Az ötödik tag, a menedzser
Szerkesztő:
Fernbach ErikaTovábbi szerzők: Bajnai Zsolt; Bali Dávid; Bánki Nikoletta; Boross Zoltán; Fernbach Erika; Márkus Márta; Molnár Gábor; Podlovics Péter; Réz György; Sándor Dániel; Süli András; Tóth Péter Benjamin
Cím: Az ötödik tag, a menedzser
Alcím: Segédlet a könnyűzenei menedzsmenthez
Sorozatcím: Hangfoglaló program könyvek
Megjelenési adatok: NKA Hangfoglaló Program Könyvek, Budapest, 2020. | ISBN: 978-615-80488-9-7

Kategóriák: Előadóművészet, Ének, zene
Tárgyszavak: Magyarország, Menedzsment, Zene
Formátum: OCR szöveg
Típus: könyv
Tárgyszavak: Magyarország, Menedzsment, Zene
Formátum: OCR szöveg
Típus: könyv
Share
Tweet
Tartalomjegyzék
Borító
Címlap
Copyright/impresszum
Előszó
7
Podlovics Péter
8
Podlovics Péter: Zenei menedzsment alapok
9-19
I. Booking, vagyis koncertszervezés
11
II. Lemezkiadás
12-13
III. Promóció
13-15
IV. Publishing, vagyis a zeneművek értékesítése
15
V. Pénzügyek, adminisztráció
16
VI. Arculat
17
VII. Merchandising
17-18
VIII. Összegzés
18-19
Bánki Nikoletta
20
Bánki Nikoletta: Induló előadói menedzsment
21-35
I. A produkció kiválasztása
21-24
1. Potenciál
22
2. Összhang
22-23
3. Attitűd, hozzáállás
23-24
4. Alkotóközösség és zene iránti szenvedély
24
II. Kezdeti lépések
24-27
1. A munkamegosztás pontos tisztázása
24-26
2. Szerződés
26
3. A kapcsolattartás módjai
26-27
III. Menedzsmentfeladatok
27-33
1. Tervezés
27-28
2. Koncertszervezés, booking
29-30
3. Turnémenedzseri tényezők
30
4. Arculat: social media, sajtó közönséggel való kapcsolattartás
30-32
5. Bevételek és kiadások vezetése, valamint az elszámolás
32-33
6. Sajtó
33
IV. Intő jelek, avagy "szakítás"
33-35
1. Motiváció hiánya/lustaság
34
2. Nincs pozitív visszacsatolás
34
3. Ha nincs azonosulás a produkció és a menedzsment között
34-35
v. Összegzés
35
Molnár Gábor
36
Molnár Gábor: Hangfelvétel-kiadók és működésük Magyarországon
37-47
I. Történelmi áttekintés
38-40
1. A hanglemezkiadás kezdete
38
2. Hanglemezkiadás a szocializmus alatt
39
3. Hanglemezkiadás a rendszerváltozás után
39
4. A jelenlegi piaci helyzet
39-40
II. Hanglemezkiadásból hangfelvétel-kiadás
40
III. Digitális értékesítési típusok
40-41
IV. Az online zenei piac helyzete Magyarországon
41-42
V. Kell-e kiadó, egyáltalán van még olyan, hogy kiadó?
42-43
VI. Mikor kell egy kiadó?
43
VII. Hangfelvétel kiadásához szükséges alapok
44
VIII. A hangfelvétel mint merchandising termék
44
IX. Kiadói, menedzsmenti részlegek és feladatok
45
X. A zenei pálya irányítása az előadói életút alatt
45
XI. Az előadóval való kapcsolattartás pszichológiája
46
XII. Sikeres könnyűzenei műfajok Magyarországon 2019-2020-ban
46
XIII. Összegzés
47
Fernbach Erika
48
Fernbach Erika: Üzleti és működési modellek a könnyűzenei menedzsmentben
49-59
I. A zene mint kulturális termék
50-51
II. DIY
51
III. 360 fokos modell
52-56
A menedzsmentfeladatok a 360 fokos modellben
53-56
IV. WDM-modell
56-58
V. Összegzés
59
Süli András
60
Süli András: Koncert a nulláról - Szervezői-promóteri munka a fogadó oldalon
61-78
I. A gondolattól a megállapodásig
62-68
1. A motiváció - avagy miért szervezünk koncertet
62-63
2. A produkció kiválasztása
63-64
3. A megállapodástól a szerződésig
65-68
II. Mi történik a koncert napjáig - Az előkészítés
68-72
III. A koncert napja
72-75
1. "Sika, kasza, léc"
72-74
2. Még nincs vége
75
Fogalmak
76-78
Boross Zoltán
80
Boross Zoltán: Koncertszervezés és -lebonyolítás elméletben és gyakorlatban
81-93
I. Bevezetés
81
II. Booking
82-84
III. Pénzügyek
84-86
IV. Lebonyolítás
87-89
V. Alapszabályok, jó tanácsok
90-93
Bali Dávid
94
Bali Dávid: A magyar könnyűzenei export új hulláma
95-104
I. A könnyűzenei export aktuális definíciója
