A motoros képességek és a mozgásos cselekvéstanulás
Szerkesztő:
Szigeti LajosTovábbi szerzők: Nádori László; Szigeti Lajos; Vass Miklós
Cím: A motoros képességek és a mozgásos cselekvéstanulás
Sorozatcím: Tanárképző főiskolák
Megjelenési adatok: Tankönyvkiadó, Budapest, 1987.
Megjegyzés: Kézirat, változatlan kiadás

Kategóriák: Neveléstudomány
Tárgyszavak: Testnevelés, Sport, Mozgáskoordináció, Mozgástanítás, Mozgásfejlődés
Formátum: OCR szöveg
Típus: könyv
Tárgyszavak: Testnevelés, Sport, Mozgáskoordináció, Mozgástanítás, Mozgásfejlődés
Formátum: OCR szöveg
Típus: könyv
Share
Tweet
Tartalomjegyzék
Címlap
Copyright/Impresszum
Tartalomjegyzék
3-5
Bevezetés
7-10
1. Dr. Szigeti Lajos: A marxista személyiségkoncepció és a testi nevelés
11-29
1.1 A mozgásos játék, a testnevelés és a sport szerepe a személyiségfejlesztésben
17-27
Jegyzet és irodalom
28-29
2. Dr. Vass Miklós: A gyermek mozgásfejlődése
30-57
2.1 Méhen belüli fejlődés
32
2.2 Az újszülött mozgásai
32-34
2.3 A csecsemő mdzgásai
34-37
2.4 A kisgyermek mozgásai
37-40
2.5 Az óvodáskorú gyermek mozgása
41-45
2.6 A kisiskolás gyermek mozgása
46-49
Az alsótagozatos kor
46-49
2.7 Felsőtagozatos kor
50-53
2.8 Az életkori sajátosságokból levonható didaktikai következtetések
53-56
2.8.1 Kisiskolás kor
54-55
2.8.2 Felsőtagozatos korosztály
55-56
Jegyzet és irodalom
57
3. Dr. Nádori László: Motoros képességek
58-113
3.1 Bevezető
58-59
3.2 A motoros képességek fogalma, rendszere
59-70
3.2.1 Kondicionális képességek
60-64
3.2.2 Koordinációs képességek
64-69
3.2.2.1 Koordinációs képességek és mozgáskészségek kapcsolata
67-69
3.2.2.2 Mozgáskészség
69
3.2.3 A motoros képességek kölcsönhatása
69-70
3.3 Motoros képességek fejlesztése
71-113
3.3.1 Alapelvek
71-72
3.3.2 Terhelési sajátosságok
72-73
3.3.3 A motoros képességek fejlesztésének módszerei
73-75
3.3.4 Az izomerő fejlesztése
75-82
3.3.4.1 Erőfajták
77-78
3.3.4.2 Az erőfejlődés életkori lefutása
79-82
3.3.5 Állóképesség
82-90
3.3.5.1 Alapállóképesség
84-85
3.3.5.2 Erőállóképesség
85-86
3.3.5.3 Gyorsasági állóképesség
86
3.3.5.4 Az állóképesség fejlesztésében alkalmazható normák
86-90
3.3.6 Gyorsaság
91-92
3.3.6.1 A gyorsaság megnyilvánulási formái
91-92
3.3.7 A koordinációs képességek fejlesztése
93-103
3.3.7.1 Alapelvek
93-95
3.3.7.2 A koordinációs képességek fejlesztésének módszerei
95-103
3.3.8 Mozgékonyság, hajlékonyság
103-106
3.3.8.1 A mozgékonyság, hajlékonyság fejlesztése
104-106
Módszer
105
Nyújtó, lazító gyakorlatok
105-106
3.3.9 Testtartás
106-108
3.3.9.1 Módszerek a testtartás javítására
107-108
3.3.10 A terhelés ellenőrzés és elemzése
108-109
3.3.11 Motoros képességek fejlődése és fejlesztése az általános iskolás életkorban. A tanulók mozgásfejlődése.
109-113
Gyermekkori mozgásfejlődés fő jellemzői
109
Mozgástudás az iskola megkezdésekor
109-112
Serdülőkori mozgásfejlődés
112-113
Jegyzetek és irodalom
113
4. Dr. Vass Miklós: A mozgásos cselekvés tanítása-tanulása
114-136
4.1 Tanuláselmélet és tanulási stratégiák
117-119
4.2 A cselekvéstanulás oktatási folyamatának szerkezete
119-134
4.2.1. I. fázis: Ismeretszerzés és feldolgozás
119-126
4.2.1.1 A tanulás pszichikai feltételeinek biztosítása
119-122
4.2.1.2 Ismertek nyújtása
123-126
4.2.2 II. fázis: Begyakorlás és alkalmazás
127-134
4.2.2.1 A készségek természete
127-129
4.2.2.2 Készségek kialakítása
129-132
4.2.2.3 Változatos feltételek melletti alkalmazás
132-134
4.2.3 Ellenőrzés, értékelés
134
Jegyzetek és irodalom
134-136
5. Dr. Szigeti Lajos: Az általános iskolai testnevelés és sport néhány kérdése
137-164
5.1 Az általános iskolai testnevelés és sport célja, feladata, tartalma
137-151
A bajnokságok célja
148-151
5.2 Az általános iskolai testnevelés és sport néhány alapelve
151-162
5.2.1 A tevékenység elve. - Tudatos aktivitás
152-154
5.2.2 A mindenoldalúság elve
154
5.2.3 A közösség által történő nevelés és a differenciált foglalkoztatás elve
155-158
5.2.4 A teljsítmény-, a teljesítőképesség elve
158-162
Jegyzetek és irodalom
163-164
Szómagyarázat
165-203
Kolfon