A tudás keletkezése corvina logo

Szerző: Halász Gábor
További szerző: Fazekas Ágnes
Cím: A tudás keletkezése
Alcím: Pedagógiai kalandozás három kontinensen
Sorozatcím: Oktatás és társadalom
Megjelenési adatok: Gondolat, Budapest, 2020. | ISSN: 2060-0194 | ISBN: 978-963-556-049-3

coverimage A tudás keletkezése szokatlan műfajú könyv: fikció formájában megírt tudományos munka. Regényszerü írás, mely tudományos tartalmat közvetít. Az iskolai oktatás és a pedagógia világába viszi az olvasót, Magyarországra és a világ több más pontjára. Címzettjei elsősorban azok a pedagógusok, akik szeretnének kiemelkedni a mindennapos rutinból, akikben elevenen él a szakmai kíváncsiság, és nap mint nap kitalálnak új dolgokat, melyekkel a munkájukat eredményesebbé próbálják tenni. Szól azokhoz is, akik az iskolák világát kutatják, vagy pedagógusok tanulását segítik. Olvasható regényként, de kézikönyvként is használható, melyben válaszok találhatók azokra a kérdésekre, melyek az osztálytermi pedagógiai munka, az iskolák és a nemzeti oktatási rendszerek jobbításán dolgozókat leginkább foglalkoztatják. | Fazekas Ágnes az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karának egyetemi adjunktusa, doktori fokozatát a neveléstudományok területén szerezte. A Szegedi Tudományegyetem Közoktatási Vezetőképző és Továbbképző Intézet oktatója. Több országos szintű program tervezésében és megvalósításában vett részt. Kutatási területe az oktatásfejlesztési programok implementálása és az oktatási innováció. | Halász Gábor az EEl'E Pedagógiai és Pszichológiai Karának tanára, az egyetem Neveléstudományi Doktori Iskolájának vezetője, a Magyar Tudományos Akadémia doktora. Szakértőként több országban dolgozott az Európai Bizottság, az OECD, a Világbank, az Európa Tanács és más nemzetközi szervezetek felkérésére.

Védett tartalom, csak terminálról érhető el.

Tartalomjegyzék

Borító
Sorozati címlap
Címlap
Copyright / impresszum
Tartalom
Előszó
[7]-10
Karácsonyi csúcsforgalom
[11]-14
Hongkong
[15]-20
Kísérletező pedagógusok
[21]-26
Cselekvésrendszerek
[27]-32
Lehetetlen küldetés
[33]-40
Zita
[41]-48
Gyakorlatközösségek
[49]-54
Implementáció
[55]-61
Élménynapló
[62]-68
Te hogyan csinálnád?
[69]-78
London
[79]-83
Soma
[84]-89
Barlangi vakgőte
[90]-100
A kísérlet
[101]-106
Elmenni Afrikába
[107]-111
SWOZt és go
[112]-119
Doktori iskola
[120]-125
Xia
[126]-131
Képtár
[132]-136
Pedagógusképző gyerekek
[137]-142
Schön
[143]-151
A változás dinamikája
[152]-158
Globális versenytér
[159]-164
Helsinki
[165]-171
Amszterdami kitérő
[172]-177
Oktatási export
[178]-182
Felfedeztető tanulás
[183]-189
Miriam
[190]-197
Támogató koalíciók
[198]-202
Háború Afrikáért
[203]-210
Utazás délre
[211]-217
Iskola és egyetem
[218]-222
Statisztika és iskolázatlan elme
[223]-229
Tanóramozi
[230]-237
Kraftológia
[238]-243
Pórusok és hajszálerek
[244]-250
Digitális iskolavitorlás
[251]-257
Eligazítás
[258]-263
Viktória Helsinkiben
[264]-271
Tanító iskola
[272]-279
Anya és apa
[280]-285
Zöld fény
[286]-291
Merre tovább?
[292]-299
Kistanárok
[300]307
Az iskolák arca
[308]-315
Diffúz érdeklődés
[316]-324
Stabil állapot
[325]-331
Fáktól az erdőt
332-339
Tanulószervezet
[340]-348
A tudás keletkezése
[349]-357
Elvetélt projekt
[358]-364
Mesterséges intelligencia
[365]-371
Vadevezösök
[372]-378
Az innováció magyarországi folyói
[379]-386
Emergens jelenség
[387]-393
Videoklub
[394]-400
Utolsó találkozás
[401]-406
Siker vagy kudarc?
[407]-413
Intellektuális utazás
[414]-420
Együtt a valóságban
[421]-425
Utolsó kitérő
[426]-430
Eltérő perspektívák
[431]-439
Hivatkozások
[441]-446
Hátsó borító / Fülszöveg