Szerzői jog mindenkinek corvina logo

Szerkesztő: Legeza Dénes
További szerzők: Csősz Gergely; Gondol Daniella; Grad-Gyenge Anikó; Hepp Nóra; Horváth Katalin; Lábody Péter; Legeza Dénes ; Lendvai Zsófia; Mezei Péter; Nagy Balázs; Takács Nóra Emese; Timár Adrienn; Zugh Kinga
Cím: Szerzői jog mindenkinek
Megjelenési adatok: Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala, Budapest, 2017. | ISBN: 978-963-9157-82-8
Megjegyzés: A kézirat lezárva: 2017. május 15. Oktatási segédanyag

coverimage A könyv célja, hogy felhasználó- és szerzőbarát módon mutassa be a szerzői jog fejlődését, gazdasági jelentőségét, az egyes műtípusokat, a szerzők jogait és azok korlátait. Megismerhetjük belőle többek között a felhasználási szerződés megkötésének menetét és a szabad felhasználási eseteket is. A kötet több tucat hazai és nemzetközi jogeseten, szakvéleményen, gyakorlati példán keresztül, illusztrációkkal gazdagítva kívánja érthetőbbé tenni a szerzői jogot. Az egyes fejezetek végén a főbb fogalmak jegyzéke, valamint kérdések és feladatok találhatóak. | Az alkotás viszonylag egyszerű folyamat (is lehet). Csak húzzunk néhány vonalat vagy készítsünk egy szelfit, és máris mindannyian szerzőkké válhatunk! Az alkotás pillanata azonban nemcsak a művet hozza létre, hanem a szerzőt is majd egy évszázadra különféle jogokkal ruházza fel. Ennyire egyszerű a szerzői jog is? Ezzel kapcsolatban egy kiadó egyszer azt kérdezte: „van-e értelme elolvasnom a szerzői jogi törvényt? Mindent megtudhatok belőle, ha végigolvasom?” Nehéz lenne azt válaszolni, hogy igen, minden további nélkül. A szerzői jog ugyanis olyan, mint egy kaleidoszkóp: ahány műtípuson keresztül szemléljük, annyiszor más képpé állnak össze a szerzői jog alkotóelemei. Ahhoz, hogy megértsük a szerzői jogok lényegét, mibenlétét, először is meg kell értenünk e jogok fő rendeltetését. A saját tulajdonunkban álló fizikai dolgainkat sokféle módon, akár fizikai eszközökkel is meg tudjuk védeni az illetéktelen személyektől. Egy biztonságos zár, riasztóberendezés, sőt, akár videokamerás megfigyelés mellett nyugodtak lehetünk abban, hogy nagy valószínűséggel csak olyanok fognak hozzáférni féltett tárgyunkhoz, akiknek ezt megengedjük. Abban is biztosak lehetünk, hogy ha e tárgyunkat megmutatjuk valakinek, vagy akár még azt is megengedjük, hogy rövid időre kézbe vegyék, a tárgyunk feletti tényleges uralmunk változatlanul fennáll, azt bármikor visszavehetjük és eltehetjük biztonságos, elzárt helyére. A szellem alkotásai – mint a szerzői művek – esetében azonban már nem ilyen egyszerű a helyzet. Ezek az alkotások, bár sokszor szintén fizikai formában jelennek meg, konkrét anyagi formájuktól elkülönülten, attól függetlenül léteznek és hasznosíthatók. Éppen ezért hívjuk az ilyen alkotásokat immateriális javaknak is. Ugyanaz a zenemű megjelenhet például egy kotta, egy CD-lemez vagy akár egy élő előadás formájában is, amely utóbbi esetben kézzelfogható fizikai dologról már egyáltalán nem beszélhetünk. Mi történik, ha az általunk komponált zeneművet előadjuk a közönség számára? A dallam bekúszik a fülekbe, a refrén visszhangzik