Bullsh*t-mentes vezetés corvina logo

Szerző: Hirst, Chris
További szerző: Woodward, Clive
Cím: Bullsh*t-mentes vezetés
Alcím: Miért kell a világnak több hétköznapi vezető és miért pont te vagy az a vezető?
Fordító: Szabó Tamara
Megjelenési adatok: Pallas Athéné, Budapest, 2019. | ISBN: 978-615-5884-54-2

coverimage SENKI NEM SZÜLETIK VEZETŐNEK. Ugyanakkor: meg lehet tanulni, fejlesztheted magadban, és tanítható, coacholható másoknál. Sokan azt gondolják, hogy a vezetői képességet olyan jellemvonások határozzák meg, mint a magabiztosság, a karizma, vagy hogy mennyire hihető jövőképet tudunk felvázolni. Nekem azonban az a tapasztalatom, hogy az eredményes vezetőknek két legfontosabb tulajdonsága olyan, amire bárki képes - ha úgy dönt. Az egyik az, hogy igazán jól tudjon hallgatni, a másik pedig az, hogy következetesen kíváncsi és nyitott maradjon, és akarjon tanulni. Leáldozott a megközelíthetetlen vezetőknek, akikkel csak az igazán szenior emberek beszélhettek; ma már mindenki elvárja, hogy véleményt nyilváníthasson és meghallgassák. A sikeres vezetőknek -manapság sokkal inkább, mint bármikor máskor - jól kell tudniuk hallgatni és gyorsan kell tanulniuk. A jó vezetők felismerték, hogy a legjobb ötletek nem csak tőlük jönnek. Ez nem „pozíciójuk meggyengülését” jelzi, hisz továbbra is felelősséget kell vállalniuk, igent vagy nemet kell mondaniuk, de a jó ötletek bárhonnan érkezhetnek, és fognak is érkezni - ha hagyjuk. Sosem gondoltam úgy magamra, mint akinek elképesztően jó ötletei vannak, de abban jó vagyok, hogy olyan csapatokat hozzak létre, akik maguktól is tudnak gondolkodni. Kiválóan tudok viszont hallgatni és annak mentén cselekedni, amit tőlük hallok. Mindig is imádtam tanulni. Nem csak a saját tapasztalataimból, hanem másokéból is - legyen szó akárkiről és akárhol. A világon bárhová elutaznék egy olyan lehetőségért, hogy megértsek valamit, vagy rájöjjek valamire, amitől jobb vezetővé és jobb coach-csá válhatok. Amikor eljut valaki odáig, hogy a tanulást munkája részének tekinti, lenyűgöző, hogy mennyi féle és fajta embertől lehet valami újat tanulni. Én ezt „könyörtelen tanulásnak” hívom.

Védett tartalom, csak terminálról érhető el.

