F-1 autómodell história [1950-1986] corvina logo

Szerző: Bánhalmi János
Szerkesztő: Delméry György
További szerző: Szalay Péter
Cím: F-1 autómodell história [1950-1986]
Megjelenési adatok: MTI, Budapest, 1987. | ISBN: 963-7262-32-6

coverimage 1986 mérföldkőnek számít a Forma—1-es autós világbajnokságok történetében. Új versenyszínhely mutatkozott be, első ízben mérték össze tudásukat a száguldás óriásai egy szocialista ország fővárosában - Budapesten. A mogyoródi premier helyet követelt magának a világsajtóban, hasábokat, kolumnákat a legtekintélyesebb lapokban, s nemcsak a sportrovatokban, hiszen ez a sportág ötvözete a versengésnek, méghozzá annak egyik leglátványosabb változatának, az üzleti vállalkozásnak, s nem utolsó sorban a technikai vívmányok felvonultatásának. Sokan az egész Forma—1-es vándorcirkuszt csupán a látványosság, de méginkább az üzlet szempontjából figyelik, ítélik meg. Érthető, hiszen valójában a vállalkozás klasszikus példájáról van szó, amelyben szívesen vesznek részt a gyártók, a versenyzők, a támogatók, az egymással vetélkedő szponzorok, akik áruikat— szolgáltatásaikat reklámozzák a pályán, a mutatós kocsikon, a versenyzők bukósisakján és ruháin, s talán még — érdemes utánanézni — a cipőtalpukon is... De miért ez a nagy érdeklődés, amelynek csak egyik fele a pályákat már az edzésnapokon körülvevő óriási tömeg, hiszen az „igazi" nézőközönséget a televíziónézők sokszáz milliós nemzetközi tábora alkotja. A válasz egyszerű. Azért, mert a Forma-1 az autósport legmagasabb lépcsőfoka, a csúcsa. Itt nincs lefutott verseny, itt senki sem mehet biztosra. A dobogó legfelső fokára csak a pokol érintésével lehet eljutni, mellékutakat, nyugalmas kitérőket a Forma—1 világában senki sem ismer. Mindenki veszélyben, az igazat megvallva — életveszélyben van. A versenyzők? Ördögi fickók, mindenre elszánt kemény legények, akik pontosan tudják, mit jelent a győzelem, s mit egyetlen századmásodpercnyi kihagyás. Sokak szerint a versenyző tudása, bátorsága és akarata mindent eldönthet, míg mások a győzelem első számú feltételeként a verenyautó minőségét, a technikáját említik. Egyszóval elég egy közepes versenyző, s ha akad egy szuper versenykocsi, már el is dőlt a világbajnokság sorsa. Az igazság valahol a két felfogás között lehet... A Forma-1 évtizedek óta az autófejlesztés próbapályája, a legújabb technikai megoldások mindig itt születtek, s innen indultak világhódító útjukra. Sok újdonság, sokáig titokban tartott megoldás itt látott napvilágot, hogy később a széria autókban is szép pályát fusson be.
Kategóriák: Közlekedés
Tárgyszavak: Forma-1, gépkocsi, modellezés
Formátum: OCR szöveg
Típus: könyv

Védett tartalom, csak terminálról érhető el.

