E-tanítás
Szerző:
Kőfalvi Tamás Cím: E-tanítás
Alcím: Információs és kommunikációs technológiák felhasználása az oktatásban : Alapismeretek a tanári mesterségre készülők számára
Megjelenési adatok: Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 2006. | ISBN: 963-19-5846-9

Kategóriák: Könyvtár- és Információtudomány, Neveléstudomány, Informatika
Tárgyszavak: E-learning, Kommunikációs technológia, LMS, oktatás, tanítás
Formátum: OCR szöveg
Típus: könyv
Tárgyszavak: E-learning, Kommunikációs technológia, LMS, oktatás, tanítás
Formátum: OCR szöveg
Típus: könyv
Share
Tweet
Tartalomjegyzék
Borító
Sorozati címlap
Címlap
Impresszum
Tartalom
5-6
Előszó
7
Bevezetés
8-10
1. Az e-learning fogalma, összetevői, típusai
11-35
1.1. Az oktatás az információs társadalomban
11-13
1.2. A hagyományos oktatási keretek elégtelenné válása a tudástársadalmakban
13-16
1.3. Egy lehetséges új paradigma: az e-learning
16-29
1.4. Az e-learning-gondolat Magyarországon
29-32
1.5. Az e-learning fogalma
32-33
1.6. E-learning-formációk
34-35
2. A tanulási környezet
36-44
2.1. A tradicionális tanulási környezet (tézis)
36-37
2.2. A konstruktivista tanulási környezet (antitézis)
38-39
2.3. A pluralista tanulási környezet (szintézis)
39-40
2.4. A tanulási folyamat időbeli és térbeli strukturálása
40-42
2.5. A hagyományos oktatás és az e-learning viszonya
42-44
3. Az e-leaming tanulási környezet
45-55
3.1. Az e-learning tanulóoldali feltételei
45-47
3.2. A tanulói szerep az e-learning-környezetben
48-49
3.3. Az e-learning tanároldali feltételei
49-51
3.4. A tanári szerep az e-learning-környezetben
51-53
3.5. Ellenőrzés és értékelés az e-learning-környezetben
54-55
4. Az e-learning-tananyag
56-76
4.1. Az e-learning-tananyag elemi építőkövei
56-59
4.2. A szöveg az e-tananyagban
59-64
4.3. A kép az e-tananyagban
64-65
4.4. A hang az e-tananyagban
65-66
4.5. Multimédia az e-tananyagban
66-68
4.6. Interaktív elemek az e-tananyagban
68-70
4.7. Feladatok az e-tananyagban
70-71
4.8. Gyűjtemények az e-tananyagban
72-73
4.9. Hivatkozások az e-tananyagban
73-74
4.10. Az e-tananyagok magasabb szerveződési szintjei
74-76
5. Az e-learning-projekt
77-82
5.1. Előkészítés
77-79
5.2. Tervezés
79-80
5.3. Tananyagfejlesztés
81
5.4. Üzemeltetés
82
6. E-learning-tananyag készítése
83-97
6.1. Tartalomtervezés
83-84
6.2. Tananyagelemek készítése, beszerzése
84-86
6.3. Primer szövegelemek tervezése és készítése
86-88
6.4. Secunder szövegelemek tervezése és készítése
88-95
6.5. A tananyagelemek beágyazása
96-97
7. E-leaming-keretrendszerek
98-105
7.1. LMS rendszerek
99-101
7.2. LCMS rendszerek
101
7.3. E-learning-szabványok
102-105
8. A Sulinet Digitális Tudásbázis
106-
8.1. Az SDT célrendszere
107-108
8.2. Az SDT-tananyagok logikai és technikai szerkezete
108-114
8.3. Az SDT feltöltése és kontrollja
114-115
8.4. Az SDT használatának alapjai
115-117
Kolofon
Hátsó borító