Tanulmánygyűjtemény a tanszék oktatóinak írásai a nyelvészet, az irodalom, és az oktatásmódszertan tárgyköréből
További szerzők:
Bányai László; Borgulya Istvánné; Győriné Hegedűs Irén; Győri Gábor; Kerekes László; Kun Tibor; Muráth Judit ; Schrem Jánosné; Surányi Ágnes; Sümeginé Dobrai Katalin; Zágony RudolfCím: Tanulmánygyűjtemény a tanszék oktatóinak írásai a nyelvészet, az irodalom, és az oktatásmódszertan tárgyköréből
Alcím: [Janus Pannonius Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar Idegennyelvi Tanszék]
Megjelenési adatok: Janus Pannonius Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar, Pécs, 1985.
![coverimage](/www/thumbnails/4000/4847_a-tanszek-okt-irasainak-a-nyelveszete-az-irod-es-az-okt-modszert-targyk_ocr/tn_300.jpg)
Share
Tweet
Tartalomjegyzék
Borító
Tartalomjegyzék
[1]
Előszó
[3]
Bányai László: A mai szovjet elbeszélés fő fejlődési tendenciái
[5]-18
Irodalom
19
Orosz nyelvű szöveg
20
Borgulya Istvánné dr. egyetemi adjunktus
[21]
1.A tudományos,elméleti gazdasági irodalom nyelve
[21]-22
2-3.A féltudományos vagy népszerüsítő tudományos
22-26
II.A gazdasági dokumentálás iratai
26-30
Német szöveg
31-34
III.Dokumentáló iratok fordítása
34-37
Nénet szöveg
38-39
1.sz.melléklet
40
Német szöveg
40-42
2.sz.melléklet
43
Német szöveg
43-45
3.sz.melléklet
46
Német szöveg
46-47
Német szöveg
48-50
Győriné Hegedűs Irén egy.tanársegéd
[51]-63
Megjegyzések
64-65
Felhasznált irodalom
66-69
Győri Gábor egyetemi tanársegéd: Gondolatok a nyelvek ősi rokonságáról hlyéről az ember kialakulásának tükrében
[70]-95
Felhasznált irodalom
96-99
Summary
100-101
Kerekes László egyetemi adjunktus: Az orosz "minőségi birtokos" szerkezetek transzformációs és szemantikai vizsgálata
[102]-122
Irodalom
123
Orosz szó
124
Kun Tibor egy.adjunktus: Előszó
[125]-126
A drámairó Sartre
125-162
Jegyzetek
163
Sartre dramaturge
164
Muráth Judit egy.adjunktus: Interferencia - Anyanyelvoktatás
[165]
A/ csoport
173
B/ csoport
173-174
C/ csoport
174
A hibák átlagértékei
178
A magyar nyelvi interferencia
181
Formatévesztés
181-182
Funkciótévesztés
182-183
Az alany és állítmány kongruenciája
183-184
Formatévesztés
184
Nyelven belüli interferencia
185
Formatévesztés
186-188
Felhasznált irodalom
189-190
Zusammenfassung Interferenz - Muttersprache
191
Schrem Jánosné egy.adjunktus: A képi szemléltetés szókincsfejlesztő szerepe e PJPTE Közgazdasagtudományi Karon folyó német nyelvi olktatásban
[192]-201
Felhasznált irodalom
202
Zusammenfassung
203
Surányi Ágnes egyetemi adjunktus: A hasonmás motívuma a modern prózairodalomban
[204]
Bevezetés
[204]-205
A hasonmás,mint irodalmi téma
205-211
Melyek tehát a minimális feltételek?
211-212
A hasonmás-motívum V.Woolf regényeiben
213-220
Befejezés
220-221
Felhasznált irodalom
222-223
Sommary
224-225
Sümeginé Dobrai Katalin egyetemi adjunktus: A főnévi alaptagu limitativ határozói szószerkezetek szinonim használata a mai orosz nyelvben
[226]-228
2.A grammatikai és a szintaktikai szinonimák
228
3.A limitatív viszonyok fogalma
231
4.A limitatív szószerkezetek fajtái
232
Tekintethatározók
232-233
Körülményhatározók
233-235
Jelzős szószerkezetek
235
5.Határozói szószerkezettipusok a főnévi alaptagu limitatív szintagmák között/és parallel szintaktikai szerkezetek/
236
Az alaptag igéből képzett főnév
239-241
Az alaptag személyt megnevező főnév
241-247
6.Következtetések
247-249
Tartalomjegyzék
250-251
A példamondatok forrásai
252
Zusammenfassung
253-254
Zágony Rudolf egyetemi adjunktus: Arany János Bor vitéz o. balladájának három német fordítása/Tartalmi elemzés/
[255]-267
Az elemzés során felhasznált forrásmunkák jegyzéke
268
Der Übersetzungen der Ballade "Bor vitéz"/Zusammenfassung/
269
Hátsó borító
[270]