Kérdőíves módszerek a klinikai és egészségpszichológiai kutatásban és gyakorlatban I.
Szerkesztők: Horváth Zsolt; Urbán Róbert; Kökönyei Gyöngyi; Demetrovics ZsoltTovábbi szerzők: Horváth Zsolt; Urbán Róbert; Kökönyei Gyöngyi; Demetrovics Zsolt; Kapitány-Fövény Máté; Zsila Ágnes; Orosz Gábor; Andó Bálint; Szabó Edina; Sági Andrea; Reinhardt Melinda; Vizin Gabriella; Kő Natasa; Tóth-Király István; Bőthe Beáta; Rigó Adrien; Martos Tamás; Fényszárosi Éva; Filep Orsolya; Király Anna; Simor Péter; Dombi Edina; Reinhardt Richárd; Miklósi Mónika; Szemenyei Eszter; Kocsel Natália; Smahajcsik-Szabó Tamás; Eszlári Nóra; Pajkossy Péter; Kun Bernadette; Szabó Attila; Nagy Henriett; Rózsa Sándor; Désfalvi Judit; Ábel Krisztina ; Csordás Georgina; Csuka Sára Imola; Konykoly Thege Barna; Szabó Evelin; Örkényi Ágota; Magyaródi Tímea; Báthori Noémi; Ádám Szilvia; Mészáros Veronika; Tóth-Vajna Rita; Sallay Viola; Szabó Pál Zoltán; Babusa Bernadett; Koronczai Beatrix; Szabó Kornélia; Román Nóra; Köteles Ferenc; Tihanyi Benedek; Csala Barbara; Galambos Attila; Rafael Beatrix; Mányai Adrienn; Reid, Rory C.; Lakatos Csilla; Cervai Judit; Turi Eszter; Kótyuk Eszter; Bérdi Márk; Ágoston Csilla; Pénzes Melinda; Eisinger Andrea; Maráz Anikó; Mónok Kata; Király Orsolya; Csibi Sándor
Cím: Kérdőíves módszerek a klinikai és egészségpszichológiai kutatásban és gyakorlatban I.
Fordítók: Bőthe Beáta; Tóth-Király István; Martos Tamás; Matuszka Balázs
Megjelenési adatok: Medicina Könyvkiadó Zrt., Budapest, 2022. | ISBN: 978-963-226-789-0
A pszichológiai kutatás és a gyakorlati, klinikai, terápiás munka során egyaránt alkalmazunk kérdőíves módszereket. A pszichológia sajátja, hogy a mérni kívánt jelenség vagy konstruktum gyakran közvetlenül nem megragadható, azonban következtethetünk rá a viselkedéses megfigyelésekből vagy a személy kérdőívek segítségével nyújtott önbeszámolójából. Mindezt azok az empirikus kutatások és pszichometriai elemzések teszik lehetővé, amelyek alátámasztják, hogy az adott kérdőív a kérdéses pszichológiai jelenség vagy konstruktum megbízható és érvényes mérőeszköze lehet. A megbízhatóságról és az érvényességről alkotott benyomásunk ráadásul változhat attól függően, hogy kikkel, mikor, milyen helyzetben és milyen célból használjuk az adott pszichológiai mérőeszközt. Ebből következően a kérdőívek vagy skálák fejlesztése, adaptálása, pszichometriai vizsgálata, az eredmények dokumentálása és eljuttatása a kérdőívet használókhoz folyamatos kihívást jelent a kutatóknak. Ezen a téren a hazai kutatók is intenzíven dolgoznak, fejlesztenek és adaptálnak új mérőmódszereket, ezek azonban nehezen jutnak el a felhasználókhoz. Ugyanakkor a gyakorló szakemberek is joggal várják el, hogy a munkájuk támogatásához a skálák fejlesztésével foglalkozók megfelelő eszközökkel járuljanak hozzá, illetve a rendelkezésre álló eszközök szorosan kövessék a pszichológiai gondolkodás fejlődését. A gyors fejlődés különösen igaz a klinikai és egészségpszichológia, valamint az addiktológia területére. Egyrészt ezt a rohamos gyarapodást próbáltuk megragadni ebben a gyűjteményben, másrészt biztosítani kívántuk, hogy a különböző eszközök és az ezek használatával, valamint a pszichometriai jellemzővel kapcsolatos tapasztalatok egy helyen, könnyen áttekinthető és szisztematikusan feldolgozott formában elérhetők legyenek. Jelen kötet - 71 szerző közreműködése révén - összesen 112 olyan pszichometriai skálát mutat be, amelyet a személyiségpszichológia, a klinikai és egészségpszichológia, vagy éppen az addiktológia területén dolgozó kutató vagy gyakorló szakemberek, doktoranduszok, egyetemi hallgatók egyaránt használhatnak. A bemutatásra kerülő skálák túlnyomó többsége külföldi műhelyekben fejlesztett és nemzetközi színtéren széles körben használt mérőeszköz, amelyek keresztülmentek az adaptáció szigorú folyamatán, és aminek eredményeképpen ezek jelen tudásunk szerint megbízhatónak és érvényesnek fogadhatók el. Emellett az itt bemutatásra kerülő skálák között vannak olyanok is, amelyeket hazai kutatók fejlesztettek ki, de idővel nemzetközileg is elfogadott és használt mérőeszközzé váltak. A kötet elkészítésével nem csupán a skálák egyszerű közlése volt a célunk. Arra törekedtünk, hogy a skálák elméleti hátterét, pszichometriai jellemzőit és alkalmazásuk specifikumait szisztematikus módon tárjuk az olvasók elé, komplex módon segítve ezzel ezek megismerését és használatát. A könnyebb áttekinthetőség érdekében a skálák ismertetői egységes struktúrát követnek: A kérdőív elméleti háttere rész bemutatja a kérdőív által mért konstruktumhoz kapcsolódó főbb fogalmakat, a kérdőív kidolgozását megalapozó elméleti megközelítéseket, illetve az adott kutatási területen tapasztalt mérési lehetőségek esetleges hiányosságait is, amelyek szükségessé tehették a mérőeszköz kifejlesztését.
Kategóriák: Pszichológia, Szociológia
Tárgyszavak: Szexualitás, Kutatás, Érzelem, Személyiség, Módszer, Viselkedés, Teszt, Klinika, Skála, Függőség, Addiktológia, Kérdőív
Formátum: OCR szöveg
Típus: könyv
Tárgyszavak: Szexualitás, Kutatás, Érzelem, Személyiség, Módszer, Viselkedés, Teszt, Klinika, Skála, Függőség, Addiktológia, Kérdőív
Formátum: OCR szöveg
Típus: könyv
Share
Tweet
Tartalomjegyzék
Borító
Címlap
Copyright/impresszum
Tartalomjegyzék
V-VIII
Bevezető (Horváth Zsolt, Urbán Róbert, Kökönyei Gyöngyi, Demetrovics Zsolt)
IX-X
I. Személyiségpszichológiai mérőeszközök
1-230
I.1. Személyiségvonások
3-83
I.1.1. Externalizáló jellemzők
3-33
Barratt Impulzivitás Skála (Barratt Imulsuveness Scale, BIS)(Kapitány-Fövény Máté)
3-7
A kérdőív elméleti háttere
3
Célkitűzés
3
A kérdőív bemutatása
4
Pszichometriai jellemzők
4
További információk
5
Melléklet: a 21 tételes Módosított Barratt Impulzivitás Skála (BIS-R-21)
5-6
Hivatkozások
6-7
Impulzív Viselkedés Skála - rövid változat (Impulsive Behavior Scale - short form, SUPPS-P)(Zsila Ágnes és Orosz Gábor)
8-12
A kérdőív elméleti háttere
8
Célkitűzés
8
A kérdőív bemutatása
8-9
Pszichometriai jellemzők
9-10
További információk
10
Melléklet: SUPPS-P Impulzív Viselkedés Skála
10-11
Hivatkozások
11-12
Szenzoros Élménykeresés Skála V. (Sensation Seeking Scale V., SSS V.)(Andó Bálint)
13-19
A kérdőív elméleti háttere
13
Célkitűzés
13
A kérdőív bemutatása
14
Pszichometriai jellemzők
14-15
További információk
15
Melléklet 1: Szenzoros Élménykeresés Skála V.