a fejekben, és hirtelen az alkotásunk ott van a közönség „kezében”. Vissza tudjuk venni? El tudjuk megint zárni, hogy ne férjenek hozzá? A tudomány jelen állása szerint még nem áll az alkotók rendelkezésére olyan eszköz, mint amit a hollywoodi sci-fiben a „sötét zsaruk” használtak a rövidtávú memória törlésére, tehát ilyen értelemben nem tudjuk újra „biztonságba helyezni”, saját „birtokunkba” visszavenni művünket. Aki a művet egyszer megismerte, továbbra is „birtokában maradhat”, elméletileg azt tud vele csinálni, amit szeretne. A teljes fizikai biztonság fenntartására akkor lett volna lehetőségünk, ha soha nem adjuk elő a művet, nem hozzuk nyilvánosságra, hanem a fiókunkban őrizzük lezárva. A szerzők azonban általában pont azért alkotnak, hogy művüket megismerhesse a nyilvánosság. A mű nyilvánosság előtti használatával szerezhetnek hírnevet, és nem utolsósorban ezzel tudják biztosítani saját megélhetésüket is. Éppen ezért van szükség arra, hogy a fizikai védelem hiányát olyan jogi eszközök pótolják, amelyek hasonlóan megfelelő és erős védelmet biztosítanak arra, hogy a szerző saját ellenőrzése és uralma alatt tartsa alkotását és annak mások általi használatát. A szerzőt megillető jogok alapvető rendeltetése ennek megfelelően egyrészt a szerző és alkotása közötti személyes viszony védelme (pl. a plágium vagy a mű eltorzítása ellen), másrészt pedig a mű felhasználása (pl. többszörözése, terjesztése) feletti teljes körű ellenőrzés biztosítása.
Kategóriák: Jogtudomány
Tárgyszavak: Szerzői jog
Formátum: OCR szöveg
Típus: könyv

Védett tartalom, csak terminálról érhető el.

Tartalomjegyzék

Borító
Copyright / Impresszum
Címlap
A könyv szerkeszeti felépítése
Rövidítések jegyzéke
7-9
1. Bevezetés
11-12
2. A szellemitulajdon-védelem alapja, rendszere
[13]-29
   2.1. A szellemitulajdon-védelem alapja és jelentősége
14-15
   2.2. Az egyes iparjogvédelmi oltalmi formák rövid bemutatása, összehasonlítása
16-22
      2.2.1. Szabadalom
16-17
      2.2.2. Használatiminta-oltalom
18
      2.2.3. Növényfajta-oltalom
18-19
      2.2.4. Formatervezésiminta-oltalom
19-20
      2.2.5. Védjegy
20-21
      2.2.6. Földrajzi árujelző
21-22
   2.3. A szerzői jogi védelem és az iparjogvédelem összehasonlítása
22-24
   2.4. A szellemitulajdon-védelem intézményrendszere
25-29
      2.4.1. Nemzetközi intézmények
25-26
         2.4.1.1. A Szellemi Tulajdon Világszervezete (World Intellectual Property Organisation, WIPO)
25
         2.4.1.2. Az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatala (EUSZTH; European Union Intellectual Property Office, EUIPO, korábban OHIM)
25
         2.4.1.3. Európai Szabadalmi Hivatal (European Patent Office, EPO)
25
         2.4.1.4. Kereskedelmi Világszervezet (World Trade Organisation, WTO)
26
      2.4.2. Hazai intézmények
26-29
         2.4.2.1. Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala (SZTNH)
26-27
         2.4.2.2. Szerzői Jogi Szakértő Testület (SZJSZT)
27-28
         2.4.2.3. Magyar Iparjogvédelmi és Szerzői Jogi Egyesület (MIE)
28
         2.4.2.4. Magyar Szerzői Jogi Fórum Egyesület (MSZJF)
28
