A Pécsi Tudományegyetem DPR eredményei és gyakorlata
Szerző: Kuráth GabriellaCím: A Pécsi Tudományegyetem DPR eredményei és gyakorlata
Alcím: A hallgatói kompetenciák elemzése és fejlesztési javaslatok
Megjelenési adatok: Pécsi Tudományegyetem, Pécs, 2018. | ISBN: 978-963-429-214-2
Az Európa 2020 stratégia megfogalmazásával az Európai Unió a legfontosabb fejlesztési feladataként a térség versenyképességének növelését tűzte ki célul, amelynek megvalósításában kiemelt szerephez jut a fiatalok helyzetének javítása, az élethosszig tartó tanulás. A fentiekkel összhangban az „Új készségek és munkahelyek menetrendje” elnevezésű kiemelt kezdeményezés célja a munkaerő piacok modernizálása, a munkavállalók mobilitásának fokozása az egész életen át tartó készségfejlesztés révén. A programban hangsúlyosan megjelenik a munkaerő -piaci részvétel ösztönzése, a kínálat és kereslet hatékonyabb összehangolása is. Ehhez kapcsolódva a
felső oktatási intézményekre is kiemelt szerep hárul, hiszen a végzett hallgatók sikeres munkaerő-piaci elhelyezkedése és helytállása elemi érdeke minden szereplőnek. A Pécsi Tudományegyetem (továbbiakban PTE) által elnyert EFOP-3.4.3-16-2016-00005Felső oktatási intézményi fejlesztések a
felső fokú oktatás minőségének és hozzáférhetőségének együttes javítása érdekében c. projekt részét képezi az Unió által azonosított célok elérése. Az A.2. Oktatási innováció – a felső oktatási képzési szerkezet, módszer és tartalom modernizálása, munkaerő -piaci relevanciájának fokozása fejlesztési tevékenység részeként jelen kézikönyv a Munkavállalói soft-skill kompetenciák fejlesztése témakörhöz kapcsolódik, amely során a projektelem a munkavállalói, ún. „soft skill”
kompetenciák fejlesztését valósítja meg. A munkaerő piacon való helytálláshoz szükséges kompetenciák kiemelt jelentőséggel bírnak, ezek elsajátítása, többek között a megfelelő önismeret, a kommunikáció fejlesztése, a karriertámogatási készségek megalapozása és erősítése. Ezen készségek átadása képzések és tréningek megtartásán keresztül érhető el a leghatékonyabban. A program célja, hogy a fejlesztési folyamatba bevont hallgatók hatékonyabb
kompetenciakészlettel, fejlettebb önértékeléssel, összességében piacképesebb munkaerő ként jelenhessenek meg végzést követő en. Ez egyrészt támogatja a végzettek elhelyezkedését, másrészt intézményi szinten növekedhet a PTE által kibocsátott hallgatók sikeres elhelyezkedési rátája, hozzájárulva a hiányterületek szakemberhiányának csökkenéséhez. A kiadvány összeállításának célja, hogy segítséget nyújtson a téma tágabb megközelítésével, illetve az intézményi pályakövetési felmérések eredményeinek bemutatásával a hallgatói képzési programok kialakításához. Az elmúlt idő szakban számos publikáció, kutatási jelentés jelent meg, több konferencia, szakmai megbeszélés zajlott a témában. Jelen munka csak összefoglalja a fontosabb
kutatásokat, módszereket, tevékenységeket, részletesen a Pécsi Tudományegyetem kompetencia mérési eredményeit és az ezek kapcsán megvalósítható fejlesztési, képzési lehetőségeket mutatja be.
Kategóriák: Neveléstudomány
Tárgyszavak: Felsőoktatás, Munkaerőpiac, Diplomás pályakövetés, Képességfejlesztés, Kompetenciamérés, Egyetemi hallgató, Kompetencia, Karrier, Pályafutás
Formátum: OCR szöveg
Típus: könyv
Tárgyszavak: Felsőoktatás, Munkaerőpiac, Diplomás pályakövetés, Képességfejlesztés, Kompetenciamérés, Egyetemi hallgató, Kompetencia, Karrier, Pályafutás
Formátum: OCR szöveg
Típus: könyv
Share
Tweet