A nemzet színpadra állításai
Szerző:
Imre Zoltán Cím: A nemzet színpadra állításai
Alcím: A magyar nemzetiszínház-elképzelés változásának főbb momentumai 1837-től napjainkig
Megjelenési adatok: Ráció, Budapest, 2013. | ISBN: 978-615-5047-34-3
![coverimage](/www/thumbnails/0/513_imre-zoltan-a-nemzet-szinpadra-allitasai-racio-kiado-2013_ocr/tn_300.jpg)
Kategóriák: Történelem, Előadóművészet
Tárgyszavak: Színháztörténet, Színházművészet
Formátum: OCR szöveg
Típus: könyv
Tárgyszavak: Színháztörténet, Színházművészet
Formátum: OCR szöveg
Típus: könyv
Share
Tweet
Tartalomjegyzék
Borító
Címlap
Impresszum
Tartalom
[8]
A nemzetiszínház-elképzelés és változatai
9-24
Nemzet, identitás, színház-küzdelmes terepek
11-15
Nemzeti Színház-azonos név, különböző funkciók
15-19
Nemzetiszínház-elképzelés-metodológia és terminológia
19-24
(Nemzeti) színház és (nemzeti) identitás-Árpád ébredése, Belizár, 1837
25-40
Nacionalizmus és színház
25-28
A színházépítés körüli aggodalmak
29-32
A színház mint folyamat-a nyitó előadás
32-34
Immoralitás-és feminitás
34-37
Belizár mint mimikri
37-39
(Nemzeti) Színház-multifunkcionalitás és újraértelmezés
39-40
Nemzet(iség), (kulturális) hegemónia és színház-Tragédia, 1883
41-90
Diskurzus, kulturális hegemónia és (nemzeti) színház
41-44
Európai és világpolitikai keretek
44-45
Az Osztrák-Magyar Monarchia és Magyarország helyzete
45-48
Nemzet(iség)i keretek
48-52
Budapest antropológiája-Tömeg- és elitkultúra, vizualitás, térbeliség és színház
52-60
Nemzetiszínház-elképzelések
60-70
Nemzetiszínház-elképzelések és a Tragédia
70-72
Az ősbemutató-1883.szeptember 21.
72-87
(Nemzeti) Színház-magyar és európai dimenziók
88-90
(Nemzeti) kánon és (Nemzeti) Színház-Bánk bán, 1928-1930
91-110
Kánon és nemzeti kánon
92-94
Nemzeti kánon-Nemzeti Színház: az 1928-as Bánk bán-vita
95
A Bánk bán kanonizálódásának rövid re-konstrukciója 1928-ig
95-97
A vita I.-hagyomány és modernség
97-99
A vita II.-hagyomány és identitás
99-107
Történelem, emlék(ezés) és színház
107-108
(Nemzeti) Színház-történet, kánon és a Bánk bán
109-110
Idegen, nemzet és színház-Nóra leányai, 1938
111-151
Az idegen megközelítése és módszertana
112-115
A Horthy-Magyarország történeti keretei az 1930-as évek végén
115-119
A Nemzeti Színház funkciói
119-124
A centenárium mint emlékezethely
124-129
Idegenek a Nemzeti Színházban
130
A nő mint idegen képzete
130-143
A zsidó mint idegen képzete
143-149
(Nemzeti) Színház-felejtés és hagyomán
150-151
Diktatúra, színház és legitimáció-Tragédia, 1955
152-177
A kommunista nemzetfelfogás
152-154
Teatralitás és legitimáció az 1950-es évek Magyarországán
154-162
A nemzet színházának kommunista felfogása
162-167
Nemzet, legitimáció és Nemzeti Színház: az 1955-ös Tragédia
167-170
Az 1955-ös előadás lehetséges értelmezései
170-175
(Nemzeti) Színház-identitás, ellenállás és emlékezés
175-177
Szocializmus, nyilvánosság és (nemzeti) színház-Halleluja, 1981
178-221
Az értelmezés kerete-a keret értelmezése
179-180
A Kádár-rendszer társadalmi, gazdasági és politikai keretei
180-183
A Kádár-korszak kultúrpolitikai keretei-első és második nyilvánosság
183-188
A Kádár-korszak színházpolitikai kerete
189-195
Nemzeti színházi keretek
195-207
A Halleluja színrevitele és értelmezési lehetőségei
208-218
(Nemzeti) Színház-politika, avantgárd és autonómia
218-221
Színház, nemzet és Európa-Tragédia, 2002
222-265
Az értelmezés kerete-a keret értelmezése
223
Európa megváltozott keretei-1989 után
223-227
A magyarországi keretek megváltozása-1989 után
227-230
A nemzeti tematikai kereteinek újrafogalmazása
230-234
Nemzeti színházi keretek és a nemzeti tematika
234-238
Nemzeti Színház-mint emlékmű
238-239
Erzsébet tér-Bán Ferenc
239-244
Soroksári út-Siklós Mária
244-256
Nemzeti Színház mint performansz-a nyitó előadás
256-264
(Nemzeti) Színház-kultúra és politika
264-265
Hatalom, intertextualitás/interteatralitás és színház-Egyszer élünk, 2011
266-318
Intertextualitás és interteatralitás
267-272
Az Egyszer élünk intertextuális és interteátrális játékai
273-274
Az Egyszer élünk és a János vitéz intertextusai
274-282
Az Egyszer élünk és a János vitéz interteatralitásai
282-289
Az Egyszer élünk újraírásai
289-304
Az Egyszer élünk és a kortárs nemzetiszínház-elképzelések
304-315
(Nemzeti) Színház-kulturális és politikai dimenziók
315-318
Zárszó helyett alternatívák-NTS, 2006
319-341
A skót alternatíva
321-331
Kísérlet a hazai nemzetiszínház-elképzelés átgondolására
331-339
(Nemztei) Színház-értelmezés, konszenzus és befogadás
339-341
A rövidített hivatkozások jegyzéke
343-379
Névmutató
381-391
Kolofon
Hátsó borító