         2.4.2.5. ProArt – Szövetség a Szerzői Jogokért Egyesület
28-29
   2.5. Fogalmak, ellenőrző kérdések
29
      2.5.1. Fogalmak
29
      2.5.2. Ellenőrző kérdések
29
3. A szerzői jog fejlődése és gazdasági jelentősége
[31]-52
   3.1. A szerzői jog fejlődése
32-44
      3.1.1. Történelmi előzmények
32-33
      3.1.2. A törvényi szabályozás fejlődése
33-37
         3.1.2.1. Nemzetközi kitekintés
33-34
         3.1.2.2. A hazai szabályozás fejlődése
34-36
         3.1.2.3. A velünk élő (szerzői) jogtörténet
36-37
      3.1.3. A technikai fejlődés hatása a szerzői vagyoni jogokra
37-42
         3.1.3.1. A fonográf és a gramofon
38
         3.1.3.2. Művek előadása nyilvánosan
39
         3.1.3.3. Művek előadása telefonban és rádióban
39-41
         3.1.3.4. A három felhasználási mód összevetése
41-42
      3.1.4. A jogérvényesítés fejlődése
42-44
   3.2. A szerzői jog gazdasági jelentősége
44-52
      3.2.1. Makrogazdasági mutatók
44-46
      3.2.2. A jogdíj mint jövedelem
46-48
      3.2.3. A szerzői jog gazdaságtana
49-52
   3.3. Fogalmak, ellenőrző kérdések
52
      3.3.1. Fogalmak
52
      3.3.2. Ellenőrző kérdések
52
4. A szerzői jog által védett művek és teljesítmények
[53]-75
   4.1. Az SZJT. hatálya
54
   4.2. Az SZJT.-ben nevesített és nem nevesített műtípusok
54-57
   4.3. A szerzői jogi védelem feltétele („az egyéni, eredeti jelleg”)
57-64
      4.3.1. Egyéni, eredeti jelleg fotóművészeti alkotások esetében
59-61
      4.3.2. Egyéni, eredeti jelleg funkcionális művek esetében
61-62
      4.3.3. Egyéni, eredeti jelleg szakirodalmi művek esetében
62-63
      4.3.4. Egyéni, eredeti jelleg ételreceptek esetében
63-64
   4.4. A szerzői jogi védelem határa
64-68
      4.4.1. A szerzői jogi védelem alól kivett művek
64-66
      4.4.2. Tények és napi hírek
66
      4.4.3. Ötlet, elv, eljárás
66
      4.4.4. A folklór kifejeződései
67-68
   4.5. A szerzői jogi védelem keletkezése
69-70
   4.6. A kapcsolódó jogi teljesítmények
70-72
      4.6.1. Az előadóművészi teljesítmény
70
      4.6.2. A hangfelvétel-előállítók (hanglemezkiadók), a filmelőállítók (producerek), valamint a rádió- és televíziószervezetek teljesítménye
71-72
   4.7. Az adatbázis
72
   4.8. A gyűjteményes művek
72-74
   4.9. Fogalmak, ellenőrző kérdések
74-75
      4.9.1. Fogalmak
74-75
      4.9.2. Ellenőrző kérdések
75
5. A szerző és a szerzői jog egyéb jogosultjai
[77]-92
   5.1. A szerző
78-80
      5.1.1. A szerkesztő
78
      5.1.2. Az állatok mint szerzők
78-79
      5.1.3. A gépek mint szerzők
79
      5.1.4. Szerzőségi határterületek
80
         5.1.4.1. Interjú
80
         5.1.4.2. Dramaturg
80
   5.2. A szerzői jog egyéb jogosultjai
81-86
      5.2.1. Az öröklés
81-84
         5.2.1.1. A hagyatéki eljárás
82-83
         5.2.1.2. A haszonélvezet
83
         5.2.1.3. A közös tulajdon
83-84
      5.2.2. A közös művek és az együttesen létrehozott művek
84-86
   5.3. A szerzői joghoz kapcsolódó jogok jogosultjai
87-90
      5.3.1. Előadóművészek
89
      5.3.2. Hangfelvétel-előállítók (hanglemezkiadók)
89
      5.3.3. Filmelőállítók (producerek)
90
      5.3.4. Rádió- és televíziószervezetek