15-17
Melléklet 2: Rövid Szenzoros Élménykeresés Skála (BSS)
18
Hivatkozások
18-19
Buss-Perry Agresszió Kérdőív (Buss-Perry Aggression Questionnaire, BPAQ) (Horváth Zsolt)
20-24
A kérdőív elméleti háttere
20
Célkitűzés
20
A kérdőív bemutatása
20-21
Pszichometriai jellemzők
21-22
További információk
22
Melléklet: Buss-Perry Agresszió Kérdőív
23
Hivatkozások
24
Reaktív-Proaktív Agresszió Kérdőív (Reactive-Proactive Aggression Questionnaire, RPQ) (Szabó Edina és Kökönyei Gyöngyi)
25-28
A kérdőív elméleti háttere
25
Célkitűzés
25
A kérdőív bemutatása
25-26
Pszichometriai jellemzők
26
További információk
27
Melléklet: Reaktív-Proaktív Agresszió Kérdőív (RPQ)
27
Hivatkozások
28
Ridegség és Érzéketlenség Kérdőív (Inventory of Callous-Unemotional Traits, ICU) (Szabó Edina és Kökönyei Gyöngyi)
29-33
A kérdőív elméleti háttere
29
Célkitűzés
29
A kérdőív bemutatása
29-30
Pszichometriai jellemzők
30
További információk
31
Melléklet: A Ridegség és Érzéketlenség Kérdőív
31-32
Hivatkozások
32-33
I.1.2. Kognitív személyiségjellemzők
34-55
Rosenberg Önértékelés Skála (Rosenberg Self-Esteem Scale, RSES) (Horváth Zsolt, Urbán Róbert, Kökönyei Gyöngyi és Demetrovics Zsolt)
34-37
A kérdőív elméleti háttere
34
Célkitűzés
34
A kérdőív bemutatása
35
Pszichometriai jellemzők
35-36
További információk
36
Melléklet: A Rosenberg Önértékelés Skála
36
Hivatkozások
37
Feltételes Önbecsülés Skála (Contingent Self-Esteem Scale, CSES) (Sági Andrea)
38-42
A kérdőív elméleti háttere
38
Célkitűzés
38-39
A kérdőív bemutatása
39
Pszichometriai jellemzők
39-40
További információk
40
Melléklet: A Feltételen Önbecsülés Skála magyar változata (CSCES-H)
40-41
Hivatkozások
42
Majdnem Tökéletes Skála - rövid változat (Short Almost Perfect Scale, SAPS) (Reinhardt Melinda)
43-46
A kérdőív elméleti háttere
43
Célkitűzés
43
A kérdőív bemutatása
44
Pszichometriai jellemzők
44-45
További információk
45
Melléklet: Majdnem Tökéletes Skála - rövid változat (Short Almost Perfect Scale, SAPS)
45
Hivatkozások
46
Young-féle Séma Kérdőív (Young Schema Questionnaire, YSQ) (Vizin Gabriella)
47-49
A kérdőív elméleti háttere
47
Célkitűzés
47
A kérdőív bemutatása
48
Pszichometriai jellemzők
48-49
További információk
49
Hivatkozások
49
Interperszonális Reaktivitás index (Interpersonal Reactivity Index, IRI) (Kő Natasa)
50-55
A kérdőív elméleti háttere
50
Célkitűzés
50
A kérdőív bemutatása
50-51
Pszichometriai jellemzők
51-53
Az IRI skáláinak egyéni jelentősége, illetve a validitás további bizonyítékai
52-53
További információk
53
Melléklet: Interperszonális Reaktivitás Index
53-54
Hivatkozások
54-55
I.1.3. Öndeterminációs elméleten alapuló jellemzők
56-66
Alapvető Pszichológiai Szükségletek Kielégítettsége és Frusztrációja Skála (Basic Psychological Need Satisfaction and Frustration Scale, BPNSFS) (Tóth-Király István, Bőthe Beáta, Orosz Gábor és Rigó Adrien)
56-60
A kérdőív elméleti háttere
56
Célkitűzés
56
A kérdőív bemutatása
57
Pszichometriai jellemzők
57-58
Melléklet: Alapvető Pszichológiai Szükségletek Kielégítettsége és Frusztrációja Skála
58-59
Hivatkozások
59-60
Aspirációs index (Aspiration Index, AI) (Martos Tamás, Fényszárosi Éva és Fitep Orsolya)
61-66
A kérdőív elméleti háttere
61
Célkitűzés
61
A kérdőív bemutatása
61-62
Pszichometriai jellemzők
62-63
További információk
63
Melléklet: Aspirációs Index
64-65
Hivatkozások
65-66
I.1.4. További személyiségjellemzők
67-83
Reggeliség-Estiség Kérdőív (Morningness-Eveningness Questionnaire, MEQ) (Rigó Adrien)
67-73
A kérdőív elméleti háttere
67
Célkitűzés
67
A kérdőív bemutatása
67-68
Pszichometriai jellemzők
68-69
Melléklet: Reggeliség-Estiség Kérdőív - Önkitöltős-változat (MEQ-SA)
69-72
Hivatkozások
72-73
Tellgen-féle Abszorpció Skála (Tellgen Absorption Scale, TAS) (Király Anna és Simor Péter)
74-77
A kérdőív elméleti háttere
74
Célkitűzés
74
A kérdőív bemutatása
75
Pszichometriai jellemzők
75-76
További információk
76
Hivatkozások
76-77
Zimbardo Időperspektíva Kérdőív (Zimbardo Time Perspective Inventory, ZTPI) (Dombi Edina)
78-83
A kérdőív elméleti háttere
78-79
Célkitűzés
79
A kérdőív bemutatása
79
Pszichometriai jellemzők
79-80
Melléklet: Zimbardo Időperspektíva Kérdőív (Zimbardo Time Perspective Inventory, ZTPI)
81-82
Hivatkozások
83
I.2. Érzelmek és érzelemszabályozás
84-172
I.2.1. Érzelmek, érzelmi élmények
84-98
Pozitív és Negatív Affektivitás Skála (Positive and Negative Affect Schedule, PANAS) (Reichardt Richárd és Simor Péter)
84-88
A kérdőív elméleti háttere
84
Célkitűzés
84
A kérdőív bemutatása
85
Pszichometriai jellemzők
85-86
További információk
86
Melléklet: Pozitív és Negatív Affektív Skála
86-87
Hivatkozások
87-88
Szégyen Élmény Skála (Experience of Shame Scale, ESS) (Vizin Gabriella)
89-93
A kérdőív elméleti háttere
89
Célkitűzés
89
A kérdőív bemutatása
90
Pszichometriai jellemzők
90
További információk
91
Melléklet: Szégyen Élmény Skála (ESS)
