Tanulási problémák
Szerző:
Jenei Andrea További szerző: Szabó Ottilia
Cím: Tanulási problémák
Alcím: matematika : módszertani alapelvek és óravázlatok
Sorozatcím: Atipikus gyermek az osztályban
Megjelenési adatok: Raabe, Budapest, 2020. | ISSN: 2732-0723 | ISBN: 978-615-6079-74-9

Kategóriák: Neveléstudomány, Matematika
Tárgyszavak: Oktatási segédlet, Tanári kézikönyv, Matematika tanulás, Nevelés módszertan, Tanulás nehézségei, Matematika tanítás, Órarendek, Óravázlatok tervezés, Matematika tantárgy, Tantervek, Óratervek
Formátum: OCR szöveg
Típus: könyv
Tárgyszavak: Oktatási segédlet, Tanári kézikönyv, Matematika tanulás, Nevelés módszertan, Tanulás nehézségei, Matematika tanítás, Órarendek, Óravázlatok tervezés, Matematika tantárgy, Tantervek, Óratervek
Formátum: OCR szöveg
Típus: könyv
Tartalomjegyzék
Borító
Címlap
Copyright / Impresszum
Metzger Balázs: Előszó
3-4
Szóljon bele!
5
Tartalom
7-8
Tanulási problémák - Matematika
9-104
1. Bevezetés
9-12
1.1 Mi a diszkalkulia?
9-11
1.1.1 Diszkalkuliakutatások
10
1.1.2 Adatok a diszkalkuliáról
10-11
1.2.3 A diszkalkulia okai
11
1.2 A matematikai gondolkodás gyermekkorban
11-12
2. Diszkalkuliára utaló tünetek
12-14
2.1 Tünetek óvodáskorban
12-13
2.2 A diszkalkulia tünetei kisiskoláskorban
13-14
3. A diszkalkulia diagnosztikája
14-16
3.1 A diagnosztika módja és menete
14-16
3.1.1 FDL, fejlődési diszkalkulia szűrő- és vizsgálólapok 5. szinttel történt vizsgálat részei
15-16
4. Számolási hibák
16-17
5. Diszkalkuliaterápia
17-25
5.1 A terápia folyamata
17-22
5.2 A fejlesztés típusai és területei
22-23
5.3 A diszkalkuliaterápia elvei
23-24
5.4 A diszkalkuliaterápiás órák
24-25
6. Az együttnevelés lehetőségei és feltételei
25-36
6.1 A differenciált és az inkluzív oktatás megvalósításának módjai
27-28
6.2 Tanulásszervezési módok
28-35
6.2.1 Személyi feltételek változása
28
6.2.2 Tárgyi feltételek megváltoztatása
28-29
6.2.3 Metodikai változtatások, korszerű didaktikai alapelvek és oktatásszervezési módok alkalmazása
29-34
6.2.4 A diszkalkuliások haladását elősegítő tantervi és követelménybeli változtatások
34-35
Felhasznált irodalom
35-36
Esettanulmány
37-44
A szakértői vélemény fejlesztési javaslata
45-47
Szakértői vélemény megyei szintű tevékenységi körben
48-57
A matematikatanítás kerettantervi ajánlásai és a számolási zavarral kapcsolatos alapfeladatok közötti összefüggések
58-69
Óravázlat 1. matematika, 1. osztály
70-86
Óravázlat 2. matematika, 2. osztály
87-104
Hátsó borító