90
   5.4. A szerzőségi vélelem
90-91
   5.5. Fogalmak, ellenőrző kérdések
91-92
      5.5.1. Fogalmak
91-92
      5.5.2. Ellenőrző kérdések
92
6. A szerző jogai
[93]-136
   6.1. A szerzőt megillető jogok természete, a személyhez fűződő és vagyoni jogok összehasonlítása
94-95
   6.2. A szerző személyhez fűződő jogai
95-106
      6.2.1. A mű nyilvánosságra hozatala
97-100
      6.2.2. A név feltüntetése
100-102
      6.2.3. A mű egységének védelme
102-106
   6.3. A szerző vagyoni jogai
106-128
      6.3.1. A többszörözés joga
108-110
      6.3.2. A terjesztés joga
111-114
      6.3.3. A nyilvános előadás joga
114-116
      6.3.4. A nyilvánossághoz közvetítés
116-120
      6.3.5. Az átdolgozás
120-126
      6.3.6. A merchandisingjog
126-128
      6.3.7. Egyéb vagyoni jogok
128
   6.4. A kapcsolódó jogi jogosultak jogai
128-135
      6.4.1. A szerzői joggal szomszédos jogok védelme
128-134
         6.4.1.1. Az előadóművészek jogai
130-133
         6.4.1.2. A hangfelvétel-előállítók jogai
133
         6.4.1.3. A rádió- és televíziószervezetek jogai
133-134
         6.4.1.4. A film előállítóinak jogai
134
      6.4.2. Az adatbázisok előállítóinak jogai
134-135
   6.5. Fogalmak, ellenőrző kérdések
135-136
      6.5.1. Fogalmak
135-136
      6.5.2. Ellenőrző kérdések, gyakorlatok
136
7. A szerzői jog korlátai
[137]-164
   7.1. A védelmi idő
138-142
      7.1.1. Szerzők
139-140
      7.1.2. Kapcsolódó jogi jogosultak
140-141
      7.1.3. Editio princeps
142
   7.2. A szabad felhasználás
142-160
      7.2.1. A háromlépcsős teszt
143-145
      7.2.2. Magáncélú másolás
145-148
      7.2.3. Idézés
148-152
      7.2.4. Átvétel
152-154
      7.2.5. Intézményi célú szabad felhasználás
154-156
      7.2.6. Oktatási célú szabad felhasználások
156-157
      7.2.7. Egyes művek felhasználása tájékoztatás céljára
157-159
      7.2.8. Előadás
159-160
   7.3. A jogkimerülés
160-162
   7.4. Fogalmak, ellenőrző kérdések
162-164
      7.4.1. Fogalmak
162
      7.4.2. Ellenőrző kérdések
162-164
         7.4.2.1. Első tényállás
162-163
         7.4.2.2. Második tényállás
164
8. Az egyes műtípusokra vonatkozó rendelkezések
[165]-189
   8.1. A filmalkotások és más audiovizuális művek
166-170
   8.2. A szoftver
170-173
   8.3. Az adatbázis
173-176
      8.3.1. Az adatbázisok elhatárolása
174-175
      8.3.2. Az adatbázis jogszerű felhasználójának biztosított kivételek
175-176
   8.4. A képzőművészeti, fotóművészeti, iparművészeti és ipari tervezőművészeti alkotások
176-184
      8.4.1. A kiállítás joga
176-178
      8.4.2. A követőjog és a fizető köztulajdon
179-182
      8.4.3. A szabad felhasználás
183-184
   8.5. Az építészeti alkotások és a műszaki létesítmények
184-188
   8.6. Fogalmak, ellenőrző kérdések
188-189
      8.6.1. Fogalmak
188-189
      8.6.2. Ellenőrző kérdések
189
9. A felhasználás
[191]-243
   9.1. A felhasználási szerződés
192-218
      9.1.1. A felhasználási szerződés fogalma
192-193
      9.1.2. A felhasználási szerződésekre vonatkozó rendelkezések korlátja
193-194
      9.1.3. A nem létező és az érvénytelen felhasználási szerződés elhatárolása
194-195