91-92
Hivatkozások
92-93
Megalázásra Való Érzékenység Skála (Sensitivity to Put-Down Scale, SPD) (Vizin Gabriella)
94-98
A kérdőív elméleti háttere
94
Célkitűzés
94
A kérdőív bemutatása
94-95
Pszichometriai jellemzők
95
További információk
95-96
Melléklet 1: Megalázásra Való Érzékenység Skála (SPD-1)
96-97
Melléklet 2: Megalázásra Való Érzékenység Skála (SPD-2)
97
Hivatkozások
98
I.2.2. Érzelemszabályozás
99-110
Érzelemszabályozási Nehézségek Kérdőív (Kökönyei Gyöngyi)
99-103
A kérdőív elméleti háttere
99
Célkitűzés
99
A kérdőív bemutatása
99-100
Pszichometriai jellemzők
100-101
További információk
101
Melléklet: Érzelemszabályozási Nehézségek Kérdőív
101-102
Hivatkozások
103
Kognitív Érzelem Reguláció Kérdőív (Cognitive Emotion Regulation Questionnaire, CERQ) (Miklósi Mónika)
104-106
A kérdőív elméleti háttere
104
Célitűzés
104
A kérdőív bemutatása
104-105
Pszichometriai jellemzők
105
További információk
105-106
Hivatkozások
106
Elkerülés és Kognitív Összeolvadás Kérdőív (Avoidance and Fusion Questionnaire for Youth, AFQ-Y8) (Szemenyei Eszter és Kökönyei Gyöngyi)
107-110
A kérdőív elméleti háttere
107
Célkitűzés
108
A kérdőív bemutatása
108
Pszichometriai jellemzők
108-109
További információk
109
Melléklet: Elkerülés és Kognitív Összeolvadás Kérdőív
109
Hivatkozások
110
I.2.3. Perszeveratív kogníciók
111-136
Haragrumináció Skála (Anger Rumination Scale, ARS) (Szabó Edina és Kökönyei Gyöngyi)
111-114
A kérdőív elméleti háttere
111
Célkitűzés
111
A kérdőív bemutatása
112
Pszichometriai jellemzők
112-113
További információk
113
Melléklet: Haragrumináció Skála (ARS)
113-114
Hivatkozások
114
Nem Produktív Gondolatok Kérdőív Gyerekeknek (Nonproductive Thoughts Questionnaire for Children, NPTQ-C) (Kocsel Natália és Kökönyei Gyöngyi)
115-118
A kérdőív elméleti háttere
115
Célkitűzés
115
A kérdőív bemutatása
116
Pszichometriai jellemzők
116
További információk
116
Melléklet: Nem Produktív Gondolatok Kérdőív Gyerekeknek (NPTQ-C)
117
Hivatkozások
117-118
Önkritikus Rumináció Skála (Self-Critical Rumination Scale, SCRS) (Smahajcsik-Szabó Tamás és Kökönyei Gyöngyi)
119-122
A kérdőív elméleti háttere
119
Célkitűzés
120
A kérdőív bemutatása
120
Pszichometriai jellemzők
120-121
Melléklet: Önkritikus Rumináció Skála (Self-Critical Rumination Scale, SCRS)
121
Hivatkozások
121-122
Ruminatív Gondolkodási Stílus Kérdőív (Ruminative Thought Style Questionnaire, RTSQ) (Kocsel Natália és Kökönyei Gyöngyi)
123-126
A kérdőív elméleti háttere
123
Célkitűzés
123
A kérdőív bemutatása
123-124
Pszichometriai jellemzők
124
További információk
124
Melléklet: Ruminatív Gondolkodási Stílus Kérdőív (Ruminative Thought Style Questionnaire, RTSQ)
125-126
Hivatkozások
126
Ruminatív Válaszstílus Kérdőív (Ruminative Response Scale, RRS) (Eszlári Nóra és Kökönyei Gyöngyi)
127-132
A kérdőív elméleti háttere
127
Célkitűzés
127-128
A kérdőív bemutatása
128
Pszichometriai jellemzők
128-129
További információk
130
Melléklet 1: A 10 tételes Ruminatív Válaszstílus Kérdőív (RRS)
130
Melléklet 2: A 22 tételes Ruminatív Válaszstílus Kérdőív (RRS)
131
Hivatkozások
131-132
Penn State Aggódás Kérdőív (Penn State Worry Questionnaire, PSWQ) (Pajkossy Péter)
133-136
A kérdőív elméleti háttere
133
Célkitűzés
133
A kérdőív bemutatása
133-134
Pszichometriai jellemzők
134
További információk
134-135
Melléklet: Penn State Aggódás Kérdőív
135
Hivatkozások
135-136
I.2.4. Érzelmi intelligencia
137-172
Bar-On Érzelmi Intelligencia Kérdőív - Rövidített, serdülő verzió (Bar-On Emotional Quotient Inventory, Youth Version, Short Form, EQ-i YV[S]) (Kun Bernadette, Urbán Róbert és Demetrovics Zsolt)
137-140
A kérdőív elméleti háttere
137-138
Célkitűzés
138
A kérdőív bemutatása
138-139
Pszichometriai jellemzők
139
Hivatkozások
140
Érzelmek Mérése Skála (Assessing Emotions Scale, AES) (Kun Bernadette, Urbán Róbert és Demetrovics Zsolt)
141-144
A kérdőív elméleti háttere
141
Célkitűzés
141
A kérdőív bemutatása
142
Pszichometriai jellemzők
142-143
Melléklet: Érzelmek Mérése Skála (AES-HU)
143-144
Hivatkozások
144
Wong és Law Érzelmi Intelligencia Skála (Wong and Law Emotional Intelligence Scale, WLEIS-HU) (Kun Bernadette, Szabó Attila, Urbán Róbert és Demetrovics Zsolt)
145-148
A kérdőív elméleti háttere
145
Célkitűzés
146
A kérdőív bemutatása
146
Pszichometriai jellemzők
146
Melléklet: Wong és Law Érzelmi Intelligencia Skála (WLEIS-HU)
147
Hivatkozások
147-148
Érzelemmegértés Szituációs Teszt (Situational Test if Emotional Understanding, STEU) (Nagy Henriett)
149-157
A kérdőív elméleti háttere
149
Célkitűzés
149
A kérdőív bemutatása
149-150
Pszichometriai jellemzők
151
További információk
151
Melléklet 1: Érzelemmegértés Szituációs Teszt (STEU)
152-156
Melléklet 2: Érzelemmegértés Szituációs Teszt (STEU)
156-157
Hivatkozások
157
Érzelemszabályozás Szituációs Teszt (Situational Test of Emotional Management, STEM) (Nagy Henriett)