95-96
II. Utak az érvényesüléshez
97-100
1. Adatalapú pozicionálás (ismerd meg a közönséged)
97
2. A showcase-robbanás kihasználása (ismertesd meg a zenédet)
98
3. A dalfelhasználási trendek kihasználása (engedd, hogy rád keressenek)
98-99
4. Sajnos még mindig számít a rádió (de tudunk segíteni)
99
5. Engedd, hogy a dalod túlmutasson a zenekari korlátokon
100
III. Tévutak a széthulláshoz
100-101
IV. A magyar könnyűzene megítélése ma, külföldön
101-104
Tóth Péter Benjamin
106
Tóth Péter Benjamin: A zenei szerzői jog alapjai
107-132
I. Szerzői jogi alapok
109-112
1. Egy csipet történelem
109-111
2. Egy falat közgazdaságtan
111
3. A szerzői jog belső rendszere
112
II. Zenei és szerzői jog - alapok
113-121
1. Mű (szerzemény)
113-117
1.1. Zenekari közös dalszerzés
115
1.2. Zenei producer
115
1.3. Sokszerzős művek
116
1.4. Zeneműkiadó - avagy music publisher
116-117
2. Előadás
117
2.1. Egyszerre szerző és előadó
117
3. Hangfelvétel
118-119
3.1. Hangfelvétel-előállító
118
3.2. Egyszerre szerző és előadó és hangfelvétel-jogosult
118-119
3.3. Lemezkiadó - avagy music label
119
4. Film
120
5. Mit jelent az, hogy "szerzői jogaim vannak"?
120-121
III. Zenei közös jogkezelés
121-124
1. Tagság, képviselet
123
2. Közös jogkezelők
123-124
2.1. Artisjus
123
2.2. EJI
123-124
2.3. MAHASZ
124
IV. Jogok, jogdíjak a gyakorlatban
124-129
1. Élőzene
124-125
2. Rádió
125
3. Televízió
126
4. Gépzene
126
5. Fizikai kiadás
127
6. Online zenefelhasználás
127-129
Fogalmak
130-132
Bajnai Zsolt
134
Bajnai Zsolt: A támogatás nem járandóság, tenni kell érte
135-151
I. A Nemzeti Kulturális Alap (NKA)
136-138
II. A könnyűzene helye az NKA-ban
139
III. A Hangfoglaló Program
140-141
IV. A pályáztatás menete
142-147
V. Mi kell a sikeres pályázathoz?
147-150
Fogalmak
150-151
Márkus Márta
152
Márkus Márta: Alapok a biztos pénzügyi háttér felépítéséhez
153-169
I. "Miért van szükség arra, hogy vállalkozást indítsak?" - A vállalkozás indításának és működtetésének alapelvei
153
II. "Melyik cégforma az ideális számomra?" - Az egyes vállalkozási formák jellemzői
153-157
1. Forprofit vállalkozási formák
155-156
2. Civil szervezetek
156-157
Egyesület
157
Alapítvány
157
III. "Ha létrehozok egy vállalkozást, mennyi adót kell majd fizetnem?" - Egy vállalkozás működésének általános rendje
157-160
IV. "Hogyan lehetne egy kicsit kevesebbet adózni?" - Az általános működést egyszerűsítő kedvezményes adózási formák
161-167
1. Az áfakörös és az áfamentes működés
161-162
2. Az eredmény után fizetendő adókra vonatkozó lehetséges kedvezmények
163-165
Kisvállalati adó - kiva
163
Kisadózó vállalkozások tételes adója - kata
164
Egyéb fontos tudnivaló a katás adózási rendről
165
3. A nonprofit szerktor működése
166-167
V. "Megveheti a gitáromat a cégem vagy az egyesület?" - "Enyém, tied, övé" a vállalkozások működtetésének gyakorlatában
167-168
VI. Ha a katás egyéni vállalkozás ilyen egyszerű, akkor nem is kell könyvelő? - avagy miről lehet megismerni a jó könyvelőt?
168-169
Réz György
170
Réz György: A zenei produkciók kommunikációja
171-179
I. Hogyan kommunikál egy zenekar?
172-173
II. Felületek
174
III. Arculat
174-175
IV. Társadalmi hitvallás, szerepvállalás
175-176
V. Sajtómegjelenések
176-177
VI. Sajtóanyag
177
VII. Időzítés
177-178
VIII. Press kit
178
IX. Lekövetés
178-179
X. Ismertség
179
Sándor Dániel
180
Sándor Dániel: Digitális zeneterjesztés
181-194
I. Történelmi visszatekintés
182-184
II. Terjesztés
184-189
1. DIY - Do It Yourself
185-186
2. Digitális terjesztők
186-187
3. Aggregátorok
188-189
III. YouTube
189-190
IV. Mi kell a terjesztéshez
190-191
V. Kommunikáció a közönséggel
191
VI. Összegzés
192
Fogalmak
192-194
Bibliográfia
Kolofon
Hátsó borító