A sikeres élet hét aranyszabálya corvina logo

Szerző: Covey, Stephen R.
Szerkesztő: Kubán Lívia
Cím: A sikeres élet hét aranyszabálya
Sorozatcím: Út a sikerhez, 1215-9476 ; 5. | Sorozat szerkesztő: Pavlov Anna
Fordító: Gellért Marcell
Megjelenési adatok: Édesvíz Kiadó, Budapest, 1994. | ISBN: 963-8290-47-1

coverimage Az elmúlt több, mint huszonöt év alatt, a munkámból adódóan, mely az élet legkülönbözőbb területeire szólított: az üzleti életbe, az egyetemre, problémákkal küszködő családokhoz és házasságokhoz, szép számmal találkoztam olyan emberekkel, akik komoly, sok esetben rendkívüli sikereket értek el a pályájukon, magánemberként azonban így, vagy úgy csődöt mondtak - a külső ragyogás mögött csillapíthatatlan szomjúsággal vágytak bensőségesebb, meghittebb emberi kapcsolatokra, s a teljes élethez oly nélkülözhetetlen belső harmóniára, egészséges lelki egyensúlyra. Biztos vagyok benne, hogy a problémáik, amelyeket megosztottak velem, nem lesznek teljesen ismeretlenek az olvasó számára sem: „Gondos tervezéssel és kitartó munkával elértem azt a célt, amit kitűztem magam elé. Igazán sikeres embernek mondhatom magam, legalábbis ami a munkámat, a karrieremet illeti. Ezért a sikerért azonban túl nagy árat kellett fizetnem: ráment az egész magánéletem, a családom, mindenem. Lassan már azt sem tudom, hogy ki a feleségem, kik a gyerekeim, sőt, néha már abban sem vagyok biztos, hogy ki is vagyok én valójában. hogy mit miért csinálok, hogy mi az, ami igazán fontos az életben számomra. Egyre gyakrabban teszem fel magamnak a kérdést: Megéri ilyen áron?" „Csak ebben az évben ez az ötödik fogyókúra, amibe belefogtam Tudom hogy kövér vagyok, és nagyon szeretnék leadni a súlyomból Ennek érdekében meg is próbálok mindent: elolvasom a megfelelő szakirodalmat, kitűzöm magam elé az elérendő célt, meggyőzöm magam róla, hogy képes leszek rá, hogy sikerülni fog. Azután valahogy mégsem sikerül. Néhány hétig bírom, azután feladom Egyszerűen nincs elég erőm hozzá, hogy megtartsam a fogadalmat, amit tettem magamnak." „Vagy fél tucat vezetőtovábbképző-tanfolyamra beiratkoztam már. és el is végeztem mindet Sokat várok és követelek a beosztottaimtól. ugyanakkor megteszek mindent, hogy jó kapcsolatot alakítsak ki velük, hogy jó "főnök" legyek. De sajnos, nem tudok hinni bennük; hiányzik belőlem a bizalom irántuk. Szinte biztos vagyok benne, hogy ha egyszer megbetegednék, és nem tudnék bemenni dolgozni, egész nap csak a büfében lebzselnének - nem csinálnának semmit. Miért nem tudok egy kis önállóságot, egy kis felelősségérzetet beléjük plántálni -vagy miért nem találok olyan alkalmazottakat, akikben ez megvan?" „Egyszerűen képtelen vagyok mit kezdeni a tinédzserkorú fiammal. Teljesen kicsúszott a kezeim közül és már kábítózik is. Hiába próbálkozom bármivel, egyszerűen fütyül rám. Mit tegyek?" „Annyi a munkám, hogy ki se látszom belőle, az időm pedig valahogy sohasem elég. Állandó feszültségben, kapkodásban élek. Hétköznap, hétvége egyremegy. Elvégeztem néhány önmenedzselési tanfolyamot, és kipróbáltam legalább fél tucat különböző, bevált időgazdálkodási receptet. Nem mondom, hogy teljesen hatástalanok voltak, de még mindig úgy érzem, hogy messze vagyok attól a boldog, egyszerre hatékony és nyugodt, harmonikus élettől amire vágyom."
Kategóriák: Szociológia, Életmód
Tárgyszavak: Szokás, Szabály, Vereség, Út, Elv, Győzelem
Formátum: OCR szöveg
Típus: könyv

Védett tartalom, csak terminálról érhető el.