158-167
A kérdőív elméleti háttere
158
Célkitűzés
158
A kérdőív bemutatása
158-159
Pszichometriai jellemzők
159
Melléklet: Érzelemszabályozás Szituációs Teszt (STEM)
160-166
Hivatkozások
167
Az Érzelmi Tudatosság Szintje Skála, rövidített verzió (Level of Emotional Awareness Scale 'A' version, LEAS-A-HU) (Kun Bernadette, Kő Natasa, Rózsa Sándor és Demetrovics Zsolt)
168-172
A kérdőív elméleti háttere
168
Célkitűzés
169
A kérdőív bemutatása
169-170
Pszichometriai jellemzők
170
Melléklet: Az Érzelmi Tudatosság Szintje Skála, rövidített verzió (LEAS-A-HU)
171
Hivatkozások
171-172
I.3. Pozitív pszichológiai mérőeszközök
173-230
I.3.1. A jóllét különböző aspektusai
173-189
Az Élettel Való Elégedettség Skála (Satisfaction with Life Scale, SWLS) (Martos Tamás és Désfalvi Judit)
173-176
A kérdőív elméleti háttere
173
Célkitűzés
173
A kérdőív bemutatása
174
Pszichometriai jellemzők
174
További információk
175
Melléklet: Az Élettel Való Elégedettség Skála
175
Hivatkozások
175-176
Mentális Egészség Kontinuum Skála - rövid változat (Mental Health Continuum - Short Form, MHC-SF) (Reinhardt Melinda)
177-182
A kérdőív elméleti háttere
177
Célkitűzés
178
A kérdőív bemutatása
178
Pszichometriai jellemzők
179
További információk
180
Melléklet 1: Mentális Egészség Kontinuum Skála - rövid változat (MHC-SF)
180
Melléklet 2: Serdülő Mentális Egészség Kontinuum Skála - rövid változat (A-MHC-SF)
181
Hivatkozások
181-182
Szubjektív Boldogság Skála (Subjective Happiness Scale, SHS) (Ábel Krisztina és Szabó Attila)
183-185
A kérdőív elméleti háttere
183
Célkitűzés
183
A kérdőív bemutatása
184
Pszichometriai jellemzők
184
Melléklet: Szubjektív Boldogság Skála (SHS-HU)
184-185
Hivatkozások
185
WHO Jóllét Kérdőív rövidített változata (WHO Well-Being Index, WBI-5) (Martos Tamás és Csordás Georgina)
195-189
A kérdőív elméleti háttere
186
Célkitűzés
186
A kérdőív bemutatása
186-187
Pszichometriai jellemzők
187
További információk
187-188
Melléklet: WHO Jóllét Kérdőív rövidített magyar változata
188
Hivatkozások
188-189
I.3.2. Pozitív erőforrások
190-204
Az Élet Értelme Kérdőív (Meaning in Life Questionnaire, MLQ-H) (Csuka Sára Imola és Konkoly Thege Barna)
190-194
A kérdőív elméleti háttere
190
Célkitűzés
190-191
A kérdőív bemutatása
191
Pszichometriai jellemzők
191-192
További információk
192
Melléklet: Az Élet Értelme Kérdőív
193
Hivatkozások
193-194
Remény Skála (Adult Hope Scale, AHS) (Martos Tamás és Szabó Evelin)
195-198
A kérdőív elméleti háttere
195
Célkitűzés
195
A kérdőív bemutatása
195
Pszichometriai jellemzők
196
További információk
197
Melléklet: Remény Skála (AHS-H)
197
Hivatkozások
198
Reziliencia és Fiatalok Fejlődési Modul: Külső Források (Resilience and Youth Developmental Modul - External Assets, RYDM-EA) (Örkényi Ágota)
199-204
A kérdőív elméleti háttere
199
Célkitűzés
199
A kérdőív bemutatása
200
Pszichometriai jellemzők
201
További információk
201
Melléklet: Reziliencia és Fiatalok Fejlődési Modul - Külső Források (RYDM-EA)
202-203
Hivatkozások
203-204
I.3.3. Pozitív tapasztalások, élmények
205-230
Flow Állapot Kérdőív (Magyaródi Tímea)
205-208
A kérdőív elméleti háttere
205
Célkitűzés
205
A kérdőív bemutatása
206
Pszichometriai jellemzők
206-207
Melléklet: Flow Állapot Kérdőív
207
Hivatkozások
208
Flow Szinkronizáció Kérdőív (Magyaródi Tímea)
209-213
A kérdőív elméleti háttere
209
Célkitűzés
209
A kérdőív bemutatása
209-211
Pszichometriai jellemzők
211
Melléklet: Flow Szinkronizáció Kérdőív
211-212
Hivatkozások
212-213
Mentális Figyelem és Tudatosság Kérdőív (Mindful Attention Awareness Scale, MAAS) (Báthori Noémi és Simor Péter)
214-217
A kérdőív elméleti háttere
214
Célkitűzés
214-215
A kérdőív bemutatása
215
Pszichometriai jellemzők
215-216
További információk
216
Melléklet: Mentális Figyelem és Tudatosság Kérdőív (MAAS-H)
216-217
Hivatkozások
217
Önegyüttérzés Skála (Self-Compassion Scale, SCS) (Sági Andrea és Tóth-Király István)
218-224
A kérdőív elméleti háttere
218
Célkitűzés
218
A kérdőív bemutatása
219
Pszichometriai jellemzők
219-220
További információk
220-221
Melléklet 1: Önegyüttérzés Skála magyar változata (SCS-H)
221-222
Melléklet 2: Önegyüttérzés Skála
222-223
Hivatkozások
223-224
Szenvedély Skála (Passion Scale, PS) (Tóth-Király István, Bőthe Beáta, Rigó Adrien és Orosz Gábor)
225-230
A kérdőív elméleti háttere
225
Célkitűzés
225
A kérdőív bemutatása
225-226
Pszichometriai jellemzők
226-227
Melléklet 1: A Szenvedély Skála
227-228
Melléklet 2: A Szenvedély Skála
228
Hivatkozások
229-230
II. Klinikai és egészségpszichológiai mérőeszközök
231-440
II.1. Stressz, megküzdés, kiégés
233-266
Észlelt Stressz Kérdőív (Percieved Stress Scale, PSS) (Martos Tamás, Filep Orsolya és Fényszárosi Éva)
233-237
A kérdőív elméleti háttere
233
Célkitűzés
233
A kérdőív bemutatása
233-234
Pszichometriai jellemzők
234
További információk
