A közoktatás-politika és az iskolai munka gyakorlata
Szerző:
Mezei Gyula Cím: A közoktatás-politika és az iskolai munka gyakorlata
Sorozatcím: Neveléstudomány és társadalmi gyakorlat ; 17.
Megjelenési adatok: Akadémiai Kiadó, Budapest, 1982. | ISSN: 0324-3125 | ISBN: 963-05-2916-5
![coverimage](/www/thumbnails/1000/1388_mezei-gyula-a-kozoktatas-politika-es-az-iskolai-munka-gyakorlata-akademiai-bp-1982_ocr/tn_300.jpg)
Kategóriák: Neveléstudomány
Tárgyszavak: Oktatáspolitika, Iskolaügy, Közoktatás, Közoktatás-politika, Iskola, Tankötelezettségi törvény
Formátum: OCR szöveg
Típus: könyv
Tárgyszavak: Oktatáspolitika, Iskolaügy, Közoktatás, Közoktatás-politika, Iskola, Tankötelezettségi törvény
Formátum: OCR szöveg
Típus: könyv
Share
Tweet
Tartalomjegyzék
Borító
Címlap
Impresszum
Tartalomjegyzék
5
Bevezetés
7-8
I. KÖZOKTATÁS-POLITIKAI ALAPELVEK
9-38
1. A közoktatás-politika fogalma
9-22
A) A közoktatás-politika a politika szerves része
9-15
B) A közoktatás-politika megalkotásának folyamata
15-19
C) A közoktatás-politika megalkotásának szintjei
19-22
Felső szint
19-20
Területi szint
20-21
Intézményi szint
21-22
2. A közoktatás-politika jellemzői
23-27
a) A közoktatás-politika egysége
23-24
b) A közoktatás-politika megvalósításának különbözősége
24-25
c) A közoktatás-politika nyitottsága
25-26
d) A közoktatás-politika demokratizmusa
26-27
3. A közoktatás-politika tartalma
27-38
A) A célok meghatározása
27-28
B) A pedagógiai szakirányítás
29-33
C) A közoktatási rendszer megalkotása
33-38
A magyar szocialista iskolarendszer alapelvei
35-38
D) A követelmények és a feltételek egysége a közoktatás-politikában
36
E) Koordinációs feladatok
36-37
F) Intézményszervezési feladatok
38
II. AZ ISKOLA TÁRSADALMI FUNCKIÓI
39-47
1. Az iskola tradicionális funkciói
40-42
a) A társadalmi erkölcs közvetítése
40
b) Az iskola az ismeretlen átszármaztatásának eszköze
41-42
2. Az iskola újonnan kialakult társadalmi funkciói
42-47
a) Az iskola a társadalmi mobilitás egyik legfontosabb eszköze
42-43
b) Az iskola szerepe a társadalom munkaerő-utánpótlásának biztosításában
44
c) Az életmódváltozásból fakadó új feladatok
44-46
d) Az iskola szociális-kulturális funkciója
46-47
III. KÖZOKTATÁS-POLITIKÁNK NÉHÁNY AKTUÁLIS FELADATA
48-95
1. A tankötelezettségi törvény érvényesülése
48-53
2. A pedagógusközösségek ideológiai, politikai, pedagógiai egységének megteremtése
53-69
A) A pedagógiai egység értelmezése
54-55
B) A pedagógusok ideológiai, politikai, pedagógiai egységének tartalma
55-58
C) A nevelőtestületi egység formálása
58-59
D) Az egység megteremtésének tényezői
59-69
a) A pedagógus-utánpótlás gondjai, a képesítés nélküliek helyzete
59-61
b) A pedagógusok túlterhelése
61-62
c) A nevelők munkájának értékelése
62-63
d) A nevelőtestületek közoktatás-politikai tudatossága
63-66
e) Nincs pedagógiai egység iskolai demokratizmus nélkül
66-67
f) Törődjünk többet a pedagógusok derékhadával!
67-69
3. A közoktatás irányításának hatékonyabbá tétele
69-95
A) A közoktatás-irányítás fontossága
69-73
В) Az irányítás helyzete
74-85
a) Felső szintű irányítás
74-75
b) A tanácsok irányító munkája
75-85
A járási tanácsi hivatalok
79-81
Az intézményvezetők munkája
81-85
C) Az általános tanulmányi és szakfelügyelet
85-92
a) Általános felügyelet
85-89
b) A szakfelügyelet
89-92
D) Az iskolai adminisztráció
92-95
Irodalom
[96]
Hátsó borító
[97]