Az iskolai büntetés hatása corvina logo

Szerző: Erdély Amália
Cím: Az iskolai büntetés hatása
Sorozatcím: Specimina Dissertationum Facultatis Philosophicae Regiae Hungaricae Universitatis Elisabethianae Quinqueecclesiensis ; 40
Megjelenési adatok: Hungária R.T., Pécs, 1933.

coverimage Ez az értekezés az iskolai büntetés céljával és hatásával foglalkozik. Meg akarja állapítani ennek a fontos nevelőeszköznek helyét a nevelésben, ismerteti a büntetés történetét, feltünteti a nevelő-büntetésben és az igazságszolgáltatásban alkalmazott büntetés különbségét s a kettőnek eltérő célzatait. Igyekszik kifejteni a pedagógia mai álláspontját a büntetésre nézve, ismertetve az önkormányzat rendszerét és az abszolút büntetésellenes felfogást. Végül a modern gyakorlati tanító törekvéseit, aki ugyan nem zárkózik el teljesen a büntetés gondolatától és annak szükség esetén való alkalmazásától a gyakorlatban, de csak végső eszköznek tekinti, mert célja az, hogy megszerezze növendékei bizalmát és szeretetét és ily módon irányíthassa a gyermek és a serdülő ifjúság lelki fejlődését. Munkám legfőbb része azonban azoknak a kísérleteknek ismertetése, amelyeknek az volt a célja, hogy kipuhatoljam a tanulók felfogását az iskolai büntetésekről s megállapíthassam, milyen hatással voltak ezek a fejlődő ifjúság lelkére. Adatokat gyűjtöttem a főváros különféle iskoláiban és igyekeztem megállapítani, melyik büntetés érinti súlyosan a tanuló lelkét s melyik hat rá kevésbbé s vájjon szabad-e, helyes-e büntetni s ha igen, mikor és mily módon? A konkrét adatok ezreiből megkíséreltem konkrét eredményeket levonni. Magát a kérdést dr. Weszely Ödön, a pécsi tudományegyetem tanára, vetette fel előttem először és úgy ezért, mint bölcs útmutatásaiért és tanácsaiért, melyekkel munkámat végigkísérni szíves volt, e helyen is leghálásabb köszönetemet fejezem ki.
Kategóriák: Neveléstudomány
Tárgyszavak: Specimina, Iskolai fegyelmi eljárás, Iskolai büntetés, Iskolai igazságszolgáltatás
Formátum: OCR szöveg
Típus: könyv

Tartalomjegyzék