Intenzív szívterápia corvina logo

Szerkesztő: Nagy Janka Teodóra
További szerzők: Nagy Janka Teodóra ; Szentkatolnay Miklós; Király Gabriella; Horváth Béla; Sasvári Luca; Sasvári Gábor; Hoffmann Judit; Mészáros Andrea
Cím: Intenzív szívterápia
Alcím: A fizikai és info-kommunikációs akadálymentesítés szakmai tudásának elterjesztése és hozzáférhetõ szolgáltatások fejlesztése a PTE IGYK-án : Támop-5.4.6.A-12/2-2012-0021.
Sorozatcím: Szekszárdi szociális műhelytanulmányok; 9. | Sorozat szerkesztő: Nagy Janka Teodóra
Megjelenési adatok: Pécsi Tudományegyetem Illyés Gyula Kar, Szekszárd, 2014. | ISSN: 2063-1448 | ISBN: 978-963-642-702-3

coverimage „A FIZIKAI ÉS INFO-KOMMUNIKÁCIÓS AKADÁLYMENTESÍTÉS SZAKMAI TUDÁSÁNAK ELTERJESZTÉSE ÉS HOZZÁFÉRHETŐ SZOLGÁLTATÁSOK FEJLESZTÉSE A PTE IGYK-ÁN” TÁMOP5.4.6.A-12/2-2012-0021. sz. projekt zárókiadványának címét hallgatóinktól kölcsönöztük. A projektzáró konferencián és a kurzuszárások alkalmával szóban és képekben megfogalmazott véleményük, írásban is rögzített visszajelzéseik a pályázat minden indikátoránál pontosabban bizonyítják a projekt célkitűzéseinek sikeres megvalósulását: szemléletformálóan jelen lenni a felsőoktatásban. Egy-egy új tantárgy keretében módot adni arra, hogy a legkülönbözőbb szakmák és hivatások elsajátítására készülő hallgatók tantermi és tantervi keretek között ismereteket, kompetenciákat szerezhessenek a fogyatékos személyek mindennapjairól, örömeikről, nehézségeikről, problémáikról. Ez azonban a valódi szemléletformáláshoz még nem elegendő: a hallgatók az érintettekkel és a fogyatékos személyeket segítő szakemberekkel való közvetlen találkozások, beszélgetések alkalmával váltak igazán képessé azonosulni velük: a megértés mellett átérezni, megélni gondjaikat; felismerni, hogy a „másság” nem kevesebbet jelent, csak „eltérőt”, sőt néha megállásra késztető többletet, „különleges képességet”. Kiadványunk a Pécsi Tudományegyetem Illyés Gyula Karán 2012. IX. 1. – 2014. X. 31-e között végzett projektmunka, döntően képzési tevékenység lezárásaként lát napvilágot. Kötetünk célja, hogy egyrészt összefoglalja a pályázat megvalósításának időszakában lezajlott esélyegyenlőségi képzések eredményeit és tapasztalatait (a 4 félév során 27 esélyegyenlőségi kurzus került megtartásra 7 szak több mint kétszáz hallgatója számára), másrészt segítséget nyújtson a továbbiakban az esélyegyenlőségi kurzusok oktatói és hallgatói számára mind a karunkon, mind pedig Magyarország bármely felsőoktatási intézményében, továbbá az eredményeket hozzáférhetővé téve nemzetközi szinten is. A pályázati háttérről és előzményeiről szól az első tanulmány (Szentkatolnay Miklós: A fizikai és infokommunikációs akadálymentesítés szakmai tudásának kialakítása, elterjesztése és hozzáférhető szolgáltatások fejlesztése – a TÁMOP 5.4.5. kiemelt projekt és a TÁMOP 5.4.6A pályázat), amelyet a PTE Illyés Gyula Karán megvalósult projekt bemutatása követ (Nagy Janka Teodóra: Az esélyegyenlőségi kurzusok beépülése a felsőoktatásba – A TÁMOP 5.4.6. pályázat keretében a PTE IGYK-n megfogalmazott célok, megvalósulásuk, eredmények). Az esélyegyenlőségi képzéseken a szociális munka és a kommunikáció szakos hallgatók mellett nagy számban voltak pedagógushallgatók (tanítók, óvodapedagógusok), így különösen izgalmas számba venni az esélyegyenlőségi prioritásokat a képző intézmény pedagógusképzésében (Király Gabriella: Az esélyegyenlőségi prioritások megjelenése a PTE IGYK tanítóképzésében. Speciális nevelési szükségletű gyermekek és tanulók nevelésével-oktatásával összefüggő képzési program). A kiadványban az érzékenyítés színtereihez is kívántunk kapcsolódni (Horváth Béla: A fogyatékosság megjelenítése a művészetekben, Sasvári Luca – Sasvári Gábor: A fogyatékosság ábrázolása a filmművészetben). Mivel az oktatás folyamatában megtapasztaltuk, hogy milyen fontos szerepe van a gyakorlati képzésnek, két esettanulmányt is közzéteszünk a régióban a fogyatékos személyek foglalkoztatását felvállaló nonprofit szervezetekről (Mészáros Andrea: Kék Madár Alapítvány, Szekszárd – az inkluzív társadalom eszméje a mindennapokban, Hoffmann Judit: Fogd a kezem Alapítvány, Pécs) Célunk minél szélesebb körben megismertetni a pályázat keretei között lezajlott képzésfejlesztés és oktatás eredményeit, ezért a legfontosabb projektinformációkat a kötetben angol nyelven is hozzáférhetővé tesszük.
Kategóriák: Szociológia
Tárgyszavak: Felsőoktatás, Akadálymentesítés, Esélyegyenlőség, Infokommunikáció
Formátum: OCR szöveg
Típus: könyv

Tartalomjegyzék