      9.1.4. A felek
195-199
         9.1.4.1. A kiskorú szerző
195-196
         9.1.4.2. A szerző gazdasági társasága
196-197
         9.1.4.3. A szerző mint egyéni vállalkozó
197
         9.1.4.4. Felhasználási szerződés kötése ügynök (képviselő, közvetítő) útján
197-198
         9.1.4.5. A közös jogkezelő szervezet által kötött felhasználási szerződés
198
         9.1.4.6. A felhasználó
198-199
      9.1.5. A forma
199-201
      9.1.6. A tartalom
201-205
         9.1.6.1. A mű meghatározása
201-203
         9.1.6.2. A felhasználási engedély
203-205
      9.1.7. A jogdíj
205-209
         9.1.7.1. Lemondás a jogdíjról
206
         9.1.7.2. A jogdíj mértéke
206-209
            9.1.7.2.1. Jog az arányos díjazásra
206-208
            9.1.7.2.2. Díjigény, jog a megfelelő díjazásra
208-209
      9.1.8. Az életműszerződés tilalma
209
      9.1.9. Nevesített szerződéstípusok
210-218
         9.1.9.1. Jogátruházási szerződés
210-212
         9.1.9.2. A reklámozás céljára megrendelt mű
212-214
         9.1.9.3. Megfilmesítési szerződés
214-216
         9.1.9.4. A kiadói szerződés
216-218
   9.2. A munkaviszonyban létrehozott mű
218-222
      9.2.1. A mű létrehozatala a munkavállaló munkaviszonyból folyó kötelessége
218-219
      9.2.2. A mű átadása
219
      9.2.3. A munkáltatói jogszerzés terjedelme és tartalma
220
      9.2.4. Eltérő megállapodás
220
      9.2.5. A munkavállalónál maradó vagyoni és személyhez fűződő jogok
220-221
      9.2.6. A díjazás
221-222
   9.3. Alternatív modellek az online felhasználások engedélyezésére
222-226
      9.3.1. Creative Commons
224-225
      9.3.2. FOSS-licencek (szabad vagy nyílt forráskódú szoftver)
225-226
      9.3.3. A hagyományos és az alternatív licencmodell ötvözése
226
   9.4. Az árva művek felhasználásának engedélyezése
226-232
      9.4.1. Az árva mű fogalma
227
      9.4.2. Az árvamű-felhasználás engedélyezésének általános szabályai
228-230
         9.4.2.1. A jogosultkutatás szabályai
228-229
         9.4.2.2. A felhasználási engedély terjedelme és hatálya
229
         9.4.2.3. A felhasználási engedélyért fizetendő díj
229-230
      9.4.3. Árva mű kedvezményezett intézmény által történő felhasználása
230-232
         9.4.3.1. A kedvezményezett intézmények
230-231
         9.4.3.2. A felhasználási engedély terjedelme és hatálya
231
         9.4.3.3. Eljárási szabályok
231-232
   9.5. A szerzői jogok és a kapcsolódó jogok közös kezelése
233-241
      9.5.1. A közös jogkezelés lényege, kialakulása
233
      9.5.2. A közös jogkezelés szabályozása a szerzői jog rendszerében
233-234
      9.5.3. A közös jogkezelés fogalma és esetkörei
234-235
      9.5.4. A jogkezelő szervezetek típusai
235-237
      9.5.5. A közös jogkezelés jogalapja
237-238
      9.5.6. A közös jogkezelés körében alkalmazott díjszabások
239-240
      9.5.7. Jogdíjak kezelése, felosztása
240-241
      9.5.8. Hatósági eljárások
241
   9.6. Fogalmak, ellenőrző kérdések
242-243
      9.6.1. Fogalmak
242
      9.6.2. Ellenőrző kérdések
242-243
10. A szerzői jogi jogérvényesítés
[245]-271
   10.1. A jogsértés fogalma, jelentősége, a jogérvényesítés feltételei
