A lélek iskolája
Szerző:
Hadot, Pierre
További szerző: Cseke Ákos
Cím: A lélek iskolája
Alcím: Lelkigyakorlatok és ókori filozófia
Sorozatcím: Hit és tudomány; 3. | Sorozat szerkesztő: Heidl György
Fordító: Cseke Ákos
Megjelenési adatok: Kairosz, Budapest, 2010. | ISSN: 1787-1727 | ISBN: 978-963-662-345-6

Kategóriák: Filozófia
Tárgyszavak: Lelkigyakorlat, Spirituális gyakorlat, Ókori filozófia
Formátum: OCR szöveg
Típus: könyv
Tárgyszavak: Lelkigyakorlat, Spirituális gyakorlat, Ókori filozófia
Formátum: OCR szöveg
Típus: könyv
Share
Tweet
Tartalomjegyzék
Borító
Címlap
[3]
Impresszum
[4]
Előszó az 1993-as kiadáshoz
5-6
Lelkigyakorlatok
[7]-84
Lelkigyakorlatok
9-[62]
Megtanulni élni
12-27
Megtanulni beszélgetni
27-36
Megtanulni meghalni
37-48
Megtanulni olvasni
49-[62]
Az antik lelkigyakorlatok és a „keresztény filozófia”
63-84
Szókratész
[85]-124
Szókratész alakja
87-124
A szilén
88-104
Erósz
105-116
Dionüszosz
117-124
Marcus Aurelius
[125-200]
A fizika mint lelkigyakorlat. Pesszimizmus és optimizmus Marcus Aurelius Elmélkedéseiben
127-144
Az Elmélkedések egy lehetséges kulcsa: A három filozófiai toposz Epiktétosz szerint
145-171
A hármas séma Marcus Aureliusnál
146-149
A három filozófiai toposz Epiktétosz szerint
149-154
A három toposz: Az Elmélkedések kulcsa
154-171
Michelet és Marcus Aurelius
172-[200]
(1820-24) Lelkigyakorlatok Marcus Aureliusz nyomán
173-179
A "két nagy szempont"
180-181
(1825)- A szellem heroizmusa
182-185
Az emberi hazától a világhazáig
185-187
Összhang a történelemmel
187-192
Az ima Marcus Aurelius szerint vagy a világgal való harmonizáció
192-[200]
Megtérés
[201]-214
Megtérés
203-213
A megtérés történeti formái
204-208
Ókor
204-206
Judaizmus és kereszténység
206-207
Missziók, vallásháborúk, vallásos ébredések
207-208
A megtérés különböző aspektusai
209-213
Pszichofiziológiai aspektusok
209
Szociológiai aspektusok
210
Vallásos aspektusok
210-211
Filozófiai aspektusok
211-213
Bibliográfia
214
Negatív teológia
[215-230]
Apofatizmus és negatív teológia
217-[230]
Elvonatkoztatás és intuíció
218-221
A gondolkodás lehetetlenségétől a beszéd lehetetlenségéig
221-224
Apofatizmus és kereszténység
224-225
Apofatizmus, nyelv és misztika
226-[230]
Az antik filozófia tanulsága
[231-294]
A hellenisztikus és a római gondolkozás története Székfoglaló előadás a Collège de France-ban 1983. február 8-án, pénteken
233-[262]
A filozófia mint életmód
263-[278]
Félbeszakadt beszélgetés Michel Foucault-val. Hasonlóságok és eltérések
279-[286]
Előszó a második kiadáshoz (1987)
287-[294]
Az én és a világ
[295-364]
Megjegyzések az „önkultúra” fogalmához
297-306
Irodalom
306
„Manapság vannak filozófiaprofesszoraink, de nincsenek filozófusaink ”
307-[316]
A bölcs és a világ
317-[334]
Problémafelvetés
317-320
A tudomány világa és a mindennapi észlelés világa
320-322
Az esztétikai észlelés
322-326
Spectator novus
326-329
A pillanat
329-332
A bölcs és a világ
332-[334]
Luxus-e a filozófia?
335-[340]
Könyveim és kutatásaim
341-350
Mi az etika? Beszélgetés Pierre Hadot-val
351-[364]
Bibliográfia
365-366
Cseke Ákos: A bölcsesség dicsérete Utószó Pierre Hadot Lelkigyakorlatos könyvéhez
367-[380]
Névmutató
381-384
Tartalomjegyzék
385-386
Pierre Hadot legfontosabb művei
387
Hátsó borító