235
Melléklet: Észlelt Stressz Kérdőív
235-236
Hivatkozások
236-237
Serdülő Életesemény Kérdőív (Adolescent Life Event Questionnaire, ALEQ) (Reinhardt Melinda)
238-244
A kérdőív elméleti háttere
238
Célkitűzés
238-239
A kérdőív bemutatása
239
Pszichometriai jellemzők
240
További információk
240
Melléklet: Serdülő Életesemény Kérdőív (ALEQ)
240-243
Hivatkozások
243-244
Maslach Kiégés Kérdőívek (Maslach Burnout Inventory, MBI) (Ádám Szilvia és Mészáros Veronika)
245-248
A kérdőívek elméleti háttere
245
Célkitűzések
245
A Maslach Kiégés Kérdőív - a humán szolgáltató szektor részére (MBI-HSS) bemutatása
245-246
Pszichometriai jellemzők
246
A Maslach Kiégés Kérdőív - az oktatás területén dolgozók részére (MBI-ES) bemutatása és pszichometriai jellemzői
246
A Maslach Kiégés Kérdőív - általános kérdéssor (MBI-GS) bemutatása
246-247
A Maslach Kiégés Kérdőív - a tanulók részére (MBI-SS) bemutatása
247
Pszichometriai jellemzők
247
Hivatkozások
247-248
Mini Oldenburg Kiégés Kérdőív (Mini Oldenburg Burnout Inventory, MOLBI) (Mészáros Veronika és Ádám Szilvia)
249-252
A kérdőív elméleti háttere
249
Célkitűzés
249
A kérdőív bemutatása
250
Pszichometriai jellemzők
250
Melléklet: Mini Oldenburg Kiégés Kérdőív
251
Hivatkozások
251-252
Páros Megküzdés Kérdőív (Dyadic Coping Inventory, DCI) (Martos Tamás, Tóth-Vajna Rita és Sallay Viola)
253-258
A kérdőív elméleti háttere
253
Célkitűzés
253
A kérdőív bemutatása
254
Pszichometriai jellemzők
254-255
További információk
255
Melléklet: Páros Megküzdés Kérdőív
255-257
Hivatkozások
257-258
Poszttraumás Növekedés Skála (Posttraumatic Growth Inventory, PTGI) és Gyermek Poszttraumás Növekedés Skála (Posttraumatic Growth Inventory for Children, PTGI-C) (Reinhardt Melinda)
259-266
A kérdőív elméleti háttere
259
Célkitűzés
259-260
Poszttraumás Növekedés Skála
259
Gyermek Poszttraumás Növekedés Skála
259-260
A kérdőív bemutatása
260-261
Poszttraumás Növekedés Skála
260
Gyermek Poszttraumás Növekedés Skála
260-261
Pszichometriai jellemzők
261
Poszttraumás Növekedés Skála
261
Gyermek Poszttraumás Növekedés Skála
261
További információk
261-262
Melléklet 1: Poszttraumás Növekedés Skála (PTGI)
262-263
Melléklet 2: Gyermek Poszttraumás Növekedés Skála (PTGI-C)
263-265
Hivatkozások
266
II.2. Test, testkép, táplálkozás
267-314
II.2.1. Test és testkép
267-289
Elhízással Kapcsolatos Hiedelmek Skála (Obesity Beliefs Scale, OBS) (Szabó Pál)
267-271
A kérdőív elméleti háttere
267
Célkitűzés
268
A kérdőív bemutatása
268-269
Pszichometriai jellemzők
269
További információk
270
Melléklet: Elhízással Kapcsolatos Hiedelmek Skála (OBS)
270-271
Hivatkozások
271
Izomzattal Való Elégedettség Skála (Muscle Appearance Satisfaction Scale, MASS) (Babusa Bernadett)
272-275
A kérdőív elméleti háttere
272
Célkitűzés
272
A kérdőív bemutatása
272-273
Pszichometriai jellemzők
273-274
További információk
274
Melléklet: Izomzattal Való Elégedettség Skála (MASS-HU)
274-275
Hivatkozások
275
Megjelenéssel Kapcsolatos Szociokulturális Attitűdök Skála (Sociocultural Attitudes Towards Appearance Questionnaire, SATAQ) (Szabó Pál)
276-281
A kérdőív elméleti háttere
276
Célkitűzés
276
A kérdőív bemutatása
276-277
Pszichometriai jellemzők
277-278
További információk
278-279
Melléklet: Megjelenéssel Kapcsolatos Szociolkulturális Attitűdök Skála (Sociocultural Attitudes Towards Appearance Scale-3; SATAQ-3)
279-280
Hivatkozások
280-281
Testi Attitűdök Tesztje (Body Attitude Test, BAT) (Koronczai Beatrix)
282-285
A kérdőív elméleti háttere
282
Célkitűzés
282
A kérdőív bemutatása
282-283
Pszichometriai jellemzők
283
További információk
284
Melléklet: Testi Attitűdök Tesztje (BAT)
284-285
Hivatkozások
285
Vonzóságról Alkotott Hiedelmek Skála átdolgozott változata (Beliefs About Attractiveness Scale-Revised, BAA-R) (Szabó Kornélia)
286-289
A kérdőív elméleti háttere
286
Célkitűzés
286
A kérdőív bemutatása
286-287
Pszichometriai jellemzők
287-288
Melléklet: Vonzóságról Alkotott Hiedelmek Skála módosított változata
288
Hivatkozások
289
II.2.2. Táplálkozás
290-314
Egészséges Táplálkozási Motiváció Skála (Motivation for Healthy Eating Scale, MHES) (Román Nóra)
290-293
A kérdőív elméleti háttere
290
Célkitűzés
290
A kérdőív bemutatása
291
Pszichometriai jellemzők
291-292
Melléklet: Egészséges Táplálkozási Motiváció Skála
292
Hivatkozások
293
Háromfaktoros Evési Kérdőív (Three-Factor Eating Questionnaire - Revised 21-items, TFEQ-R21) (Szabó Pál)
294-300
A kérdőív elméleti háttere
294
Célkitűzés
294
A kérdőív bemutatása
294-295
Pszichometriai jellemzők
295-296
További információk
296
Melléklet: 21 tételes Háromfaktoros Evési Kérdőív
296-299
Hivatkozások
299-300
Intuitív Evés Skála 2. (Intuitive Eating Scale-2, IES-2) (Román Nóra)
301-304
A kérdőív elméleti háttere
301
Célkitűzés
301
A kérdőív bemutatása
301-302
Pszichometriai jellemzők
302
Melléklet: Intuitív Evés Skála 2.
