Vezetői készségek elsajátítása
További szerzők: Kouzes, James M.; Posner, Barry Z.Cím: Vezetői készségek elsajátítása
Alcím: A példaértékű vezetővé válás öt alapszabálya
Fordító: Bencz Zsófia
Megjelenési adatok: Pallas Athéné Books, Budapest, 2019. | ISBN: 978-615-5884-31-3
A világban hiány van vezetésből. Nem a potenciális tehetségből van hiány. Az emberek adottak. A lelkesedés adott. Az erőforrások adottak. A képesség adott. A hiányt három lényeges tényező eredményezi: demográfiai változások, elégtelen képzés és tapasztalatok, valamint az uralkodó szemlélet, amely elijeszti az embereket attól, hogy megtanuljanak vezetni. A globális munkaerő 25%-a jelenleg az Y generáció (1981 és 1997 között születettek) tagjaiból áll, néhány országban ez az adat közelít az 50%-hoz. Becslések szerint 2025-re a globális munkaerő 75%-át adja ez a generáció. Bár a generáció tagjainak száma folyamatosan növekszik a munkahelyeken, a szervezetek világszerte azt tapasztalják, hogy nem jellemző körükben a jelen és jövő szükségleteit kielégítő vezetői réteg jelenléte. A Világgazdasági Fórum legutóbbi felmérésére válaszolók 86%-a gondolja úgy, hogy napjainkban vezetési válság van a világban,3 és a legtöbb társaság komolyan aggódik a vezetés színvonala miatt.4 A demográfiai változások olyan keresletet eredményeztek a példaértékű vezetés iránt, amely meghaladja a kínálatot. Ha ilyen nagy szükség van a vezetői fejlődésre, miért nem találunk hozzá alanyokat? Részben választ kaphatunk a Jack Zenger vezetéskutató által végzett kutatásból. Világméretű adatbázisában megvizsgálta a vezetési képzésben részt vevők adatait és azt tapasztalta, hogy átlagéletkoruk 42 év. Az adatbázis szerint ugyanakkor a vezető beosztású dolgozók átlagos életkora 33 év. „Ebből az következik - összegzi Jack -, hogy ha 42 éves korukig nem végeznek vezetőképző programot, akkor vezető beosztásúként egyáltalán nem kapnak vezetői képzést. És átlagosan egy évtizedig képzés nélkül dolgoznak a társaságnál.” Ez döbbenetes! Hadd kérdezzünk valamit! Igénybe venne egészségügyi kezelést egy nem szakképzett orvostól? Rábízná egy képzetlen könyvelőre társasága könyvelésének ellenőrzését? Vagy megbízna egy nem szakképzett mérnököt egy új önjáró autó megtervezésével? Természetesen nem tenné. Akkor ez miért megengedett a vezetőknél? Van még egy kijózanító tény, amelyet meg kell említeni a vezetők hiánya és elégtelen felkészítése kapcsán. Globális jelenség, hogy a vezetőkbe vetett bizalom hanyatlik. Az Edelman Bizalmi Barométer elnevezésű, a nagyobb intézményekbe és vezetőikbe vetett bizalmat vizsgáló, elismert éves tanulmány szerint „a tájékozott közvélemény körében a megbízható intézményekkel bíró országok száma minden eddiginél alacsonyabbra csökkent. A bizalmi deficit még hangsúlyosabb a teljes népesség körében, az országok közel kétharmada a bizalmatlan kategóriába tartozik.” Szerte a világon egyre kevésbé bíznak a vezetőikben, nem csoda, hogy vezetési válság van.
Kategóriák: Szociológia
Tárgyszavak: Vezetés, Üzlet, Akarat, Képességek, Siker, Módszerek, Elsajátítás
Formátum: OCR szöveg
Típus: könyv
Tárgyszavak: Vezetés, Üzlet, Akarat, Képességek, Siker, Módszerek, Elsajátítás
Formátum: OCR szöveg
Típus: könyv
Share
Tweet
Tartalomjegyzék
Borító
Címlap
Copyright/impresszum
Tartalomjegyzék
Bevezetés - A világnak példaértékű vezetők kellenek
9-15
A vezetési szemlélet
10-11
A példaértékű vezetővé válás elsajátítása
11-13
Kinek szól ez a könyv?
13-14
Hogyan használja a könyvet?
14-15
1. rész - A vezetői készségek elsajátításának alapszabályai
17-44
1. fejezet: Minden vezető megszületett, ahogyan ön is
19-27
A tehetség mítosza
20-21
A pozíció mítosza
21-22
Az erősségek mítosza
22-24
Az önállóság mítosza
24-25
A "megy ez magától" mítosza
25-26
A fő üzenet és cselekvés
26
Önképző cselekvés
26-27
2. fejezet: Számít, hogyan vezet!
29-36
Vezetési és elkötelezettségi szintek
31-34
A vezetők különböznek, de a vezetés mindig ugyanaz marad
34-36
A fő üzenet és cselekvés
36
Önképző cselekvés
36
3. fejezet: És már vezet is - csak még nem elég gyakran!
37-44
A példaértékű vezetés öt gyakorlata
38-40
A vezetés mindenki képességeiben benne rejlik
40-41
A vezetés gyakorisága összefügg a hatékonysággal és a termelékenységgel
41-43
A fő üzenet és cselekvés
43
Önképző cselekvés
43-44
2. rész - Első alapszabály: Higgyen benne, hogy képes rá!
45-69
4. fejezet: Hinnie kell önmagában!
47-54
Végezze el a tükörtesztet!