Tartalomjegyzék

Címlap
Copyright/impresszum
Tartalom
5-6
Első fejezet: Elvek és utak
7-78
   Belülről kifelé
9-53
      Személyiség- és jellemetika
13-18
      Elsődleges és másodlagos nagyság
18-21
      A modell (paradigma) jelentősége
21-30
      A modellmódosítás jelentősége
30-33
      Látás és létezés
33-35
      Az elvközpontú modell
35-39
      A változás és a fejlődés alapelve
39-45
      A problémaérzékelés mint a probléma maga
46-49
      Egy magasabb gondolati szinten
49-53
   A hét szokás - általános áttekintés
54-78
      A szokások meghatározása
55-57
      Az érési folyamat
57-63
      A hatékonyság meghatározása
63-65
      A tőke három fajtája
65-70
      A TK működése különböző társadalmi formációkban
70-74
      Hogyan használjuk ezt a könyvet
74-76
      A várható hozomány
76-78
Második fejezet: A belső győzelem
79-249
   1. Szokás: Legyünk proaktívak
81-123
      Az egyéni látásmód alapelvei
83-123
         A társadalmi tükör
84-86
         Inger és válasz között
87-89
         A "proaktivitás"
90-96
         A kezdeményezés
96-98
         Cselekedni vagy cselekedni hagyni
98-101
         Kétféle nyelvhasználat
101-109
            Reaktív nyelvhasználat
101-102
            Proaktív nyelvhasználat
101-102
            Érdekeltségi kör/hatáskör
104-109
         Közvetlen, közvetett és lehetetlen kontroll
109-110
         A hatáskör kiterjesztése
111-114
         Nekem van, vagy én vagyok
114-117
         A bot másik vége
117-119
         Kötelezettségvállalás
119-120
         Proaktivitás: a harmincnapos teszt
121-122
         Alkalmazási javaslatok
122-123
   2. Szokás: Tudatosítsd a célt
125-200
      Az önirányítás elvei
127-200
         Mit jelent az, hogy kezdjük a cél tudatosításával?
128-131
         Mindent kétszer kell megalkotnunk
131-132
         Tervezéssel vagy mulasztással?
133
         Vezetés és irányítás - a két alkotás
133-137
         A forgatókönyv újraírása: hogyan legyünk önmagunk első alkotói?
137-142
         A személyes küldetés "hiszekegy"-e
142-146
         A centrumnál
146-149
         Alternatív centrumok
149-160
         A centrum azonosítása
160-167
         Az elvi alapozású centrum
167-176
         Hogyan írjuk meg és használjuk a személyes küldetési programunkat?
176-178
         A teljes agykapacitással való gondolkodás
179-180
         A jobb agyfélteke feltárásának két módja
180
         A perspektíva tágítása
181-182
         Megjelenítés és megerősítés
182-186
         A szerepek és a célok azonosítása
186-190
         Családi küldetési programok
190-192
         Szervezeti küldetési programok
192-199
         Alkalmazási javaslatok
199-200
   3. Szokás: Kezdjük a lényeggel
201-249
      Az önmenedzselés alapelvei
203-249
         A független akarat hatalma
205-206
         Az időmenedzselés négy generációja
207-208
         Az időmenedzselés négy szintje
209-216
         Mibe kerül "nemet" mondani
216-219
         Út a második negyedbe
220-222
         A második negyed "kulcsa"
222-225
         Hogyan váljunk II. negyedes önmenedzserré?
225-230
         A megvalósítás
230-232
         A negyedik generáció hatékonysága
233-234
         Munkamegosztás: a T és a TK növelése
234-236
         Közvetlen munkáltatás
236-237
         Közvetett munkáltatás
237-245
         A II. negyedes modell
245-247
         Alkalmazási javaslatok
248-249
Harmadik fejezet: Nyilvános győzelem
251-381
   A kölcsönös függőség modelljei
253-279