303
Hivatkozások
304
Jelentudatos Táplálkozás Kérdőív (Mindful Eating Questionnaire, MEQ) (Román Nóra)
305-309
A kérdőív elméleti háttere
305
Célkitűzés
305
A kérdőív bemutatása
306
Pszichometriai jellemzők
306-307
További információk
307
Melléklet: Jelentudatos Táplálkozás Kérdőív
308
Hivatkozások
309
SCOFF Kérdőív (SCOFF Questionnaire, SCOFF) (Horváth Zsolt)
310-314
A kérdőív elméleti háttere
310
Célkitűzés
310
A kérdőív bemutatása
311
Pszichometriai jellemzők
311-312
További információk
312
Melléklet: SCOFF Kérdőív (SCOFF Questionnaire)
313
Hivatkozások
313-314
II.3. Testi tünetek, testi figyelem, fájdalom- és betegségkogníció
315-362
II.3.1. Testi tünetek, testi figyelem
315-337
Szubjektív Testi Tünet Skála (Patient Health Questionnaire somatic symptom severity scale, PHQ-15) (Köteles Ferenc)
315-318
A kérdőív elméleti háttere
315
Célkitűzés
315
A kérdőív bemutatása
315-316
Pszichometriai jellemzők
316
További információk
316
Melléklet: Szubjektív Testi Tünet Skála
317
Hivatkozások
317-318
Testi Tünetek Listája (Somatic Complaint List, SCL) (Kocsel Natália és Kökönyei Gyöngyi)
319-321
A kérdőív elméleti háttere
319
Célkitűzés
319
A kérdőív bemutatása
319-320
Pszichometriai jellemzők
320
További információk
320
Melléklet: Testi Tünetek Listája (SCL)
320-321
Hivatkozások
321
Szomatoszenzoros Amplifikáció Skála (Somatosensory Amplification Scale, SSAS) (Köteles Ferenc)
322-325
A kérdőív elméleti háttere
322
Célkitűzés
322
A kérdőív bemutatása
322
Pszichometriai jellemzők
323
További információk
323
Melléklet: Szomatoszenzoros Amplifikáció Skála
323
Hivatkozások
324-325
Testi Abszorpció Skála (Somatic Absorption Scale, SAS) (Köteles Ferenc)
326-328
A kérdőív elméleti háttere
326
Célkitűzés
326
A kérdőív bemutatása
326
Pszichometriai jellemzők
327
További információk
327
Melléklet: Testi Abszorpció Skála
327-328
Hivatkozások
328
Testi Tudatosság Kérdőív (Body Awareness Questionnaire, BAQ) (Köteles Ferenc)
329-332
A kérdőív elméleti háttere
329
Célkitűzés
329
A kérdőív bemutatása
329
Pszichometriai jellemzők
330
További információk
330
Melléklet: Testi Tudatosság Kérdőív
330-331
Hivatkozások
331-332
Testi Válaszkészség Kérdőív (Body Responsiveness Questionnaire, BRQ) (Tihanyi Benedek és Csala Barbara)
333-337
A kérdőív elméleti háttere
333
Célkitűzés
333-334
A kérdőív bemutatása
334
Pszichometriai jellemzők
334-335
További információk
335
Melléklet: Testi Válaszkészség Kérdőív
336
Hivatkozások
336-337
II.3.2. Fájdalomkogníció
338-345
Fájdalomkatasztrofizálás Kérdőív (Pain Catastrophizing Scale, PCS) (Galambos Attila és Kökönyei Gyöngyi)
338-341
A kérdőív elméleti háttere
338
Célkitűzés
338
A kérdőív bemutatása
339
Pszichometriai jellemzők
339-340
További információk
340
Hivatkozások
340-341
Félelem a Fájdalomtól Kérdőív - 9 (Fear of Pain Questionnaire-9, FPQ-9) (Galambos Attila és Kökönyei Gyöngyi)
342-345
A kérdőív elméleti háttere
342
Célkitűzés
342
A kérdőív bemutatása
343
Pszichometriai jellemzők
343
További információk
343
Pszichometriai jellemzők
343
További információk
343
Melléklet: Félelem a Fájdalomtól Kérdőív
344
Hivatkozások
344-345
II.3.3. Betegség- és egészségkogníció
346-362
Betegségkogníció Kérdőív módosított változata (Illness Perception Questionnaire Revised, IPQ-R) (Reinhardt Melinda)
346-353
A kérdőív elméleti háttere
346-347
Célkitűzés
347
A kérdőív bemutatása
347-348
Pszichometriai jellemzők
348
További információk
349
Melléklet: Betegségkogníció Kérdőív módosított változata (IPQ-R)
349-352
Hivatkozások
352-353
Modernkori Egészségféltés Skála (Modern Health Worries Scale, MHWS) (Köteles Ferenc)
352-357
A kérdőív elméleti háttere
354
Célkitűzés
354
A kérdőív bemutatása
354-355
Pszichometriai jellemzők
355
További információk
355
Melléklet: Modernkori Egészségféltés Skála
356
Hivatkozások
357
Multidimenzionális Egészségkontroll Kérdőív C formája (Form C of the Multidimensional Health Locus of Control Scale, MHLC-C) (Rafael Beatrix, Mányai Adrienn és Magyar Kornélia)
358-362
A kérdőív elméleti háttere
358
Célkitűzés
358
A kérdőív bemutatása
358-359
Pszichometriai jellemzők
359-360
További információk
360-361
Melléklet: Multidimenzionális Egészségkontroll Kérdőív C formája
361
Hivatkozások
362
II.4. Szexuálpszichológia és párkapcsolat
363-383
Hiperszexuális Viselkedés Leltár (Hypersexual Behavior Inventory, HBI) (Böthe Beáta, Tóth-Király István, Rory C. Reid, Orosz Gábor és Demetrovics Zsolt)
363-367
A kérdőív elméleti háttere
363
Célkitűzés
364
A kérdőív bemutatása
364
Pszichometrikai jellemzők
365
További információk
366
Melléklet: Hiperszexuális Viselkedés Leltár
366
Hivatkozások
367
A Pornográfiahasználat Motivációi Skála (Pornography Use Motivations Scale, PUMS) (Böthe Beáta, Tóth-Király István, Demetrovics Zsolt és Orosz Gábor)
368-371
A kérdőív elméleti háttere
368
Célkitűzés
368
A kérdőív bemutatása
368
Célkitűzés
368
A kérdőív bemutatása
368-369
Pszichometriai jellemzők
369-370
További információk
370
Melléklet: A Pornográfiahasználat Motivációi Skála
370-371
Hivatkozások
371
Problémás Pornográfiahasználat Skála (Problematic Pornography Consumption Scale, PPCS) (Böthe Beáta, Tóth-Király István, Demetrovics Zsolt és Orosz Gábor)
372-376
A kérdőív elméleti háttere
372
Célkitűzés
372
A kérdőív bemutatása
372-373
Pszichometriai jellemzők
373-374
További információk
374
Melléklet: Problémás Pornográfiahasználat Skála
374-375
Hivatkozások
375-376
Vélekedések a Szexuális Életről Skála (Sex Mindset Scale, SMS) (Böthe Beáta, Tóth-Király István, Demetrovics Zsolt és Orosz Gábor)
377-379
A kérdőív elméleti háttere
377
Célkitűzés
377
A kérdőív bemutatása
377-378
Pszichometriai jellemzők
378
További információk
378-379
Melléklet: Vélekedések a Szexuális Életről Skála
379
Hivatkozások
379
Kapcsolati Elégedettség Skála (Relationship Assessment Scale, RAS) (Martos Tamás, Lakatos Csilla és Sallay Viola)
380-383
A kérdőív elméleti háttere
380
Célkitűzés
380
A kérdőív bemutatása
