Bevezetés a kvalitatív pedagógiai kutatás módszertanába
Szerző:
Sántha Kálmán Cím: Bevezetés a kvalitatív pedagógiai kutatás módszertanába
Megjelenési adatok: Eötvös József Könyv- és Lapkiadó Bt., Budapest, 2009. | ISBN: 978-963-7338-99-1

Kategóriák: Neveléstudomány, Szociológia
Tárgyszavak: Pedagógiai kutatás, Kutatásmódszertan, Kvalitatív kutatás
Formátum: OCR szöveg
Típus: könyv
Tárgyszavak: Pedagógiai kutatás, Kutatásmódszertan, Kvalitatív kutatás
Formátum: OCR szöveg
Típus: könyv
Share
Tweet
Tartalomjegyzék
Borító
Címlap
Copyright/Impresszum
Tartalom
5-6
Előszó
7
Bevezetés
9-10
1. A kvalitatív paradigma
11-32
1.1. Tudománytörténeti háttér
11-19
1.2. A kezdet és napjaink
20-24
1.3. Küzdelem és stabilizáció
24-31
Kérdések és feladatok:
32
Kulcsfogalmak:
32
2. A kvalitatív kutatás gyakorlata
33-50
2.1. A kvalitatív kutatás szerkezete
33-41
2.2. Korlátozó tényezők
41-43
2.3. Előnyök és hátrányok
44-45
2.4. Általánosítás
45-48
2.5. A kutató szerepe
49
Kérdések és feladatok:
49-50
Kulcsfogalmak:
50
3. Módszertani háttér
51-95
3.1. A kvalitatív módszertani tengely
51-53
3.2. Gyakran alkalmazott kvalitatív módszerek, technikák
54-70
3.2.1. A támogatott felidézés
54-58
3.2.2. A kognitív térkép
58-63
3.2.3. A metaforakutatás
63-65
3.2.4. Az interjú
65-67
3.2.5. A beavatkozás nélküli vizsgálatok
67-70
3.3. A kvalitatív módszerek csoportosítása
70-76
3.4. Kvalitatív adatfelvétel és -elemzés
76-82
3.5. A kvalitatív adat és a mérés
82-85
3.6. A kvalitatív minta és a mintavétel
85-
3.6.1. Terminológiai problémák
85-86
3.6.2. A minta
87-91
3.6.2.1 A mintaszám
88-91
3.6.3. Kvalitatív mintavételi stratégiák
91-94
Kérdések és feladatok:
94-95
Kulcsfogalmak:
95
4. A kvalitatív és kvantitatív módszerek kombinálhatósága
96-105
4.1. Az integrált modellek megvalósíthatósága
98-100
4.2. A szekvenciális-modell és a fázis-modell kapcsolata
100-101
4.3. A trianguláció modell
102-103
4.4. A kvantitatív és a kvalitatív eredmények integrációja
103-104
Kérdések és feladatok:
105
Kulcsfogalmak:
105
5. A kvalitatív metodológiai elvek: stabilizáció vagy bizonytalanság
106-124
5.1. Klasszikus vagy speciális kritériumok
108-118
5.1.1. Objektivitás vagy hermeneutikus kör, fegyelmezett szubjektivitás
108-110
5.1.2. Érvényesség vagy trianguláció, kommunikatív és pragmatikai érvényesség, érvényesség ránézésre, interpretáció argumentatív biztosítása, interjúszituációk validálása
111-116
5.1.3. Megbízhatóság vagy autentikusság, procedurális megbízhatóság, külső-belső megbízhatóság
116-118
5.2. A kritériumok elutasítása
118-119
5.3. A kvalitatív kritériumkatalógus
119-123
Kérdések és feladatok:
124
Kulcsfogalmak:
124
6. Etikai vonatkozások
125-131
6.1. A közreműködők védelme
125-127
6.2. Kötelezettségeink a társadalommal és a kutatókkal szemben
128
6.3. Az adatok és az eredmények kezelése és nyilvánosságra hozatala
128-130
Kérdések és feladatok:
130-131
Kulcsfogalmak:
131
7. A kvalitatív kutatás kivitelezése
132-141
Kérdések és feladatok:
141
Kulcsfogalmak:
141
8. Kvalitatív stratégia: jelen és jövő
142-143
Utószó
144
Irodalom
147-152
Ábrák jegyzéke
153
Táblázatok Jegyzéke
153
Névmutató
155-157
Tárgymutató
159-162
Az Eötvös József Könyvkiadó pedagógiai és pszichológiai vonatkozású kiadványai
163-167
Hátsó borító