246-248
   10.2. Polgári jogi igények
249-255
      10.2.1. Az igényérvényesítésre jogosultak és azok köre, akikkel szemben igényt lehet érvényesíteni
249-250
      10.2.2. A polgári jogi jogérvényesítés
250-255
   10.3. Büntetőjogi eszközök
255-261
      10.3.1. Bitorlás
256-257
      10.3.2. Szerzői vagy szerzői joghoz kapcsolódó jogok megsértése
258-259
      10.3.3. A szerzői jog vagy szerzői joghoz kapcsolódó jogok megsértése szabálysértés
259
      10.3.4. A vagyoni hátrány
259-261
   10.4. Védelem a műszaki intézkedések megkerülésével/kijátszásával szemben
261-262
   10.5. A jogkezelési adatok védelme
262-263
   10.6. Az „alternatív vitarendezés” lehetőségei
263-266
      10.6.1. Az értesítési és eltávolítási eljárás
264-265
      10.6.2. WIPO ADR
266
      10.6.3. A WTO vitarendezési eljárása
266
   10.7. A Szerzői Jogi Szakértő Testület (SZJSZT)
267-269
      10.7.1. Az SZJSZT története, eljárása
267-268
      10.7.2. Ismertebb szakvélemények
268-269
   10.8. A Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) tevékenysége
269-270
   10.9. Fogalmak, ellenőrző kérdések
270-271
      10.9.1. Fogalmak
270-271
      10.9.2. Ellenőrző kérdések
271
11. Nemzetközi és európai uniós szerzői jog
[273]-303
   11.1. A nemzetközi, az európai uniós és a magyar jog viszonya
274-280
      11.1.1. Mikor melyik jogot alkalmazzuk?
276-279
      11.1.2. Az Szjt. által biztosított védelem hatálya
280
   11.2. A nemzetközi szerzői jog alapjai
280-288
      11.2.1. Nemzetközi szerzői jogi szerződések
283-286
         11.2.1.1. Berni Uniós Egyezmény (BUE)
283-285
         11.2.1.2. Az Egyetemes Szerzői jogi Egyezmény (ESZE)
285
         11.2.1.3. A szellemi tulajdon kereskedelemmel összefüggő kérdéseit szabályozó egyezmény (TRIPS-megállapodás)
285-286
      11.2.2. Nemzetközi szomszédos jogi szerződések
286-287
      11.2.3. A WIPO és az internetszerződések
287-288
   11.3. Az európai uniós szerzői jog alapjai
288-293
      11.3.1. Az uniós jogalkotás és annak szerzői jogot érintő vetülete
289-290
      11.3.2. A szerzői jogi irányelvek
290-291
      11.3.3. Az uniós szerzői jogi jogalkotás jövőbeli irányai
292-293
   11.4. Az Európai Unió Bírósága és joggyakorlata
294-302
      11.4.1. Az EUB szerepe
294-295
      11.4.2. Az EUB szerzői jogi vonatkozású jogesetei
295-302
         11.4.2.1. Vagyoni jogok
295-297
            11.4.2.1.1. Többszörözés
295
            11.4.2.1.2. Terjesztés
296
            11.4.2.1.3. Nyilvánossághoz közvetítés
296-297
            11.4.2.1.4. Hiperlinkek
297
         11.4.2.2. Szabad felhasználás
297-298
         11.4.2.3. Védelmi idő
298
         11.4.2.4. Jogkimerülés
298
         11.4.2.5. Kompenzáció
298-299
            11.4.2.5.1. Reprográfia
298
            11.4.2.5.2. Üres hordozó
299
         11.4.2.6. Követőjogi díj
299
         11.4.2.7. Jogérvényesítés
299-300
         11.4.2.8. Speciális műfajok
300-301
            11.4.2.8.1. Szoftver
300-301
            11.4.2.8.2. Adatbázis
301
         11.4.2.9. Műszaki intézkedések
301
         11.4.2.10. Adó-, vám-, verseny- és reklámjogi határterületek
