A mi óvodánk
Szerző:
Kósáné Ormai Vera További szerző: Horányi Annabella
Cím: A mi óvodánk
Alcím: Neveléspszichológiai módszerek az óvodában
Megjelenési adatok: OKKER, Budapest, 2001. | ISBN: 963-9228-51-6

Kategóriák: Neveléstudomány
Tárgyszavak: Gyermeknevelés, Kisgyermekkor, Óvodai nevelés, Szülő, Nevelésmódszertan, Óvónő
Formátum: OCR szöveg
Típus: könyv
Tárgyszavak: Gyermeknevelés, Kisgyermekkor, Óvodai nevelés, Szülő, Nevelésmódszertan, Óvónő
Formátum: OCR szöveg
Típus: könyv
Share
Tweet
Tartalomjegyzék
Borító
Címlap
Copyright/impresszum
Tartalom
7-10
Előszó és köszönetnyilvánítás
11-12
1. Néhány szemléleti kérdés
13-22
A gyerek
13-14
Az óvónő
14
A szülő
14-15
A fejlesztés
15-17
Az értékelés
17-18
„Régi-új” kérdések
19-21
Az anyás befogadás
19
A vegyes életkorú csoport
20
Befogadó óvodák (integráció)
20-21
A minőségfejlesztés
21-22
Ajánlott irodalom
22
2. Hogyan használjuk a könyvet?
23-25
Ajánlott irodalom
25
3. Az óvoda légköre
26-51
Tárgyi feltételek
28-35
Létszámok, fluktuáció, hiányzás
36-38
Elégedettség az adottságokkal
39-40
Az óvoda „tulajdonságai”
40-42
Közérzet, kapcsolatok és a vezetés
42-46
A nevelőtestület
46-48
Az óvodavezető
49-51
Ajánlott irodalom
51
4. Célok és értékek
52-61
Az óvoda feladatai
53-54
Értékek és módszerek a nevelésben
54-55
Nézetek a nevelőmunkáról
56-59
Tulajdonságok
60-61
Ajánlott irodalom
61
5. A család és az óvoda
62-82
Szülők a gyerekről
64-66
A szülők saját nevelési módszereikről
67-68
Az óvónők a családi nevelésről
68-70
A szülői értekezlet
70-72
Ami a szülőknek fontos
72-74
Szülők az óvodáról
74-80
Hátrányos helyzetű, veszélyeztetett gyerekek
81-82
Ajánlott irodalom
82
6. Az óvónő és a gyerek
83-108
Vélemény a saját óvónői munkáról
86-87
Első nap az óvodában
88-89
Az óvónő és a gyerek kapcsolatának kölcsönössége
90-92
Az óvónő és a gyerek szóbeli aktivitása
92-94
Nyelvi kommunikáció
94-95
Az óvónő tevékenységét kísérő érzelmek
95-96
A gyerekek részvételének, önállóságának és kreativitásának ösztönzése
96-98
Az óvónői magatartás
99-100
Nevelési stílus
100-102
A nevelési stílus néhány eleme és hatása
103-105
Konfliktus-élmények
105-106
Nevelési konfliktushelyzetek
106-108
Ajánlott irodalom
108
7. A játék
109-129
Játékszerek
114-116
Játéktípusok
116-117
A szerepjáték
118-119
„Szabályok”, fantázia, kreativitás a szerepjátékban
120-121
Megrázó élmények, érzelmi konfliktusok megjelenése a játékban
122-123
A szabályjáték
124
Nevelési stílus a játékban
125-126
Viselkedési problémák játék közben
127-128
Ajánlott irodalom
129
8. A rajz, a mese és a báb
130-148
A szabad rajz
142-143
Az emberalak-ábrázolás
144-145
Mesealkotás
145-146
Mesebefejezés
146-147
A bábjáték
147-148
Ajánlott irodalom
148
9. Társkapcsolatok
149-172
A spontán csoportosulás jellemzői
153-155
Társas akciók a csoportban (aktometria)
156-158
A kapcsolatok köre
158-159
Érzelmi kapcsolatok a csoportban
160-163
A barátválasztás motívuma és tanúság a társak kapcsolatairól
163-164
Új gyerek érkezik
164-165
A gyerekek társas készségei - figyelem, segítés, szabályok
165-166
A gyerekek társas készségei - érzések, megegyezés, kudarc
167
Az óvónő társas készségei
168-170
Szerepek a nevelőtestületben
170-172
Ajánlott irodalom
172
10. A tanulás
173-199
A gyerekek kérdései
178-179
Az óvónő kérdései
180-181
A feladatok
182-183
Tanulás a játékban
183-184
Gondolkodási műveletek (cselekvésben, képekben)
184-185
Nyelvi megfogalmazás kép alapján
186-187
A beszédértés
187-188
Segítségnyújtás az összehasonlításban
188-192
Segítségnyújtás az egymásutániság megállapításában
192-195
Problémahelyzetek
195-197
A kreativitás
197-199
Ajánlott irodalom
199
11. Motiváció és értékelés
200-213
A gyerekek motivált magatartása
204-206
Az óvónő motiváló eljárásai
206-207
Az óvónő értékelő eljárásai
208-210
A tevékenységre (feladatra) és a gyerekre vonatkozó értékelés
210-211
Önértékelés
211-213
Ajánlott irodalom
213
12. Lelki egészségvédelem
214-239
A lelki egészséget elősegítő körülmények
220-221
A gyerekek életmódja
222-224
Jelzések a szorongásra
224-227
A) Gyerekek
224-225
B) Óvónő
225-227
Mi jelenthet stresszt a gyerekeknek?
227-229
Mi jelent stresszt az óvónőnek?
229-230
Viselkedési problémák előrejelzése
230-232
Viselkedési nehézségek előfordulása
232-234
A lassúbb fejlődés előrejelzése
234-236
Segítő szakemberek az óvodában
236-238
Kapcsolat a szakintézményekkel
238-239
Ajánlott irodalom
239
13. Feljegyzések a gyerekekről
240-244
Helyzetek
243-244
Ajánlott irodalom
244
14. Iskolaközelben
245-258
A nagycsoport végén - alkalmasság az iskolára
248-250
A nagycsoport végén - gondok
250-252
Tájékozottság, ismeretek
252-254
Szülők az iskoláról
254-255
Búcsúzunk
255-257
Ajánlott irodalom
258
15. Ajánlott irodalom (bibliográfia)
259-274
Hátsó borító