48-50
Ne engedje, hogy bárki azt mondja önnek, nem képes vezetni!
50-53
A fő üzenet és cselekvés
53
Önképző cselekvés
53-54
5. fejezet: A tanulás a készségek kulcsa
55-61
A legjobb tanulók a legjobb vezetők
56-58
Igen, meg tudja tanulni a vezetést!
58-59
Tartsa szemét a szemléletén!
59-61
A fő üzenet és cselekvés
61
Önképző cselekvés
61
6. fejezet: A vezetői készségek belülről fakadnak
63-69
Az önfejlesztés három szakasza
65-68
Kifelé tekintés
65-66
Befelé tekintés
66-67
Valódi hangjának megtalálása
67-68
A fő üzenet és cselekvés
69
Önképző cselekvés
69
3. rész - Második alapszabály: Törekedjen a kiválóságra!
71-95
7. fejezet: Tudnia kell, mi fontos önnek!
73-79
Az egyértelmű értékek növelik az elkötelezettséget
75-77
Az értékalapú vezetés fenntartja a sikeres karriert
77-79
A fő üzenet és cselekvés
79
Önképző cselekvés
79
8. fejezet: Különbözni fog jelenlegi önmagától
81-88
A jövő a vezetők területe
81-83
Figyeljen a jelenre, hogy a jövőbe lásson!
83-84
A jövő felvázolása
84-85
Az ideális önkép
86
A fő üzenet és cselekvés
87
Önképző cselekvés
87-88
9. fejezet: Nem csak önről szól
89-95
Látnia kell, amit mások látnak
90-91
Teremtsen kapcsolatot másokkal!
91-93
Egy nagyobb célt kell szolgálnia
93-94
A fő üzenet és cselekvés
94-95
Önképző cselekvés
95
4. rész - Harmadik alapszabály: Keressen kihívást!
97-129
10. fejezet: A kihívás a vezetők edzőterepe
99-106
Az emberek kihívások idején teljesítenek legjobban
100-102
A kihívás megmutatja a lényeget
102-103
A növekedés érdekében keresni kell a kihívást jelentő lehetőségeket
103-105
A fő üzenet és cselekvés
105
Önképző cselekvés
106
11. fejezet: Legyen kíváncsi és rúgjon labdába!
107-113
Legyen kíváncsi! Kérdezzen!
108-110
Próbálja meg! Bukjon el! Tanuljon belőle! Ismételje meg!
110-112
A fő üzenet és cselekvés
113
Önképző cselekvés
113
12. fejezet: Legyen határozott és maradjon merész!
115-122
Maradjon merész!
117-118
Álljon talpra!
118-120
Hangsúlyozza a pozitív dolgokat!
120-121
A fő üzenet és cselekvés
121
Önképző cselekvés
121-122
13. fejezet: A bátorság erőt nyújt a fejlődéshez
123-129
A bátorság személyes
124-126
A tanuláshoz bátorság kell
126-128
A fő üzenet és cselekvés
129
Önképző cselekvés
129
5. rész - Negyedik alapszabály: Vegyen igénybe támogatást!
131-155
14. fejezet: Nélkületek nem ment volna!
133-140
Kérjen segítséget és támogatást!
134-136
Kérjen tanácsot!
136-137
Elengedhetetlen az együttérzés
137-139
A fő üzenet és cselekvés
139
Önképző cselekvés
139-140
15. fejezet: Teremtsen kapcsolatokat!
141-147
Teremtsen társadalmi összeköttetéseket!
142-143
Fontosak a minőségi összeköttetések
143-145
Keressen pozitív példaképeket!
145-146
A fő üzenet és cselekvés
147
Önképző cselekvés
147
16. fejezet: Nincs fejlődés visszajelzés nélkül
149-155
A visszajelzés sebezhetővé teszi
150-152
A visszajelzés bizalmat igényel
152-153
Önnek kell megtennie az első lépést!
153-154
A fő üzenet és cselekvés
154-155
Önképző cselekvés
155
6. rész - Ötödik alapszabály: Gyakoroljon tudatosan!
157-182
17. fejezet: A vezetéshez gyakorlás kell, a gyakorláshoz idő
159-166
Gyakorlás, gyakorlás, gyakorlás
160-162
Gyakoroljon munka közben!
162-163
Nem hagyhatja figyelmen kívül gyengeségeit!
164-165
A fő üzenet és cselekvés
165
Önképző cselekvés
165-166
18. fejezet: Számít a környezet
167-173
Fejlesszen ki vezetési kultúrát!
168-170
A vezetési kultúra jellegzetességei
170-172
Építsen magának Buena Casat!
172-173
A fő üzenet és cselekvés
173
Önképző cselekvés
173
19. fejezet: A vezetői készségek elsajátítása váljon napi szokássá!
175-182
A vezetői készségek elsajátítását tegye napi szokássá!
176-177
A szokások átformálják az életét
178-179
Alakítson ki jó szokásokat aktív kérdésekkel
179-180
A fő üzenet és cselekvés
180-181
Önképző cselekvés
181-182
7. rész - Akarjon a legjobb lenni!
183-192
20. fejezet: Nem a kezdet számít, hanem a befejezés
185-192
A vezetés cselekvés
185-187
Hogyan legyen jó napja?
187-188
Az elköteleződés fenntartása
188-190
Őrizze meg a reményt!
190-192
A fő üzenet
192
Megjegyzések
193-221
Köszönetnyilvánítás
223-224
A szerzőkről
225-228
Név- és tárgymutató
229-232
A Vezetőt készségek elsajátítása című könyv méltatása
233-238
Hátsó borító