301-302
   11.5. Fogalmak, ellenőrző kérdések
302-303
      11.5.1. Fogalmak
302-303
      11.5.2. Ellenőrző kérdések
303
12. Bevezetés az összehasonlító szerzői jogba
[305]-330
   12.1. A szerzői és kapcsolódó jogi védelem tárgya
306-309
      12.1.1. Az egyéni, eredeti jelleg
306-308
      12.1.2. Karaktervédelem
308-309
   12.2. A szerzői jogok jogosultjai
309-310
      12.2.1. Szerzők és kapcsolódó jogi jogosultak
309-310
      12.2.2. Eltérések a munkaviszonyban létrehozott művek (work made for hire) kapcsán
310
   12.3. A vagyoni jogok köre és különbségei
310-315
      12.3.1. Terminológiai sajátosságok: nyilvánossághoz közvetítés kontra nyilvános előadás
311-313
      12.3.2. Az adatbázis-előállítók sui generis védelme
313
      12.3.3. Követőjog
313-315
   12.4. A szerzői jogok gyakorlása
315-316
      12.4.1. A szerzői jogok forgalomképessége
315
      12.4.2. Közös jogkezelés
315-316
   12.5. A személyhez fűződő jogok
316-317
   12.6. Korlátozások és kivételek
317-322
      12.6.1. Fair use az Egyesült Államokban
318-320
      12.6.2. Fair dealing a többi angolszász országban
320-321
      12.6.3. Jogkimerülés
321-322
   12.7. Területi és időbeli korlátok
322-324
      12.7.1. A szerzői jog territoriális jellege és az extraterritoriális jogalkalmazás
322-323
      12.7.2. Védelmi idő
323-324
   12.8. Jogérvényesítés
324-328
      12.8.1. Közvetlen és közvetett jogsértés
325-326
      12.8.2. A szerzői jogi jogsértések bizonyítása
326-327
      12.8.3. Statutory damages az angolszász szerzői jogban
327-328
   12.9. A szerzői jog formalitásai
328-329
   12.10. Fogalmak, ellenőrző kérdések
329-330
      12.10.1. Fogalmak
329
      12.10.2. Ellenőrző kérdések
329-330
13. A szerzői művek felhasználásához kapcsolódó jogterületek
[331]-354
   13.1. A szerzői jog és a védjegyjog kapcsolata
332-335
   13.2. Személyiségvédelem
335-342
      13.2.1. A becsülethez és jó hírnévhez való jog
336-339
      13.2.2. A képmáshoz és hangfelvételhez való jog
340-341
      13.2.3. A névviseléshez való jog
341
      13.2.4. Az üzleti titok és a know-how (védett ismeret)
342
   13.3. A tulajdonjog és a szerző jogi védelem ütközése
343-345
   13.4. Média- és reklámjogi aspektusok és korlátok
345-348
      13.4.1. Reklámszerződések
345-347
      13.4.2. A reklámok és a mű integritása – reklámmegszakítások
347-348
      13.4.3. A merchandisingjogok
348
   13.5. Versenyjogi korlátok
348-353
      13.5.1. Bevezetés: a versenyjogi szabályozás célja
348-349
      13.5.2. A szerzői jog versenyjogi alapú belső korlátai
349-350
      13.5.3. Területi kizárólagosság
350-351
      13.5.4. A szerzői jog által biztosított kizárólagosság mint erőfölényt biztosító körülmény
351-353
         13.5.4.1. A Magill-ügy – alapvető eszközök elméletének alkalmazása a szerzői jog területén
352
         13.5.4.2. A Microsoft-eset – számítógépek operációs piacán fennálló erőfölénnyel való visszaélés
353
         13.5.4.3. Következtetés
353
   13.6. Fogalmak, ellenőrző kérdések
354
      13.6.1. Fogalmak
354
      13.6.2. Ellenőrző kérdések
354
Részletes tartalomjegyzék
355-363
Hátsó borító