Az anyanyelvi nevelés módszerei
Szerkesztő:
Kernya RózaTovábbi szerzők: Kernya Róza; A. Jászó Anna; Kálmánné Bors Irén; H. Tóth István
Cím: Az anyanyelvi nevelés módszerei
Alcím: 1-4. osztály [4. kiadás]
Megjelenési adatok: Trezor, Budapest, 2008. | ISBN: 978-963-8144-28-7

Kategóriák: Nyelvtudomány
Tárgyszavak: Magyar nyelv tanulás, Tanítás
Formátum: OCR szöveg
Típus: könyv
Tárgyszavak: Magyar nyelv tanulás, Tanítás
Formátum: OCR szöveg
Típus: könyv
Share
Tweet
Tartalomjegyzék
Borító
Címlap
Impresszum
A szerkesztő előszava
3-4
Kernya Róza: Az anyanyelvi nevelés feladatai
5-7
Kernya Róza: Az anyanyelvi nevelés elvei
7-14
A. Jászó Anna: Az olvasás-írás tanítása
15-138
Az olvasásról és az írásról általában
15-21
Az olvasástanítás alapjai
22-121
Az olvasástanítás pszicholingvisztikai alapjai
22-36
Az olvasás- és írástanítás alapelvei
36-39
A jelenleg használt olvasás- és írástanítási programok
40-50
Az olvasás írás tanításának előkészítése
50-68
A hangtanítás és a betűtanítás
69-72
Az összeolvasás tanítása
72-76
Az olvasástechnika fejlesztése
76-81
A szövegértő olvasás fejlesztése
81-100
Az írástanítás speciális problémái és feladatai
100-115
Az írástanítás előkészítésének speciális feladatai
115-121
A betűk alakításának és kapcsolásának a tanítása
121-125
Az íráskészség fejlesztése
125-128
Az átlagostól eltérő gyerekek tanítása
129-136
Irodalom
136-138
Kálmánné Bors Irén: A szövegfeldolgozás
139-185
A szövegfeldolgozás feladata
139-144
A szövegfeldolgozás menete
145-157
A szövegfeldolgozás modelljei
157-161
A szövegfeldolgozás sajátos szempontjai
161-183
A szépirodalmi művek feldolgozása
161-174
Az ismeretterjesztő szövegek feldolgozása
174-177
A történelmi olvasmányok feldolgozása
178-180
A publicisztikai szövegek feldolgozása
180-181
A cselekvést irányító szövegek
181
Az első osztályos szövegek feldolgozása
181-182
Az egyéni szövegfeldolgozás
182-183
Irodalom
183-185
Kernya Róza: A beszédtevékenység fejlesztése
186-193
Az iskolába lépő gyerekek beszédének jellemzői
186-192
A beszédfejlesztés feladatkörei és eljárásai
192-193
H. Tóth István: A kiejtés tanítása
193-227
Kernya Róza: Beszédfejlesztés a lexémák és a mondatok szintjén
227-250
Beszédfejlesztés a szöveg szintjén
237-240
A nem nyelvi kommunikációs eszközök tanítása
240-244
A dramatikus játék
245-[249]
Irodalom
[249]-250
Kernya Róza: A fogalmazás tanítása
251-323
A fogalmazás helye az anyanyelvi nevelésben
251-254
A fogalmazástanítás célja és feladatai az 1-4. osztályban
254-258
A fogalmazástanítás módszerei
258-264
A tanítás szakaszai
265-297
A fogalmazástanítás előkészítése
265-278
Ismeretnyújtás a fogalmazástanításban
278-284
A fogalmazási ismeretek alkalmazása
284-297
Ellenőrzés és értékelés a fogalmazástanításban
297-312
A fogalmazási műhelygyakorlatok
312-321
A fogalmazás tanítása a Zsolnai-programban
321
Egy sajátos fogalmazástanítási eljárás
322
Irodalom
322-323
A. Jászó Anna: A nyelvtan és a helyesírás tanítása
324-381
A nyelvtan tanításának célja, feladatai és követelményrendszere
324-328
A nyelvtan tanításának története
328-332
A nyelvtantanítás módszertani elvei
332-338
Az új nyelvtani ismeret tanítása
338-349
A nyelvtani ismeretek alkalmazása - A gyakorlás módszerei
349-356
A nyelvtani ismeretek ellenőrzése és értékelése
357-358
A helyesírás-tanítás célja, feladatai és követelményrendszere
358-362
A helyesírás-tanítás módszertani elvei
359-362
Az új helyesírási ismeret tanítása
363-368
A helyesírási készségfejlesztés gyakorlattípusai
364-368
A helyesírási tevékenység ellenőrzése és értékelése
368-370
Az ismeretnyújtás klasszikus menetétől eltérő nyelvtantanítási változatok
370-372
A nyelvtanórák tervezése és vezetése
372-376
A nyelvtantanítási programok
376-379
Irodalom
379-381
Tartalom
382-383
Hátsó borító