Gyermektanulmány
Szerző:
Mérei Ferenc Tibor
Cím: Gyermektanulmány
Sorozatcím: Új Nevelés Könyvtárs; 3 | Sorozat szerkesztő: Vajda György Mihály
Megjelenési adatok: Egyetemi Nyomda, Budapest, 1948.
![coverimage](/www/thumbnails/4000/4236_merei-ferenc-gyermektanulmany-bp-1948_ocr/tn_300.jpg)
Kategóriák: Neveléstudomány, Pszichológia
Tárgyszavak: Gyermekpszichológia, Gyermeklélektan
Formátum: OCR szöveg
Típus: könyv
Tárgyszavak: Gyermekpszichológia, Gyermeklélektan
Formátum: OCR szöveg
Típus: könyv
Share
Tweet
Tartalomjegyzék
Borító
Címlap
Impresszum
Előszó
[3]-4
I. A fejlődés
[5]-18
1. A gyermektanulmány
[5]-7
2. A fejlődési jelenségek
8-9
3. Ugrás és átbillenés
9-11
4. A fejlődés belső ellentmondásai
11-13
5. A fejlődés egysége
13-16
6. A fejlődés szakaszai
16-18
II A gyermek világképe
[19]-46
7. A világkép
[19]-21
8. A természeti jelenségek eredete
21-24
9. A megelevenítő gondolkodás
24-26
10. A gyermeki realizmus
26-29
11. A cél-okság elve
29-31
12. A hasznossági elv
31-32
13. Szándék és törvény
32-34
14. A mágikus világkép
34-36
15. A naív világkép
37-39
16. A klinikai módszer
39-44
17. A klinikai módszer a gyakorlatban
44-46
III. A gyermeki logika
[47]-90
18. Logika-prelogika
[47]-49
19. A gondolkodás kezdete
49-53
20. A szökdécselő következtetés
53-54
21. Szkéma — molekula — fogalom
54-56
22. A gyermekrajz és a gondolkodás fejlődése
56-65
23. A gondolkodás kategóriái
65-66
24. A számfogalom kialakulása
67-70
25. Az anyagfogalom kialakulása
70-71
26. A gyermek és a nyelvtan
71-74
27. Szegénység - gazdagság
74-76
28. A kategória-rendszer kialakulása
76-78
29. A gondolkodás fejlesztése
78-81
30. A fogyatékos értelem
81-85
31. A beiskolázási érettség
85-90
IV. Erkölcs és szabály
[91]-101
32. A szabálytudat kialakulása
[91]-93
33. Erkölcs és világkép
93-95
34. Az erkölcsi ítélet
95-97
35. A normák eredete
98-99
36. Példa és példázat
99-101
V. Ösztön-jelenségek
[l02]-115
37. A viselkedés ösztönös determinációja
[102]-104
38. Vágy és vágyteljesítés
104-106
39. A gyermeki szexualitás
106-107
40. A megkapaszkodás
107-110
41. A szereplés vágya
110-111
42. Az agresszió
Ili-113
43. A szublimálás
113-115
VI. Társ, csoport, társadalom
[116]-161
44. A társas magatartás
[116]-119
4ö. Az együttes élmény
119-121
40. A szociogramm módszer
121-126
47. Iskolai osztályok társas szerkezete
126-134
48. Egy osztály társas életének elemzése
134-138
49. A spontán csoportosulások
139-142
50. Sztár és vezér
142-145
51. Az átpártolás
145-148
52. Az ideál
148-152
53. Az együttműködéstől az együttérzésig
152-155
54. A társadalmi modell
155-157
55. A társadalmi rend élménye és a gyermekmozgalmak
157-161
VII. A gyermek világnézete
[162]-165
56. Az érzelmi állásfoglalás
[162]-163
57. A világnézet kialakulása
163-164
58. Érték és értelem
164-165
Idegen szavak jegyzéke
[166]-175
Névmutató
[176]
Irodalom
[177]-185
A szaktanítói tanfolyam gyermektanulmányi anyagának tételei
186-189
Ábrák jegyzéke
[190]-192
Tartalomjegyzék
[193]-194
Új nevelés könyvtára
Kolofon