Továbbképzés és demokrácia
Szerkesztő:
Kemény GáborTovábbi szerzők: Angyal János; Barra György; Bárczi Géza; Dienes László; Erdey-Gruz Tibor ; Gáborjáni Szabó Kálmán; Gönyei Antal; Hajnal István; Kemény Gábor; Kenyeres Imre; Keresztury Dezső; Kiss Árpád ; Kiss Sándor; Lakatos Imre; Merndöl Tibor; Papp György; Pogány Ö. Gábor; Simon László; Szabó Árpád; Szalai Sándor; Vajthó László; Vigh Károly; Wagner Lilla; Wolsky Sándor
Cím: Továbbképzés és demokrácia
Alcím: A nevelők továbbképzését irányító tanulmányok
Megjelenési adatok: Egyetemi Nyomda, Budapest, 1947.

Kategóriák: Neveléstudomány, Politikatudomány
Tárgyszavak: Nevelés és oktatás, Pedagógusképzés, Pedagóguspálya, Neveléslélektan
Formátum: OCR szöveg
Típus: könyv
Tárgyszavak: Nevelés és oktatás, Pedagógusképzés, Pedagóguspálya, Neveléslélektan
Formátum: OCR szöveg
Típus: könyv
Share
Tweet
Tartalomjegyzék
Borító
Címlap
Tartalom
3-4
Keresztury Dezső: Előszó
5-14
I. Nevelésügy
15-86
Simon László: Nevelők a magyar társadalomban
15-23
Angyal János: A demokráciában az iskola is a népé
24-39
Kiss Árpád: Nevelési reformok a második világháború után
40-54
Kemény Gábor: Apáczai vonalán
55-86
II. Filozófia
87-104
Wagner Lilla: Demokrácia és filozófiai továbbképzés
87-104
III. Nevelés és lélektan
105-145
Barra György: Új iskolai értékelés és demokratikus iskolareform
105-136
Gönyei Antal: A lélektan szerepe a nevelő munkájában
137-145
IV. Magyar nyelvi és irodalmi kérdések
146-234
Bárczi Géza: A nyelvtudomány mai feladatai
146-158
Vajthó László: Hogyan látjuk ma klasszikus magyar íróinkat?
159-177
Kenyeres Imre: Új szempontok az irodalomban
178-197
Szabó Árpád: Irodalom és társadalmi fejlődés
198-225
Kiss Sándor: Társadalmi problematika Eötvös József regényeiben
226-234
V. Történetszemlélet, szociológia, közgazdaságtan
235-323
Hajnal István: Üj történetszemlélet
235-248
Vigh Károly: Elsikkadt magyar forradalmak
249-259
K. G.: Az emberi jogok kodifikálása
260-288
Szalai Sándor: A társadalomismeret és az iskola
289-298
Dienes László: Közgazdaságtan a mai fejlődés szempontjából
299-323
VI. Természettudomány, biológia, kémia
324-396
Papp György: Az új fizika világképe
324-346
Lakatos Imre: Modem fizika, modern társadalom
347-369
Wolsky Sándor: A biológia szerepe a mai idők szemszögéből
370-384
Erdey-Grúz Tibor: A kémia jelentősége kultúránk mai fejlődésében
385-396
VII. Földrajz
397-411
Mendöl Tibor: A gazdaságföldrajz értelme a Kárpátmedencében
397-411
VIII. Rajz és művészet
412-431
G. Szabó Kálmán: Rajztanárok továbbképzése
412-417
Pogány Ö. Gábor: A művészet és társadalmi fejlődés kapcsolata
418-431
IX. A továbbképzés hároméves terve
432-437
Nevelők átképzésének elméleti és gyakorlati tervei
432-437
Kolofon