Tartalomjegyzék

Borító
A szerzőről
Címlap
Impresszum
Ajánlás
Tartalomjegyzék
Sir Clive Woodward: Előszó
[11]-13
Bevezetés
[15]-[18]
1. Te vezető vagy?
[19]-[22]
2. Hová vezeted őket?
[23]-[32]
   Az egyszerű válaszok megtalálása
27-30
   Legjobbnak lenni
31
3. Hogyan jussunk el oda - döntésképesség
[33]-53
   A vezetés a két pont közötti út, és a megvalósítás a kulcs
35-36
   A vezetés annak a művészete, hogy a munka legyen elvégezve
37
   Vezetői hatás (egy kis matekkal kiegészítve)
38-39
   Dönteni annyi, mint irányítani
40-41
   Döntsd el, hogy dönthetsz
41-42
   Tartsd be Colin Powell 40/70 szabályát
43
   A döntéshozást úgy kell átkeretezni, hogy foglalja magába a félelmet, mi lesz, ha nem döntünk elég gyorsan
43-44
   Barátkozz meg a gondolattal, hogy a hibákat nem elhet elkerülni
45-46
   Használj ellenőrző listákat, hogy megelőzd a szükségtelen hibákat és hogy emeld a teljesítményküszöböt!
46-48
   A hatékony megbeszélések elősegítik a hatékony döntéshozást
48-49
   Kezdd időben
49
   Fejezd be időben
49
   Mindig legyen valaki, aki vezeti a megbeszélést!
49
   Legyen egyértelmú a cél!
50
   Szülessenek a teremben döntések!
50
   Írjátok le!
50
   Utánkövetés
51
   A legnagyobb hibát akkor követed el, ha túl kevsé döntést hozol
51-53
4. Kultúra
[55]-85
   A kultúra a szervezet legerőteljesebb és legmarkánsabb ismertető jegye, de gyakran távol áll azoktól az „értékektől” amikkel a cég weboldalán találkozunk
[55]-57
   A kultúra az a környezet, amit egy vezető létrehoz, hogy a csapata kiemelkedően teljesítsen - az igazi szuperfegyver
57-59
   A szülő-gyerek (vagy „függő”) kultúrák alulteljesítenek
59-64
   Hozd létre a döntéshozozás kultúráját! - Egy egyszerű kérdés a kulcs: mit javasolsz?
64-66
   Claudio Ranieri
66-67
   A gyors reagálás olyan kultúra eredménye, amelyben jól megy a döntéshozás
67
   A „cézárok” elnyomják a kultúrát és korlátozzák a teljesítményt
68-70
   A szervezeti kultúra olyan, mint a beton ha formálni akarod, nagyon erőteljes, fizikai beavatkozásokra van szükség
70-72
   Használd a csapat fizikai környezetét, hogy segítsen formálni a kultúrát, amit szeretnél kialakítani!
73
   Nem rólunk van szó, hanem rólam
74
   Rövid, gyakorlati sorvezető a hasznos értékek meghatározásához
74-77
   A viselkedés legyőzi az értékeket
78-80
   A totemek a kultúra erőteljes szimbóluma
80-83
   A kultúra a menedzsment viselkedése: Ha a viselkedésedben nem jelenik meg, amiről beszélsz, minden, amit mondasz, csak bullshit lesz
83-85
5. Követők
[87]-113
   A legtöbb szervezet csak egy emberekkel teli épület - Mitől lesz az egyik jobb, mint a másik? - A tehetséges emberektől és a kultúrától
88-89
   Mindannyian fejvadászok vagyunk
89-91
   Egy jó csapat jó emberekből áll, akinél teljes az összhang a csapat céljának teljesítése és a saját céljuk elérése között
92-95
   Egy jó csapathoz kellenek kiszámítható szakemberek és olyanok is, akik mindig lázadnak a keretek ellen - és egy mindkettőt egyaránt értékelő kultúra
95-96
   A diverz csapatok a nyerők
96-97
   Biztosítsd az esélyegyenlőséget!
97-100
   Egy vezetőnek pajzsként kell működnie, hogy védelmezze a csapatát, és mutassa, hogy bízik bennük
100-102
   Hogyan ne vegyük fel a jó embereket
103
   Az alkalmatlan emberek elküldése legalább akkora átalakító erővel bír, mint a megfelelő emberek felvétele
104-108
   Hogyan csináld a nehéz beszélgetéseket - és hogyan keríts rájuk sort?
108-110
   Kölcsönbe kapott tehetségek
110-112
   És végül, a könnyű beszélgetésekről se feledkezz meg
112
6. Energia és reziliencia
[115]-127
   A vezetés hegymászás, miközben másokat is meg kell győzni arról, hogy megéri megmászni a hegyet
[115]-116
   A lehetőség pont úgy néz ki, mint a kemény munka - avagy az Ashton Kutcher-féle életbölcsesség
116-119
   Hétköznapi kiválóság
119-121
   Nem olyan embereket akarunk a csapatainkba, akik leszívják mások energiáját, hanem sugárzó embereket - akik, mikor belépnek egy szobába, feldobják a csapat hangulatát
121-123
   A vezetőnek olyannak kell lennie, mint egy duracell-nyuszi, még akkor is ütni kell a dobot, amikor a többiek már rég kidöltek
124-125
   A kudarcok elkerülhetetlenek, ha nem tudod lepergetni őket magadról, akkor sosem leszel sikeres! Kapd össze magad és lépj tovább!
125-126
   Nincs kiemelkedő teljesítmény magas reziliencia nélkül
126
7. Önmagad vezetése
[129]-147
   Az eredményes vezető önző kell legyen: legalább annyira gondját kell viselnie saját magának, mint másoknak
130-131
   Kell az üresjárat, hogy ki tudjuk pihenni a sűrű időszakok nehézségét, ha azt szeretnénk, hogy a kultúra egészséges legyen - amikor felállunk, kilépünk az ajtón és hazamegyünk
132-133
   Tanulj a sztoikusoktól, akik azt mondják, hogy az érzelmek elkülönülnek a külső eseményektől, és ezáltal teljesen kontrollálhatók
133-134
   Az érzelmeid és az érzéseid semmilyen módon nem befolyásolják a csapatod alapvető készségeit, tanulj meg bízni a folyamatodban!
135-137
   Fogadd el, hogy önmagad megkérdőjelezését nem kerülheted el!
137-138
   Ne félj sebezhetőnek lenni! Ez nem a gyengeség jele, hanem az erődet bizonyítja, és enélkül nem lesz a munka elvégezve
138-140
   Élj teljes életet - A vezetés csak egy szelete bonyolult életünknek - A vezetői éned csak akkor tud boldogulni, ha többi éned is esélyt kap
140-141
   Használj csapatműködésre vonatkozó szabályokat, hogy egészséges és elégedett csapatokat tudj létrehozni!
141-143
   Figyelj oda magadra, hogy fizikailag és érzelmileg is jól legyél!
144-146
8. Változások élén
[149]-[174]
   1. Figyelj, hallgass és tanulj - avagy a recepció teszt
150-153
   2. Határozd meg a célodat és találd meg magadnak az „első ötöt”!
153-155
   3. Szabadítsd ki magad és építs hitet!
156-158
   4. Érezze mindenki magáénak a célt!
158-160
   5. Mond, ahogy jön, és halld, ami jön
160-162
   6. Schwerpunkt, azaz súlypont: a maximális erőkifejtési pont
162-164
   7. Priorizálni annyi, mint eldönteni, hogy mivel hagysz fel
164-166
   8. Állhatatos, folyamatos fejlesztések
166-169
   9. Légy következetes
170-171
   10. Készítsd fel magad arra, hogy hosszú lesz!
171-172
Utószó
[175]-[178]
Javasolt olvasmányok
[179]-180
Hátsó borító