Vezetői készségek elsajátítása corvina logo

További szerzők: Kouzes, James M.; Posner, Barry Z.
Cím: Vezetői készségek elsajátítása
Alcím: A példaértékű vezetővé válás öt alapszabálya
Fordító: Bencz Zsófia
Megjelenési adatok: Pallas Athéné Books, Budapest, 2019. | ISBN: 978-615-5884-31-3

coverimage A világban hiány van vezetésből. Nem a potenciális tehetségből van hiány. Az emberek adottak. A lelkesedés adott. Az erőforrások adottak. A képesség adott. A hiányt három lényeges tényező eredményezi: demográfiai változások, elégtelen képzés és tapasztalatok, valamint az uralkodó szemlélet, amely elijeszti az embereket attól, hogy megtanuljanak vezetni. A globális munkaerő 25%-a jelenleg az Y generáció (1981 és 1997 között születettek) tagjaiból áll, néhány országban ez az adat közelít az 50%-hoz. Becslések szerint 2025-re a globális munkaerő 75%-át adja ez a generáció. Bár a generáció tagjainak száma folyamatosan növekszik a munkahelyeken, a szervezetek világszerte azt tapasztalják, hogy nem jellemző körükben a jelen és jövő szükségleteit kielégítő vezetői réteg jelenléte. A Világgazdasági Fórum legutóbbi felmérésére válaszolók 86%-a gondolja úgy, hogy napjainkban vezetési válság van a világban,3 és a legtöbb társaság komolyan aggódik a vezetés színvonala miatt.4 A demográfiai változások olyan keresletet eredményeztek a példaértékű vezetés iránt, amely meghaladja a kínálatot. Ha ilyen nagy szükség van a vezetői fejlődésre, miért nem találunk hozzá alanyokat? Részben választ kaphatunk a Jack Zenger vezetéskutató által végzett kutatásból. Világméretű adatbázisában megvizsgálta a vezetési képzésben részt vevők adatait és azt tapasztalta, hogy átlagéletkoruk 42 év. Az adatbázis szerint ugyanakkor a vezető beosztású dolgozók átlagos életkora 33 év. „Ebből az következik - összegzi Jack -, hogy ha 42 éves korukig nem végeznek vezetőképző programot, akkor vezető beosztásúként egyáltalán nem kapnak vezetői képzést. És átlagosan egy évtizedig képzés nélkül dolgoznak a társaságnál.” Ez döbbenetes! Hadd kérdezzünk valamit! Igénybe venne egészségügyi kezelést egy nem szakképzett orvostól? Rábízná egy képzetlen könyvelőre társasága könyvelésének ellenőrzését? Vagy megbízna egy nem szakképzett mérnököt egy új önjáró autó megtervezésével? Természetesen nem tenné. Akkor ez miért megengedett a vezetőknél? Van még egy kijózanító tény, amelyet meg kell említeni a vezetők hiánya és elégtelen felkészítése kapcsán. Globális jelenség, hogy a vezetőkbe vetett bizalom hanyatlik. Az Edelman Bizalmi Barométer elnevezésű, a nagyobb intézményekbe és vezetőikbe vetett bizalmat vizsgáló, elismert éves tanulmány szerint „a tájékozott közvélemény körében a megbízható intézményekkel bíró országok száma minden eddiginél alacsonyabbra csökkent. A bizalmi deficit még hangsúlyosabb a teljes népesség körében, az országok közel kétharmada a bizalmatlan kategóriába tartozik.” Szerte a világon egyre kevésbé bíznak a vezetőikben, nem csoda, hogy vezetési válság van.
Kategóriák: Szociológia
Tárgyszavak: Vezetés, Üzlet, Akarat, Képességek, Siker, Módszerek, Elsajátítás
Formátum: OCR szöveg
Típus: könyv

Védett tartalom, csak terminálról érhető el.

