Kvalitatív kutatási metodológia a pedagógiában
Szerző:
Szabolcs Éva Szerkesztő: Majzik Katalin
Cím: Kvalitatív kutatási metodológia a pedagógiában
Sorozatcím: Kutatás-módszertani kiskönyvtár | Sorozat szerkesztő: Falus Iván
Megjelenési adatok: Műszaki Könyvkiadó, Budapest, 2001. | ISSN: 1587-4497 | ISBN: 963-16-2783-7

Kategóriák: Neveléstudomány, Szociológia
Tárgyszavak: Pedagógiai kutatás, Kutatásmódszertan, Kvalitatív kutatás, Metodológia
Formátum: OCR szöveg
Típus: könyv
Tárgyszavak: Pedagógiai kutatás, Kutatásmódszertan, Kvalitatív kutatás, Metodológia
Formátum: OCR szöveg
Típus: könyv
Share
Tweet
Tartalomjegyzék
Borító
Címlap
Copyright/Impresszum
Tartalom
5-6
A sorozatszerkesztő előszava
7-8
Előszó
9-10
Ismeretelmélet és tudományos kutatás
11-27
A pozitivista szemlélet elterjedése a társadalomtudományokban
11-13
A naturalisztikus, etnográfiai, kvalitatív, értelmező kutatási metodológiák megjelenése a társadalomtudományokban és a pedagógiában
14-17
A pozitivista és értelmező paradigma jellemzői
18-21
A kvantitatív és kvalitatív kutatási metodológia jellemzői
22-25
Az ismeretelméleti paradigmák és kutatás-módszertani megfelelőik felvetette problémák
26-27
A Kvalitatív kutatás folyamata
29-70
A kvalitatív szemléletű kutatás típusai a pedagógiában
29-44
A kvalitatív szemléletű kutatás főbb jellemzői
45-48
Adatelemzés a kvalitatív kutatásokban
49-53
A kvalitatív kutatások erősségei és hátrányai
54
Kutatási módszerek a kvalitatív metodológiában
55-59
Kutatásetikai kérdések
60-64
Érvényességi és megbízhatósági problémák a kvalitatív kutatásokban
65-70
Példák a kvalitatív metodológia alkalmazására a pedagógiában
71-85
A Kvalitatív kutatási metodológia mai megítélése
87-94
Irodalom
95-99
Fogalmak
101-103
Kolofon
Hátsó borító