Tartalomjegyzék

Borító
Címlap
[3]
Impresszum
[4]
Bevezetés
5
Alfa Romeo 1958/1959
[14]-15
   1950-51
15
Ferrari 375
[16-17]
   1951 Ferrari 375
17
Talbot Lago Record
[18]-19
   1951 Talbot Lago Record
19
B.R.M. T15 Mk.II
[20]-21
   1951 B.R.M. T15 Mk.II
21
O.S.C.A. Tip G
[22]-23
   1951 O.S.C.A. Tip G
23
Ferrari 500 F2
[24]-25
   1952-53 Ferrari 500 F2
25
Mercedes-Benz W 196
[26]-27
   1954—55 Mercedes-Benz W 196
27
Ferrari 555
[28]-29
   1955 Ferrari 555
29
Lancia D50
[30]-31
   1955 Lancia D50
31
BugattiT-251
[32]-33
   1956 BugattiT—251
33
Ferrari-Lancia D50
[34]-35
   1956 Ferrari-Lancia D50
35
Maserati 250 F
[36]-37
   1957 Maserati 250 F
37
Ferrari 801
[38]-39
   1957 Ferrari 801
39
Vanwall
[40]-41
   1958 Vanwall
41
Ferrari Dino 246
[42]-43
   1958 Ferrari Dino 246
43
Cooper T 51
[44]-45
   1959 Cooper T 51
45
Aston-Martin DBR/4
[46]-47
   1959 Aston—Martin DBR/4
47
Ferrari Dino 256
[48]-49
   1959 Ferrari Dino 256
49
B.R.M. P25
[50]-51
   1959 B.R.M. P25
51
Cooper T53
[52]-53
   1960 Cooper T53
53
Lotus 18
[54]-55
   1960 Lotus 18
55
Scarab
[56]-57
   1960 Scarab
57
Ferrari 246 R.E
[58]-59
   1960 Ferrari 246 R.E
59
B.R.M. P48
[60]-61
   1960 B.R.M. P48
61
Ferrari 156
[62]-63
   1961 Ferrari 156
63
Lotus 18/21
[64]-65
   1961 Lotus 18/21
65
Freguson P99
[66]-67
   1961 Ferguson P99
67
Porsche 804
[68]-69
   1962 Porsche 804
69
B.R.M. P57
[70]-71
   1962 B.R.M. P57
71
Ferrari 156/2
[72]-73
   1962 Ferrari 156/2
73
Brabham BT3
[74]-75
   1962 Brabham BT3
75
Lotus 25
[76]-77
   1963 Lotus 25
77
Ferrari 158
[78]-79
   1964 Ferrari 158
79
Lotus 33
[80]-81
   1965 Lotus 33
81
Brabham BT 19
[82]-83
   1966 Brabham BT 19
83
Brabham BT 24
[84]-85
   1967 Brabham BT 24
85
B:R:M: H 16
[86]-87
   1967 B.R.M. H 16
87
Honda RA 300
[88]-89
   1967 Honda RA 300
89
Ferrari 312
[90]-91
   1967 Ferrari 312
91
Marta MS 10
92]-93
   1968 Matra MS 10
93
Matra MS 11
[94]-95
   1968 Matra MS 11
95
Ferrari 312
[96]-97
   1968 Ferrari 312
97
Matra MS 80
[98]-99
   1969 Matra MS 80
99
Tyrrell 003
[100]-101
   1971 Tyrrell 003
101
Lotus 72D
[102]-103
   1972 Lotus 72D
103
Ferrari 312
[104]-105
   1975 Ferrari 312 T
105
Tyrrell P34/2
[106]-107
   1976 Tyrrell P34/2
107
Ferrari 312 T.2
[108]-109
   1976 Ferrari 312 T.2
109
McLaren M23
[110]-111
   1976 McLaren M23
111
Wolf WR 1
[112]-113
   1977 Wolf WR 1
113
Renault RS 01
[114]-115
   1977 Renault RS 01
115
Lotus 79
[116]-117
   1978 Lotus 79
117
Brabham BT 46 B
[118]-119
   1978 Brabham BT 46 B
119
Ferrari 312 T4
[120]-121
   1979 Ferrari 312 T4
121
McLaren M 29
[122]-123
   1979 McLaren M 29
123
Brabham BT 48
[124]-125
   1979 Brabham BT 48
125
Ligier JS 11
[126]-127
   1979 Ligier JS 11
127
Williams FW 07
[128]-129
   1979 Williams FW 07
129
Arrows A2
[130]-131
   1979 Arrows A2
131
Alfa Romeo 177
[132]-133
   1979 Alfa Romeo 177
133
Ferrari 126 Prototip
[134]-135
   1980 Ferrari 126 C Prototip
135
A.T.S. D4
[136]-137
   1980 A.T.S. D4
137
Lotus 81
[138]-139
   1980 Lotus 81
139
Williams FW 07 B
[140]-141
   1980 Williams FW 07 B
141
Renault RE 20
[142]-143
   1980-81 Renault RE 20
143
Brabbhan BT 49 C
[144]-145
   1981 Brabham BT 49 C
145
Ferrari 126 C
[146]-147
   1981 Ferrari 126 C
[147]
Theodore TY 01
[148]-149
   1981 Theodore TY 01
149
McLaren MP 4
[150]-151
   1981 McLaren MP 4
151
Fittipaldi F8
[152]-153
   1981 Fittipaldi F8
153
Alfa Romeo 179 C
[154]-155
   1981 Alfa Romeo 179 C
155
Ligier-Talbot JS 17
[156]-157
   1981 Ligier—Talbot JS 17
157
Arrows A3
[158]-159
   1981 Arrows A3
159
Renault RE 30
[160]-161
   1981-82 Renault RE 30
161
Brabham BT50
[162]-163
   1982 Brabham BT50
163
Tyrrell 10
[164]-167
   1982 Tyrrell 010
167
Ligier-Talbot JS 19
[168]-169
   1982 Ligier—Talbot JS 19
169
Ferrari 126 C2
[170]-171
   1982 Ferrari 126 C2
171
Osella FA 1 C
[172]-173
   1982 Osella FA 1 C
173
Brabham BT 52B
[174]-175
   1983 Brabham BT 52B
175
Tyrrell 011
[176]-177
   1983 Tyrrell 011
177
Williams FW 08 C
[178]-179
   1983 Williams FW 08 C
179
Toleman TG 183B
[180]-181
   1984 Toleman TG 183B
181
Ferrari 126 C4
[182]-183
   1984 Ferrari 126 C4
183
Alfa Romeo 184 T
[184]-185
   1984 Alfa Romeo 184 T
185
McLaren-Tag MP 4/2 B
[186]-187
   1984-85 McLaren—Tag MP 4/2 B
187
Zakspeed 841/1
[188]-189
   1985 Zakspeed 841/1
189
Beatrice-Lola THL-1
[190]-191
   1985 Beatrice—Lola THL—1
191
Lotus 97 T
[192]-193
   1985 Lotus 97 T
193
Technikai újdonságok
[194]
Az 1986-os Magyar Nagydíj Forma—1-es újdonságaiból
195-196
Forma—1 győzelmi táblázat 1950-től napjainkig
197-208
Tartalomjegyzék
210-211
Hátsó borító