Tartalomjegyzék

Borító
Címlap
Copyright/impresszum
Tartalomjegyzék
Bevezetés - A világnak példaértékű vezetők kellenek
9-15
   A vezetési szemlélet
10-11
   A példaértékű vezetővé válás elsajátítása
11-13
   Kinek szól ez a könyv?
13-14
   Hogyan használja a könyvet?
14-15
1. rész - A vezetői készségek elsajátításának alapszabályai
17-44
   1. fejezet: Minden vezető megszületett, ahogyan ön is
19-27
      A tehetség mítosza
20-21
      A pozíció mítosza
21-22
      Az erősségek mítosza
22-24
      Az önállóság mítosza
24-25
      A "megy ez magától" mítosza
25-26
      A fő üzenet és cselekvés
26
      Önképző cselekvés
26-27
   2. fejezet: Számít, hogyan vezet!
29-36
      Vezetési és elkötelezettségi szintek
31-34
      A vezetők különböznek, de a vezetés mindig ugyanaz marad
34-36
      A fő üzenet és cselekvés
36
      Önképző cselekvés
36
   3. fejezet: És már vezet is - csak még nem elég gyakran!
37-44
      A példaértékű vezetés öt gyakorlata
38-40
      A vezetés mindenki képességeiben benne rejlik
40-41
      A vezetés gyakorisága összefügg a hatékonysággal és a termelékenységgel
41-43
      A fő üzenet és cselekvés
43
      Önképző cselekvés
43-44
2. rész - Első alapszabály: Higgyen benne, hogy képes rá!
45-69
   4. fejezet: Hinnie kell önmagában!
47-54
      Végezze el a tükörtesztet!
48-50
      Ne engedje, hogy bárki azt mondja önnek, nem képes vezetni!
50-53
      A fő üzenet és cselekvés
53
      Önképző cselekvés
53-54
   5. fejezet: A tanulás a készségek kulcsa
55-61
      A legjobb tanulók a legjobb vezetők
56-58
      Igen, meg tudja tanulni a vezetést!
58-59
      Tartsa szemét a szemléletén!
59-61
      A fő üzenet és cselekvés
61
      Önképző cselekvés
61
   6. fejezet: A vezetői készségek belülről fakadnak
63-69
      Az önfejlesztés három szakasza
65-68
         Kifelé tekintés
65-66
         Befelé tekintés
66-67
         Valódi hangjának megtalálása
67-68
      A fő üzenet és cselekvés
69
      Önképző cselekvés
69
3. rész - Második alapszabály: Törekedjen a kiválóságra!
71-95
   7. fejezet: Tudnia kell, mi fontos önnek!
73-79
      Az egyértelmű értékek növelik az elkötelezettséget
75-77
      Az értékalapú vezetés fenntartja a sikeres karriert
77-79
      A fő üzenet és cselekvés
79
      Önképző cselekvés
79
   8. fejezet: Különbözni fog jelenlegi önmagától
81-88
      A jövő a vezetők területe
81-83
      Figyeljen a jelenre, hogy a jövőbe lásson!
83-84
      A jövő felvázolása
84-85
      Az ideális önkép
86
      A fő üzenet és cselekvés
87
      Önképző cselekvés
87-88
   9. fejezet: Nem csak önről szól
89-95
      Látnia kell, amit mások látnak
90-91
      Teremtsen kapcsolatot másokkal!
91-93
      Egy nagyobb célt kell szolgálnia
93-94
      A fő üzenet és cselekvés
94-95
      Önképző cselekvés
95
4. rész - Harmadik alapszabály: Keressen kihívást!
97-129
   10. fejezet: A kihívás a vezetők edzőterepe
99-106
      Az emberek kihívások idején teljesítenek legjobban
100-102
      A kihívás megmutatja a lényeget
102-103
      A növekedés érdekében keresni kell a kihívást jelentő lehetőségeket
103-105
      A fő üzenet és cselekvés
105
      Önképző cselekvés
106
   11. fejezet: Legyen kíváncsi és rúgjon labdába!
107-113
      Legyen kíváncsi! Kérdezzen!
108-110
      Próbálja meg! Bukjon el! Tanuljon belőle! Ismételje meg!
110-112
      A fő üzenet és cselekvés
113
      Önképző cselekvés
113
   12. fejezet: Legyen határozott és maradjon merész!
115-122
      Maradjon merész!
117-118
      Álljon talpra!
118-120
      Hangsúlyozza a pozitív dolgokat!
120-121
      A fő üzenet és cselekvés
121
      Önképző cselekvés
121-122
   13. fejezet: A bátorság erőt nyújt a fejlődéshez
123-129
      A bátorság személyes
124-126
      A tanuláshoz bátorság kell
126-128
      A fő üzenet és cselekvés
129
      Önképző cselekvés
129
5. rész - Negyedik alapszabály: Vegyen igénybe támogatást!
131-155
   14. fejezet: Nélkületek nem ment volna!
133-140
      Kérjen segítséget és támogatást!
134-136
      Kérjen tanácsot!
136-137
      Elengedhetetlen az együttérzés
137-139
      A fő üzenet és cselekvés
139
      Önképző cselekvés
139-140
   15. fejezet: Teremtsen kapcsolatokat!
141-147
      Teremtsen társadalmi összeköttetéseket!
142-143
      Fontosak a minőségi összeköttetések
143-145
      Keressen pozitív példaképeket!
145-146
      A fő üzenet és cselekvés
147
      Önképző cselekvés
147
   16. fejezet: Nincs fejlődés visszajelzés nélkül
149-155
      A visszajelzés sebezhetővé teszi
150-152
      A visszajelzés bizalmat igényel
152-153
      Önnek kell megtennie az első lépést!
153-154
      A fő üzenet és cselekvés
154-155
      Önképző cselekvés
155
6. rész - Ötödik alapszabály: Gyakoroljon tudatosan!
157-182
   17. fejezet: A vezetéshez gyakorlás kell, a gyakorláshoz idő
159-166
      Gyakorlás, gyakorlás, gyakorlás
160-162
      Gyakoroljon munka közben!
162-163
      Nem hagyhatja figyelmen kívül gyengeségeit!
164-165
      A fő üzenet és cselekvés
165
      Önképző cselekvés
165-166
   18. fejezet: Számít a környezet
167-173
      Fejlesszen ki vezetési kultúrát!
168-170
      A vezetési kultúra jellegzetességei
170-172
      Építsen magának Buena Casat!
172-173
      A fő üzenet és cselekvés
173
      Önképző cselekvés
173
   19. fejezet: A vezetői készségek elsajátítása váljon napi szokássá!
175-182
      A vezetői készségek elsajátítását tegye napi szokássá!
176-177
      A szokások átformálják az életét
178-179
      Alakítson ki jó szokásokat aktív kérdésekkel
179-180
      A fő üzenet és cselekvés
180-181
      Önképző cselekvés
181-182
7. rész - Akarjon a legjobb lenni!
183-192
   20. fejezet: Nem a kezdet számít, hanem a befejezés
185-192
      A vezetés cselekvés
185-187
      Hogyan legyen jó napja?
187-188
      Az elköteleződés fenntartása
188-190
      Őrizze meg a reményt!
190-192
      A fő üzenet
192
Megjegyzések
193-221
Köszönetnyilvánítás
223-224
A szerzőkről
225-228
Név- és tárgymutató
229-232
A Vezetőt készségek elsajátítása című könyv méltatása
233-238
Hátsó borító