Iskola és társadalom
Szerkesztő:
Meleg CsillaTovábbi szerzők: Meleg Csilla; Bourdieu, Pierre; Lawton, Denis; Bernstein, Basil; Mollenhauer, Klaus; Douglas, J. W. B.; Coleman, James S.; Ferge Zsuzsa; Gazsó Ferenc; Róbert Péter; Pataki Ferenc; Andor Mihály; Pap Mária; Pléh Csaba; Szabó László Tamás; Háber Judit; Kuczi Tibor; Horváth Attila; Boreczky Ágnes; Kozma Tamás
Cím: Iskola és társadalom
Alcím: Szöveggyűjtemény
Megjelenési adatok: Dialóg Campus, Budapest, 2003. | ISBN: 963-9542-04-0
![coverimage](/www/thumbnails/1000/1328_meleg-csilla-iskola-es-tarsadalom-dialog-campus-pecs-2003_ocr/tn_300.jpg)
Kategóriák: Neveléstudomány, Szociológia
Tárgyszavak: Nevelésszociológia, Társadalmi egyenlőtlenségek, Társadalmi szelekció, Oktatási egyenlőtlenségek, Tudásátadás, Pedagógusok, Társadalmi mobilitás, Oktatásszociológia
Formátum: OCR szöveg
Típus: könyv
Tárgyszavak: Nevelésszociológia, Társadalmi egyenlőtlenségek, Társadalmi szelekció, Oktatási egyenlőtlenségek, Tudásátadás, Pedagógusok, Társadalmi mobilitás, Oktatásszociológia
Formátum: OCR szöveg
Típus: könyv
Share
Tweet
Tartalomjegyzék
Borító
Conpendiarium
Címlap
Copyright / Impresszum
Tartalomjegyzék
[5]-6
Meleg Csilla: Előszó
7-8
1. Rész
9-196
Bevezetés
11-19
Az oktatás társadalmi meghatározottsága - elméleti kérdések
[21]-87
Pierre Bourdieu: Az oktatási rendszer ideologikus funkciója
[23]-40
Pierre Bourdieu: Az iskolai kiválóság és a francia oktatási rendszer értékei
[41]-72
Pierre Bourdieu: Vagyoni struktúrák és reprodukciós stratégiák
[73]-87
Esélyek és társadalmi egyenlőtlenségek
[89]-121
Denis Lawton: Társadalmi osztály és az iskoláztatás esélye: a demográfiai tények
[91]-105
Basil Bernstein: Az iskolai tudásanyag osztályozásáról és kereteiről (framing)
[107]-121
Iskolai eredményesség és szelekciós mechanizmusok
[127]-196
Klaus Mollenhauer: Szocializáció és iskolai eredmény
[129]-140
J. W. B. Douglas: A tanulók képességek szerinti elosztása
[147]-158
James S. Coleman: Iskolai teljesítmény és versenystruktúra
[159]-172
Basil Bernstein: Nyelvi szocializáció és oktathatóság
[173]-196
2. Rész
[197]-477
Bevezetés
[199]-204
Az 1960-1980-as évek magyar társadalma és az iskolarendszer
[205]-288
Ferge Zsuzsa: A társadalmi struktúra és az iskolarendszer közötti néhány összefüggés
[207]-231
Gazsó Ferenc: Az esélyegyenlőtlenségek és az iskolarendszer
[233]-244
Róbert Péter: Egyenlőtlen esélyek az iskolai képzésben
[245]-274
Pataki Ferenc: Az iskolaügy szociálpszichológiai dimenziói
[275]-288
A társadalmi egyenlőtlenségek iskolai egyenlőtlenségekké transzformálódása: diagnózisok és okkeresések
[289]-359
Andor Mihály: Dolgozat az iskoláról
[291]-326
Pap Mária-Pléh Csaba: A szociális helyzet és a beszéd összefüggései az iskoláskor kezdetén
[327]-336
Szabó László Tamás: A „rejtett tanterv”
[337]-347
Meleg Csilla: Egészségérték és intézményes befolyásolás
[349]-359
Pedagógusok és pedagógusszerepek
[362]-423
Háber Judit: Pedagógusok
[363]-374
Háber Judit: A pedagógusnők helyzete, egy pálya elnőiesedése
[375]-385
Kuczi Tibor: A pedagógusszerep néhány szociológiai jellemzője
[387]-401
Horváth Attila: Orvosok - pedagógusok
[403]-413
Boreczky Ágnes: Egy letűnt világ árnyai
[415]-423
A rendszerváltozás: örökség és dilemmák
[426]-477
Gazsó Ferenc: A társadalmi folyamatok és az oktatási rendszer
[427]-457
Kozma Tamás: Szabadság vagy igazság?
[459]-477
Kolofon
Hátsó borító