380-381
Pszichometriai jellemzők
381
További információk
381-382
Melléklet: Kapcsolati Elégedettség Skála
382
Hivatkozások
383
II.5. Klinikai pszichológiai tünetlisták, szűrőkérdőívek
384-440
II.5.7. Viselkedési problémák
384-414
Conners Felnőtt ADHD Diagnosztikai Interjú (Conners' Adult ADHD Diagnostic Interview for DSM-IV, CAADID) (Kapitány-Fövény Máté)
384-388
A diagnosztikai interjú elméleti háttere
384-
Célkitűzés
384-385
A strukturált interjú bemutatása
385-386
Pszichometriai jellemzők
386-387
Hivatkozások
387-388
Felnőtt ADHD Önértékelő Skála (Adult ADHD Self-Report Scale, ASRS) (Kapitány-Fövény Máté)
389-394
A kérdőív elméleti háttere
389
Célkitűzés
389
A kérdőív bemutatása
390
Pszichometriai jellemzők
390-391
További információk
391
Melléklet: Felnőtt ADHD Önértékelő Skála (ASRS)
392-393
Hivatkozások
393-394
Kezelésközpontú Önsértés Kérdőív (Self-Injury Questionnaire-Treatment Related, SIQ-TR) (Reinhardt Melinda)
395-410
A kérdőív fontos háttere
395
Célkitűzés
395
A kérdőív bemutatása
396
Pszichometriai jellemzők
397
További információk
397
Melléklet: Kezelésközpontú Önsértés Kérdőív (SIQ-TR-HU)
398-409
Hivatkozások
410
Képességek és Nehézségek Kérdőív (Stengths and Difficulties Questionnaire, SDQ-Magy) (Gervai Judit és Túri Eszter)
411-414
A kérdőív elméleti háttere
411
Célkitűzés
411
A kérdőív bemutatása
411-412
Pszichometriai jellemzők
412-413
További információk
413
Hivatkozások
413-414
II.5.2. Negatív affektivitás, öngyilkosság
423-436
Depresszió Szorongás Stressz Kérdőív (Depression Anxiety Stress Scale, DASS) (Horváth Zsolt)
415-421
A kérdőív elméleti háttere
415
Célkitűzés
415
A kérdőív bemutatása
415-416
Pszichometriai jellemzők
416-417
További információk
418
Melléklet: Depresszió Szorongás Stressz Kérdőív
418-419
Hivatkozások
420-421
Epidemiológiai Kutatási Központ - Depresszióskála (Center for Epidemiologic Studies - Depression scale, CES-D) (Horváth Zsolt)
422-427
A kérdőív elméleti háttere
422
Célkitűzés
422
A kérdőív bemutatása
422-423
Pszichometriai jellemzők
423-424
További információk
424-425
Melléklet: Epidemiológiai Kutatási Központ - Depresszióskála (Center for Epidemiologic Studies - Depression scale; CES-D)
425
Hivatkozások
426-427
Kórházi Szorongás és Depresszió Skála (Hospital Anxiety and Depression Scale, HADS) (Kótyuk Eszter)
428-431
A kérdőív elméleti háttere
428
Célkitűzés
428
A kérdőív bemutatása
428-429
Pszichometriai jellemzők
429-430
További információk
430
Hivatkozások
430-431
Rövid Szuicid Kérdőív (Bérdi Márk)
432-436
A kérdőív elméleti háttere
432-433
Célkitűzés
433
A kérdőív bemutatása
433-434
Pszichometriai jellemzők
434
További információk
434
Melléklet: Rövid Szuicid Kérdőív
435
Hivatkozások
435-436
II.5.3. Alvás
437-440
Groningen Alvásminőség Skála (Groningen Sleep Quality Scale, GSQS) (Báthori Noémi és Simor Péter)
437-440
A kérdőív elméleti háttere
437
Célkitűzés
437-438
A kérdőív bemutatása
438
Pszichometriai jellemzők
438-439
További információk
439
Melléklet: Groningen Alvásminőség Skála
439-440
Hivatkozások
440
III. Addiktológiai mérőeszközök
441-557
III.1. Pszichoaktív szerek használatával kapcsolatos skálák
443-483
Koffeinfogyasztási Motivációk Kérdőív (Motives for Caffeine Consumption Questionnaire, MCCQ) (Ágoston Csilla, Urbán Róbert és Demetrovics Zsolt)
443-448
A kérdőív elméleti háttere
443
Célkitűzés
444
A kérdőív bemutatása
444
Pszichometriai jellemzők
444-445
További információk
445
Melléklet: Koffeinfogyasztási Motivációk Kérdőív (MCCQ), módosított, végleges verzió
445-446
Hivatkozások
447
Koffeinhasználati Zavar Kérdőív (Caffeine Use Disorder Questionnaire, CUDQ) (Ágoston Csilla, Urbán Róbert és Demetrovics Zsolt)
448-451
A kérdőív elméleti háttere
448
Célkitűzés
448
A kérdőív bemutatása
448-449
Pszichometriai jellemzők
449-450
Melléklet: Koffeinhasználati Zavar Kérdőív
450
Hivatkozások
451
Fagerström Nikotinfüggőségi Teszt (Fagerström Test for Nicotine Dependence, FTND) (Pénzes Melinda)
452-456
A kérdőív elméleti háttere
452
Célkitűzés
452
A kérdőív bemutatása
452-453
Pszichometriai jellemzők
453-454
További információk
454-455
Melléklet: Fagerström Nikotinfüggőségi Teszt (FTND)
455
Hivatkozások
456
Az Alkoholfogyasztás Következményeivel Kapcsolatos Elvárások Kérdőíve (Alcohol Outcome Expectancies Questionnaire, AOEQ) (Horváth Zsolt)
457-462
A kérdőív elméleti háttere
457
Célkitűzés
458
A kérdőív bemutatása
458
Pszichometriai jellemzők
458-459
További információk
459
Melléklet: Az Alkoholfogyasztás Következményeivel Kapcsolatos Elvárások Kérdőíve
460-461
Hivatkozások
461-462
Az Alkoholfogyasztás Motivációi Kérdőív (Drinking Motives Questionnaire, DMQ) (Horváth Zsolt)
463-467
A kérdőív elméleti háttere
463-464
Célkitűzés
464
A kérdőív bemutatása
464
Pszichometriai jellemzők
464-465
További információk
465
Melléklet: Az Alkoholfogyasztás Motivációi Módosított Kérdőív módosított változata
466
Hivatkozások
467
Az Alkoholhasználat Zavarainak Szűrőtesztje (Alcohol Use Disorders Identification Test, AUDIT) (Horváth Zsolt, Urbán Róbert, Kökönyei Gyöngyi és Demetrovics Zsolt)
468-472
A kérdőív elméleti háttere
468
Célkitűzés
468
A kérdőív bemutatása
468-469
Pszichometriai jellemzők
469-470
További információk
470
Melléklet: Az Alkoholhasználat Zavarainak Szűrőtesztje (AUDIT)
470-471
Hivatkozások
472
Rutgers Alkohol Probléma Index (Rutgers Alcohol Problem Index) (Horváth Zsolt)
473-478
A kérdőív elméleti háttere
473
Célkitűzés
473
A kérdőív bemutatása
473-474
Pszichometriai jellemzők
474-475
További információk
475
Melléklet: Rutgers Alkohol Probléma Index (Rutgers Alcohol Problem Index, RAPI)
476-477
Hivatkozások
477-478
Kannabisz Használat Szűrőkérdőív (Cannabis Abuse Screening Test, CAST) (Horváth Zsolt, Eisinger Andrea és Demetrovics Zsolt)
479-483
A kérdőív elméleti háttere
479
Célkitűzés
479
A kérdőív bemutatása
480
Pszichometriai jellemzők
480-482
További információk
482