      Az érzelmek bankszámlája
257-261
      Hat fontos betétfajta
261
      A másik megértése
261-263
      Odafigyelni az apró dolgokra
263-265
      Betartani az ígéreteinket
265-266
      Tisztázni az elvárásainkat
266-268
      Tisztesség, megbízhatóság - a személyiség integritása
268-270
      Nyíltan elismerni a kivételkén jelentkező hibáinkat
271-273
      A szeretet és az élet törvényei
273-278
      T-problémák mint TK-lehetőségek
278-279
      A kölcsönös függőség szokásai
279
   4. Szokás: Gondolj a kettős győzelemre
281-324
      Az interperszonális vezetés alapelvei
283-324
         Az emberi interakció hat modellje
285
         Győzni/győzni
285-286
         Győzni/veszíteni
286-289
         Veszíteni/győzni
289-291
         Veszíteni/veszíteni
291
         Győzni
292
         Melyik szemlélet a legjobb?
292-295
         Győzni/győzni, vagy nincs üzlet
295-299
         A győzni/győzni öt dimenziója
299-300
         Jellem
300-305
         Kapcsolatok
305-308
         Megállapodások
308-310
         Győzni/győzni típusú menedzselési tréning
310-314
         Győzni/győzni típusú teljesítmény-meghatározó megállapodások
314-317
         Rendszerek
317-322
         Folyamatok
322-324
   5. Szokás: Érts, hogy értsenek
325-362
      Az empatikus kommunikáció alapelvei
327-362
         Jellem és kommunikáció
329-331
         Empatikus hallgatás
331-337
         Előbb diagnosztizálj, azután írj fel receptet
337-339
         Négy önéletrajzi jellegű válasz
339-352
         Megértés és érzékelés
352-354
         Második lépés: törekedj önmagad megértetésére
354-358
         Mindenkinek a maga idejét
358-361
         Alkalmazási javaslatok
361-362
   6. Szokás: Működj együtt
363-381
      A kreatív együttműködés alapelvei
365-381
         A kreatív együttműködésre alapozott kommunikáció
367-369
         Kreatív együttműködés az iskolában
369-373
         Kreatív együttműködés az üzleti életben
373-374
         Kreatív együttműködés és kommunikáció
374-377
         A harmadik út keresése
377-381
         Negatív együttműködés
381-386
         A különbségek értékelése
386-389
         Erőhatás-analízis
389-395
         A természetben uralkodó kreatív együttműködés
393-381
Negyedik fejezet: Megújulás
397-447
   7. Szokás: Élezd meg a fűrészt - A kiegyensúlyozott önmegújítás alapelvei
399-427
      A megújulás négy dimenziója
400-401
      A fizikai dimenzió
401-406
      A lelki dimenzió
406-410
      A szellemi dimenzió
410-413
      A társadalmi/érzelmi dimenzió
414-416
      Mások újramodellezése
416-420
      Egyensúly a megújulásban
420-422
      Kreatív együttműködés a megújulásban
422-424
      Az emelkedő spirál
424-427
   Belülről kifelé - visszatérés
429-443
      A többgenerációs család előnyei
437-440
      A transzformáció mint küldetés
440-443
   Egy személyes megjegyzés
445-447
A függelék: A különböző centrumokból adódó lehetséges érzékelésmódok
449-459
B függelék: Egy második negyedes nap a hivatalban
461-474
   A második negyedes megközelítés
466-474
      Az FDA hívás viszonzása
468-469
      Ebéd a vezérigazgatóval
469
      A média-költségvetés elkészítése
469-470
      A beérkezett dokumentumok és a levelezés kezelése
470-471
      A kereskedelmi igazgató és az elmúlt havi eladások
471
      A szaklapok áttanulmányozása
471-472
      Felkészülés a következő havi kereskedelmi közgyűlésre
472-473
      Az "X" termék és a minőségvizsgálat
473-474
   A szerzőről
474