Bevezetés a neveléslélektanba
Szerző:
Várkonyi Hildebrand Dezső
Cím: Bevezetés a neveléslélektanba
Sorozatcím: Pedagógiai szakkönyvek; 2/b. kötet | Sorozat szerkesztő: Dékány István
Megjelenési adatok: Országos Középiskolai Tanáregyesület, Budapest, 1937.

Kategóriák: Neveléstudomány, Pszichológia
Tárgyszavak: Neveléslélektan
Formátum: OCR szöveg
Típus: könyv
Tárgyszavak: Neveléslélektan
Formátum: OCR szöveg
Típus: könyv
Share
Tweet
Tartalomjegyzék
Borító
Címlap
Kolofon
Tartalom
Előszó
I. rész: Bevezetés
[5]-28
1. A neveléslélektan tárgya és feladatai
[5]-14
2. A neveléslélektan tárgyköre
14-16
3. A neveléslélektani kutatás módszerei
17-24
4. A nevelés céljai
24-25
5. A növendék megismerése
25-28
II. rész: A nevelőhatások lélektana
f29]-126
6. A nevelőhatásokról általában
[29]-34
7. A nevelőhatások csoportosítása
35-36
A) A tanítás
35-36
8. Tapasztalatszerzés és feldolgozás
37
9. Szemlélet és megfigyelés
37-40
10. Érdeklődés és figyelem
40-50
11. A képzelet
50-53
12. Emlékezet
53-60
13. Az értelem működése. Értelmesség
60-82
a) A lényegismerés
66-68
b) Az elmélyülés
68-69
c) Az egységbefogás
69
d) A kritikai érzék
70
e) Az általános és alaki jellegű műveletek
70-73
α) Fogalomalkotás
70-71
β) Az ítélés
72
γ) A következtetőképesség
73
f) Speciális viszonyító műveletek
74-82
α) Matematikai képesség
74-75
β) Az anyanyelv grammatikájának hatása
75-76
γ) Idegen nyelvi grammatika hatása
60-82
14. Indítékok
82-85
B) Egyéb nevelő hatások
85-126
15. Példaadás
85-89
16. Feladatok
89-92
17. Parancs és tilalom
92-95
18. Jutalmazás és büntetés
95-102
I. A büntetés
95-101
II. A jutalmazás
101-102
19. Tekintély
102-106
20. A pedagógiai szeretet
106-108
21. Kényszer és szuggesztió
108-114
22. A gyakorlás
114-124
23. A szellemi munka
124-126
III. rész: A nevelő és növendék lélektana
[127]-141
24. A nevelő lélektana
[127]-132
25. A növendék lélektana
132-135
26. Irodalom
[136]-141
Hátsó borító