Avantgárd - izmusokkal és izmusok nélkül
Szerző:
Körner Éva Szerkesztők: Aknai Katalin ; Hornyik Sándor
Cím: Avantgárd - izmusokkal és izmusok nélkül
Alcím: Válogatott cikkek és tanulmányok
Megjelenési adatok: MTA Művészettörténeti Kutatóintézet, Budapest, 2005. | ISBN: 963-7381-81-3

Share
Tweet
Tartalomjegyzék
Borító
Címlap
Impresszum
Tartalom
5-7
Веке László: Körner Éva, 1929-2004
9
Perneczky Géza: Püthia Budapesten - Jegyzetek Körner Éva művészeti írásairól
11-59
Magyar tabló: Nevek és életművek
[61]-105
Medgyessy Ferenc gyűjteményes kiállításáról
63-66
Műteremlátogatás Márffy Ödönnél
67-69
Gadányi Jenő
70-77
A hatvanéves Vilt Tibor
78-81
Vilt Tibor
82-83
Anna Margit művészetéről
84-87
Korszakos művek: Ámos Imre és Anna Margit kiállítása
87-88
Szántó Piroska kiállításáról
89-91
Gross Arnold grafikusművész gyűjteményes kiállítása
92-94
Gross Arnold
95-96
Patay László
97
Schéner Mihály kiállítása
98-99
Drégely László
100-101
Gyémánt László
102-103
Szilvitzky Margit
104-105
Magyar tabló: Seregszemlék és koncepciók
[107]-157
Magyar művészet a két világháború között
109-130
Stúdió 64. A „fiatal képzőművészek" budapesti kiállításáról
131-132
А X. magyar képzőművészeti kiállításról
133-137
Periodizáció és művészettörténet - Hozzászólás Kenyeres Zoltán vázlatához a magyar irodalom periodizációs elveiről
138-143
Fülep Lajos emlékezete
144-146
Váltások a magyar művészettörténeti irodalom szemléletében - A harmincas évek
147-157
Derkovics pályaképe
[159]-188
Derkovits Gyula
161-176
Derkovits Gyula: Gerendacipelők
177-178
Derkovits magyarsága - Derkovits egyetemessége
179-182
Derkovits pályaképe
183-188
Szentendre - Differenciált egység?
[189]-240
A szentendrei művészek kiállítása
191-194
Hozzászólás „a szentendrei művészet"-fogalom kérdéséhez
195-198
Szentendre - differenciált egység?
199-203
1. Beszélhetünk-e „szentendrei iskolá”-ról?
199-200
2. A szentendrei művészet folyamatosságáról
200-201
3. A szentendrei konstruktivizmusról és szürrealizmusról
202-203
A fotómontázs mint a magyar avantgárd harmadik hullámának reprezentatív műfaja
204-206
Epilógus
206
Szentendre és a kelet-európai avantgarde
207-222
Vajda Lajos művészete
223-233
Néhány támpont a Korniss-jelenség megközelítéséhez
234-240
A szemléleti polaritásból származó műfaji problémák
235-236
Korniss pályakezdése a magyar avantgárdban
236
Szentendre 1934-37 - kísérleti mitológiateremtése
237-238
Az esztétikai forma információ-lehetőségei
238-240
Az avantgárd értelmezése
[241]-310
Az orosz avantgarde művészet a szovjet gyűjteményekben és kiállításokon
243-253
Szovjet könyv a húszas évek művészetéről
254-256
A húszas évek szovjet filmplakátjai
257-262
Egy orosz Berlinben, avagy Malevics és a Bauhaus találkozása
263-277
Tatlin - Pályaképvázlat
278-292
A vonal dramatikája
293-294
50 éves a Bauhaus - Kiállítás Stuttgartban a Kunstgeböudéban
295-300
A negatív pólus - Grafikák a weimari köztársaság idejéből
301-304
Hogyan művészetellenes az elien-művészet?
305-310
Magyar konstruktivisták itthon és a nagyvilágban
[311]-356
Az első forradalmi indulás - A Nyolcak és aktivisták kiállításához
313-316
Lovasok a vízparton - Fekete négyzet fehér alapon - Az orosz és magyar avantgardizmus társadalmi funkciójáról, forma- és nyelvújító tevékenységéről
317-324
Adalékok a magyar képzőművészeti avantgarde történetéhez a két világháború között
325-337
Az elérhetetlen utópia - Uitz Béla kiállítása a Kassák Múzeumban
338-341
Kállai Ernő konstruktivizmus koncepciója 1921-1926
342-353
Kepes György
354-356
A nyugati művészet jelenségei
[357]-389
Georges Seurat: Vasárnap délután a Grande Jatte szigeten - (Un dimanche apres-midi a l'lle de la Grande Jatte 1884-86)
359-362
A nyugati művészet új jelenségeiről
363-375
Jelenkori brit festészet
376-378
Az ember új képmásai a XXXIV. Velencei Biennálén
379-385
„A művészet fölösleges" - „Minden művészet” - Az 5. Dokumentáról - Kassel 1972. június 30-október 8.
386-389
Magyar avantgárd izmusok nélkül
[391]-454
Egy budapesti kiállítás alkalmából - Az idősebb és a fiatal generáció
393-396
Magyar avantgárd - izmusok nélkül
397-407
Gondolattöredékek Péry Puci képei kapcsán
408-410
Az absztrakt és konkrét szobrász: Pauer Gyula
411-412
Pszeudo - Bevezető előadás a Kossuth Klub Pauer-estjén
413-416
Emlékmű az állhatatlan eszménynek! Pauer Gyula: Szépségminták
417-419
Az abszurd mint koncepció - Jelenetek a magyar koncept art történetéből
420-427
Groteszk áldozat - Major János erotikus művészete
428-431
Milyenek is voltak azok a hatvanas évek?
432-441
I.
432-434
II.
435-438
III.
438-441
Veszelszky Béla, a magányos út választója
442-454
Körner Éva bibliográfiája (összeállította: Aknai Katalin és Hornyik Sándor)
455-462
Névmutató
463-474
Hátsó borító