Melléklet: Kannabisz Használat Szűrőkérdőív (Cannabis Abuse Screening Test, CAST)
482
Hivatkozások
483
III.2. Viselkedési függőségek
486-557
III. 2.1. Munka
486-496
Bergen Munkafüggőség Skála (Kun Bernadette, Orosz Gábor, Dombi Edina és Demetrovics Zsolt)
486-487
A kérdőív elméleti háttere
486
Célkitűzés
485
A kérdőív bemutatása
485
Pszichometriai jellemzők
485
Melléklet: A Bergen Munkafüggőség Skála (BWAS-HU)
486
Hivatkozások
486-487
A Munkafüggőség Rizikója Teszt (Kun Bernadette, Urbán Róbert, Maráz Anikó és Demetrovics Zsolt)
488-491
A kérdőív elméleti háttere
488
Célkitűzés
488
A kérdőív bemutatása
488-489
Pszichometriai jellemzők
489-490
Melléklet: A Munkafüggőség Rizikója Teszt (WART-HU)
490
Hivatkozások
491
Többdimenziós Munkamotiváció Skála (Multidimensional Work Motivation Scale, MWMS) (Kun Bernadette, Martos Tamás, Bőthe Beáta és Tóth-Király István)
492-496
A kérdőív elméleti háttere
492-493
Célkitűzés
493
A kérdőív bemutatása
493-494
Melléklet 1: Többdimenziós Munkamotiváció Skála (Fordították: Bőthe Beáta és Tóth-Király István)
494-495
Melléklet 2: Többdimenziós Munkamotiváció Skála (Fordították: Martos Tamás és Matuszka Balázs)
495-496
Hivatkozások
496
III.2.2. Testedzés
497-507
Testedzésfüggőség Skála (Exercise Dependece Scale, EDS-HU) és Testedzés Addikció Kérdőív (Exercise Addiction Inventory, EAI-HU) (Mónok Kata)
497-507
A kérdőívek elméleti háttere
497-498
A kérdőívek általános célkitűzése
498
A Testedzésfüggőség Skála (EDS-HU) bemutatása - A kérdőív bemutatása
505-500
Pszichometriai jellemzők
500
A Testedzés Addikció Kérdőív (Exercise Addiction Inventory, EAI-HU) bemutatása - A kérdőív bemutatása
500-501
Pszichometriai jellemzők
501
További információk - Életkor-specifikus változat serdülők és fiatal felnőttek számára (EAI-Y)
502
A kérdőív módosított változata (R-EAI)
502
Mellékletet 1: Testedzésfüggőség Skála (EDS-HU)
503
Melléklet 2: SPSS Syntax a Testedzésfüggőség Skálához (EDS-HU)
504
Melléklet 3: Testedzés Addikció Kérdőív (EAI-HU)
505
Hivatkozások
505-507
III.2.3. Szerencsejáték
508-518
South Oaks Szerencsejáték Kérdőív (South Oaks Gambling Screen, SOGS) (Kapitány-Fövény Máté)
508-514
A kérdőív elméleti háttere
508
Célkitűzés
508-509
A kérdőív bemutatása
509
Pszichometriai jellemzők
509-510
További információk
510
Melléklet: A South Oaks Gambling Screen magyar változata (SOGS-HU)
510-513
Hivatkozások
513-514
A Szerencsejáték Súlyossága Kérdőív (Problem Gambling Severity Index, PGSI) (Kapitány-Fövény Máté)
515-518
A kérdőív elméleti háttere
515
Célkitűzés
515-516
Pszichometriai jellemzők
516
További információk
516-517
Melléklet: A Szerencsejáték Súlyossága Kérdőív (PGSI-HU)
517
Hivatkozások
517-518
III.2.4. Közösségimédia-használat, sorozatnézés
519-533
Bergen Közösségimédia-függőségi Kérdőív (Bergen Social Media Addiction Scale, BSMAS) (Koronczai Beatrix)
519-522
A kérdőív elméleti háttere
519-520
A kérdőív bemutatása
520
Pszichometriai jellemzők
520-521
További információk
521
Melléklet: Bergen Közösségimédia-függőségi Kérdőív (BSMAS)
521
Hivatkozások
521-522
Többdimenziós Facebook intenzitás Skála (Multidimensional Facebook Intensity Scale, MFIS) (Tóth-Király István, Bőthe Beáta és Orosz Gábor)
523-526
A kérdőív elméleti háttere
523
Célkitűzés
523
A kérdőív bemutatása
523-524
Pszichometriai jellemzők
524-525
Melléklet: Többdimenziós Facebook Intenzitás Skála
525
Hivatkozások
525-526
Problémás Tinder-használat Skála (Problematic Tinder Use Scale PTUS) (Tóth-Király István, Bőthe Beáta és Orosz Gábor)
527-529
A kérdőív elméleti háttere
527
Célkitűzés
527
A kérdőív bemutatása
527-528
Pszichometriai jellemzők
528
Melléklet: Problémás Tinder-használat Skála
529
Hivatkozások
529
Sorozatmézési Elköteleződés Skála (Series Watching Engagement Scale, SWES) (Tóth-Király István, Bőthe Beáta és Orosz Gábor)
530-533
A kérdőív elméleti háttere
530
Célkitűzés
530
A kérdőív bemutatása
530-531
Pszichometriai jellemzők
531-532
Melléklet: Sorozatnézési Elköteleződés Skála
532
Hivatkozások
533
III.2.5. Internet- és videojáték-használat
534-550
Problémás internethasználat Kérdőív (Problematci Internet Use Questionnaire, PIUQ) (Koronczai Beatrix)
534-538
A kérdőív elméleti háttere
534
Célkitűzés
534
A kérdőív bemutatása
535
Pszichometriai jellemzők
535
További információk
535-536
Melléklet: Problémás Internethasználat Kérdőív (PIUQ)
537
Hivatkozások
537-538
Tíztételes Internetesjáték-használati Zavar Teszt (Ten-Item Internet Gaming Disorder Test, IGDT-10) (Király Orsolya)
539-542
A kérdőív elméleti háttere
539
Célkitűzés
539
A kérdőív bemutatása
539-540
Pszichometriai jellemzők
540
További információk
540
Melléklet: Tíztételes Internetesjáték-használati Zavar Teszt
541-542
Hivatkozások
542
Problémás Online-játék Kérdőív (Király Orsolya)
543-546
A kérdőív elméleti háttere
543
Célkitűzés
543-544
A kérdőív bemutatása
544
Pszichometriai jellemzők
545
További információk
545
Melléklet: Problémás Online-játék Kérdőív
545-546
Hivatkozások
546
Online-játék-motivációs Kérdőív (Motives for Online Gaming Questionnaire, MOGQ) (Király Orsolya)
547-550
A kérdőív elméleti háttere
547
Célkitűzés
547
A kérdőív bemutatása
547-548
Pszichometriai jellemzők
548
További információk
548
Melléklet: Online-játék motivációs Kérdőív
549
Hivatkozások
550
III.2.6. Okostelefon-használat
551-557
Okostelefomhasználat-megvonási Tünetskála (OMT) (Csibi Sándor)
551-553
A kérdőív elméleti háttere
551
Célkitűzés
551
A kérdőív bemutatása
552
Pszichometriai jellemzők
552
További információk
552
Melléklet: Okostelefonhasználat-megvonási Tünetskála (OMT)
553
Hivatkozások
553
Rövid Okostelefon Addikció Kérdőív (ROTAK) (Csibi Sándor)
554-557
A kérdőív elméleti háttere
554
Célkitűzés
554
A kérdőív bemutatása
554-555
Pszichometriai jellemzők
555
További információk
555
Melléklet 1: Rövid Okostelefon Addikció Kérdőív (ROTAK) - gyermek változat
556
Melléklet 2: Rövid Okostelefon Addikció Kérdőív (ROTAK) - felnőtt változat
556
Hivatkozások
557
Kolofon
Hátsó borító