Tanulmányok a magyar nevelés felszabadulás utáni történetéből
Szerkesztők:
Balogh László; Benő KálmánTovábbi szerzők: Horváth Márton ; Koós Ferenc; Szabóné Fehér Erzsébet; Benő Kálmán; Koncz Endre; Mészáros István; Szecskó Károly; Misóczki Lajos; Kotnyek István; Halász Imre; Mervó Zoltánné; Ködöböcz József; Vaskó László
Cím: Tanulmányok a magyar nevelés felszabadulás utáni történetéből
Sorozatcím: Neveléstörténeti füzetek 4. | Sorozat szerkesztő: Kelemen Elemér
Megjelenési adatok: Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum, Budapest, 1986. | ISBN: 963-7515-76-3

Kategóriák: Neveléstudomány
Tárgyszavak: Oktatástörténet, Neveléstörténet
Formátum: OCR szöveg
Típus: könyv
Tárgyszavak: Oktatástörténet, Neveléstörténet
Formátum: OCR szöveg
Típus: könyv
Share
Tweet
Tartalomjegyzék
Borító
Sorozati címlap
Impresszum
Horváth Márton: A felszabadulás utáni neveléstörténet—írás néhány kérdése-Eredmények és ellentmondások
[3]-12
Új korszak-új lehetőségek
[3]-5
Új akadémiai lehetőségek
5-6
A munka folytatása-az egyetemi kutatócsoport
6-9
A kívánatos fejlődés-és főbb elvei
9-12
Koós Ferenc: Az Országos Köznevelési Tanács szerepe tanügyünk demokratizálódásában
13-20
Jegyzetek
20
Szabóné Fehér Erzsébet: Új magyar köznevelés-A Kisgazdapárt iskolareform-terve 1945 júliusában
21-28
A kisgazdapárti iskolareform-terv keletkezése
21-22
A reformtervezet alapelvei
23-24
Az iskolarendszerről
24-28
Jegyzetek
28
Benő Kálmán: Az iskolai rendszerű felnőttoktatás társadalmi, gazdasági és művelődési jelentőségéről
29-34
Jegyzetek
33-34
Koncz Endre: Gondolatok, emlékek a szakérettségis tanfolyamokról és a szakérettségisekről
35-42
Jegyzetek
41
Irodalom
42
Mészáros István: A Magyar Cserkészfiúk Szövetsége (1946-1948)
43-50
Két bevezető megjegyzés a téma hátteréhez
43
Az előzmények
43-44
A megalakulás
44-46
Vélemény 1948 márciusában
46-49
Végkifejlet
49
Jegyzetek
50
Jegyzetek
57-58
Misóczki Lajos: A demokratikus közoktatás alakulása és első eredményei Gyöngyösön
59-65
Jegyzetek
65
Kotnyek István: Az 1944/45—ös tanév Zala megyében
67-76
Tanévkezdés a világháború befejező évében
67-69
Tanügyi események 1645. április 4-ig
70-71
Az 1944/45-ös tanév befejezése, az első lépések egy új iskolarendszer felé
71-74
Jegyzetek
74-76
Halász Imre: Közoktatás-igazgatás Zala megyében a II. világháború után- A vármegyei tanfelügyelőség működése 1945/1946-ban
77-83
I.
77
II.
77-79
III.
79-81
IV.
81-83
Jegyzetek
83
Mervó Zoltánné: Az iparoktatás újjászervezésére irányuló törekvések Debrecenben (1944/1948)
85-92
A tanoncoktatás demokratizálásának főbb kérdései
86-88
A szakoktatás fejlesztésének lehetőségei, az Iparoktatási Főigazgatóság megszervezése
89-91
Jegyzetek
92
Ködöböcz József: A pataki tanítóképző elindulása a szocialista iskolává fejlődés útján
93-99
Jegyzetek
99
Vaskó László: A felsőoktatás fejlődésének főbb tendenciái Debrecenben a felszabadulás után (1944-1961)
101-[108]
Jegyzetek
[108]
Tartalom
109
Hátsó borító