleges és másodlagos források
71-75
III.2. Az irodalomjegyzék felkutatása
75-[132]
III.2.1. Hogyan használjuk a könyvtárat?
75-79
III.2.2. Hogyan készítsünk bibliográfiát: a cédulázás
80-84
III.2.3. A bibliográfiai adat
84-104
III.2.4. Az alessandriai könyvtár: egy kísérlet
105-129
III.2.5. De kell-e könyveket olvasni? És milyen sorrendben?
129-[132]
IV. Munkaterv és jegyzékek készítése
133-[175]
IV.1. A tartalomjegyzék mint munkahipotézis
133-141
IV.2. Jegyzékek és jegyzetek
105-
IV.2.1. A jegyzékek különböző fajtái és rendeltetésük
142-151
IV.2.2. Az elsődleges források jegyzékbevétele
151-154
IV.2.3. Az olvasmányjegyzék
154-172
IV.2.4. A tudományos alázat
173-[175]
V. A megfogalmazás
176-[220]
V.l. Kihez szólunk?
176-178
V.2. Hogyan szólunk?
178-187
V.3. Az idézetek
187-
V.3.1. Mikor és hogyan idézzünk: tíz szabály
187-196
V.3.2. Idézet, parafrázis és plágium
197-199
V.4. A lábjegyzetek
199-212
V.4.1. Mire valók a jegyzetek?
199-202
V.4.2. Az idézet-jegyzet rendszer
202-206
V.4.3. A szerző-évszám rendszer
206-212
V.5. Figyelmeztetések, csapdák, szokások
212-216
V.6. A tudományos önérzet
217-[218]
[Figyelem!]
219-[220]
VI. A végső szöveg megszerkesztése
221-[253]
VI.1. Grafikai követelmények
221-241
VI.1.1. Margók és sorközök
221-223
VI.1.2. Aláhúzások és nagybetűk
223-225
VI.1.3. Alfejezetek
226-227
VI.1.4. Idézőjelek és más írásjelek
227-[231]
VI.1.5. Diakritikus jelek és betűátírások
[231]-233
VI.1.6. Központozás, hangsúlyok, rövidítések
234-237
VI.1.7. Néhány további tanács
238-241
VI.2. A mű végén álló bibliográfia
241-245
VI.3. A függelék
245-248
VI.4. A tartalomjegyzék
248-[253]
VII. Összegzés
254-[256]
Hátsó borító