30 év neveléstudomány és művelődéspolitika
Szerkesztők: Horváth Márton; Zibolen EndreTovábbi szerzők: Arató Ferenc; Szent-Györgyi Albert; Mátrai László; Kiss Árpád ; Kovács Máté; Kemény Gábor; Ravasz János; Tettamanti Béla; Szokolszky István; Nagy Sándor; Faragó László ; Szarka József ; Faludi Szilárd; Zibolen Endre ; Horváth Márton; Székely Endréné; Jausz Béla; Pataki Ferenc; Erdey-Gruz Tibor ; Köte Sándor; Simon Gyula; Péter Ernő; Jóboru Magda; Ágoston György ; Kelemen László ; Földes Éva; Lénárd Ferenc; Vajó Péter
Cím: 30 év neveléstudomány és művelődéspolitika
Alcím: A Magyar Pedagógiai Társaság gyűjteménye felszabadulásunk 30. évfordulója alkalmából
Megjelenési adatok: Táncsics Kiadó, Budapest, 1975. | ISBN: 963-320-340-6
![coverimage](/www/thumbnails/1000/1319_horvath-marton-30-ev-nevelestudomany-es-muvelodespolitika-tancsics-bp-1975_ocr/tn_300.jpg)
Kategóriák: Neveléstudomány
Tárgyszavak: Nevelés, Oktatás, Pedagógia, Oktatáspolitika, Iskolapolitika, Argentína, Neveléspolitika
Formátum: OCR szöveg
Típus: könyv
Tárgyszavak: Nevelés, Oktatás, Pedagógia, Oktatáspolitika, Iskolapolitika, Argentína, Neveléspolitika
Formátum: OCR szöveg
Típus: könyv
Share
Tweet
Tartalomjegyzék
Borító
Címlap
Impresszum
Előszó
5-[6]
Szent-Györgyi Albert megnyitó beszéde az Országos Köznevelési Tanács alakuló ülésén - 1945
7-9
Mátrai László: Nevelő és tanítvány - 1945
11-18
Kiss Árpád: Az embernevelés mai jelentése - 1946
19-24
Kovács Máté: Az általános iskola a megvalósulás útján - 1946
25-28
Kemény Gábor: A szociális didaktika kialakulása - 1948
29-37
I.
29-30
II.
30-32
III.
32-33
IV.
33-35
V.
35-37
Ravasz János: A műveltségi monopólium felszámolása - 1950
39-54
Az általános iskolai lemorzsolódás okainak vizsgálata
39-54
A szülők foglalkozása, gazdasági viszonyai
39-42
Kereseti és lakásviszonyok
42-43
A mulasztásokból származó évveszteségek
43-45
A mulasztások okai
45-47
A mulasztások hatása
47
A lemaradási okok összefüggései
48-52
Az általános iskola nevelőinek feladatai
52-54
Szokolszky István: A közösségi nevelésről - 1955
55-67
I.
55-59
II.
59-62
III.
62-67
Tettamanti Béla: Nevelés és neveléstan - 1958
69-78
Nagy Sándor: Az oktatás szervezésének és módszereinek jelenkori problematikája - 1958
79-96
Faragó László: Munka - munkára nevelés - munkaiskola — 1961
97-109
Gondolatok a probléma történeti vizsgálatához
97-109
I.
97-102
II.
102-106
III.
106-109
Szarka József: Szocialista munkaiskola - 1961
111-120
1. Viszonyproblémák
112-115
2. Munka az iskolában
115-117
3. A foglalkozások aránya
117
4. A pedagógus
118-119
5. Dologi feltételek
119-120
Faludi Szilárd: A korszerű műveltség követelményei az új tantervben - 1961
121-129
I.
121-124
II.
125-126
III.
127-129
Zibolen Endre: Nevelés a szakemberképzés folyamatában - 1965
131-141
Az átmenet problémája
131-132
A képzés egysége
132-133
Az oktatás nevelő hatása
133-134
Nevelés - szorosabb értelemben
134
Politikai nevelőmunka
135-137
A nevelés közösségi jellege
137-138
Egyéni foglalkozás a hallgatókkal
138-140
A KISZ nevelőmunkája
140-
Összegezés
141
Horváth Márton: A közoktatáspolitika és a középfokú oktatás a „fordulat évéig” - 1966
143-156
1. A középfokú szakiskolák irányítási rendszerének alakulása
143-148
2. Kezdeményezések a gimnáziumok tantervének reformjára a 40-es évek második felében. A gimnázium képzési céljának alakulása
148-151
3. A népi demokratikus időszak első gimnáziumi óra- és tantervtervezete
151-156
Székely Endréné: Munka - ember - emberré nevelés - 1966
157-168
A fordulat: az 1961. évi III. törvény
158-159
Az első évek tapasztalatai és ellentmondásai
159-161
Néhány tanulság és következtetés
161-163
A munkára nevelés céljai, feladatai
163-164
A módszerekről
164-165
Nem nélkülözhetjük a jobb tudományos megalapozást
165-168
Jausz Béla: Elnöki székfoglaló beszéd - 1967
169-177
Pataki Ferenc: A személyiség fejlesztése a közösségben - 1967
179-195
1.
179-183
2.
184-186
3.
186-190
4.
190-192
5.
192-195
Erdey-Grúz Tibor: A természettudományi ismeretterjesztés hivatásáról - 1969
197-203
Köte Sándor: A Tanácsköztársaság közoktatása és pedagógiája - 1970
205-214
Új közoktatáspolitikai alapelvek
205-206
Az iskolák államosítása
207-208
Az iskolaszervezet reformja
208-210
Intézkedések és tervek az iskolák oktató-nevelő munkájának átalakítása
210-214
Simon Gyula: Felszabadult nevelésügyünk huszonöt évéről - 1970
215-223
Péter Ernő: Az V. nevelésügyi kongresszus feladatai és módszerei - 1970
225-238
Jóboru Magda: Az ellenforradalmi neveléspolitika alapelveinek megfogalmazása - 1972
239-247
Ágoston György: A kommunista nevelés fő feladatainak rendszere - 1972
249-256
Kelemen László: A gondolkodásfejlesztés pszichológiai problémái - 1972
257-262
Földes Éva: Lenin, a sokoldalú ember - 1974
263-277
Lénárd Ferenc: Nevelés és pszichológia - 1975
279-286
Vajó Péter: Az ifjúságkutatás néhány alapkérdése - 1975
287-293
Arató Ferenc: A magyar pedagógiai irodalom 30 éve. Válogatót bibliográfia 1945-1974
295-334
Válogatás a sorozatokból időrendben és tematikusan elrendezve
330-333
A Magyar Pedagógiai Társaság Kiadványai
334
Tartalom
335
Hátsó borító