II. Szöveggyűjtemény
Szerkesztő:
Hajzer SzerénTovábbi szerzők: Hajzer Szerén; Burchard Erzsébet; Róka Gedeon; Halász Jenőné; Karlócainé Kelemen Marianne; Barát Istvánné; Forrai Katalin; Oláh Zsuzsanna; Körösi Andorné; Szabadi Ilona; Hermann Alice; Kovács György; G. Szirt Mária; Zilahi Józsefné
Cím: II. Szöveggyűjtemény
Alcím: A magyar óvodai nevelés történetének tanulmányozásához az első óvodától 1945-ig
Megjelenési adatok: Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 1996. | ISBN: 963-18-7446-x
Megjegyzés: Kézirat

Kategóriák:
Tárgyszavak: Gyermeknevelés, Neveléstörténet, Óvodai nevelés, Gyermekvédelem, Óvodai játék, Óvodai közösség
Formátum: OCR szöveg
Típus: könyv
Tárgyszavak: Gyermeknevelés, Neveléstörténet, Óvodai nevelés, Gyermekvédelem, Óvodai játék, Óvodai közösség
Formátum: OCR szöveg
Típus: könyv
Share
Tweet
A sorozat kötetei
- I. Szöveggyűjtemény (első kötet)
- II. Szöveggyűjtemény (ez a kötet)
Tartalomjegyzék
Borító
Címlap
Copyright/impresszum
Bevezető
5
Burchard Erzsébet: Gyakorlati gyermekvédelem
7-11
Bevezető
7-11
Az óvoda bútorzata
7-9
A gyermekotthon napi munkarendje
9-11
Burchard-Bélaváry Erzsébet: Megtörtént beszélgetések
12-15
I.
12-13
II.
13-15
Róka Gedeon: Az óvodák államosítása
16-17
Az 5 éves terv és az óvodások
18-19
Jegyzés a rendőróvodában
18-19
Halász Jenőné: A nevelj jobban mozgalom munkaverseny eredményei
20-24
1953. évi törvény a kisdedóvásról
25-27
Módszertani levelek
28-31
III. Kötelező foglalkozások a nagycsoportban
28-31
1. Testi nevelés
28
2. Erkölcsi nevelés
28-29
3. Értelmi nevelés
29-30
4. Esztétikai nevelés
30
5. Ábrázoló foglalkozások
30-31
Karlócainé Kelemen Marianna: Óvodai játékosköny
32-35
Szabályokhoz között mozgásos játékok
32-35
A) Szabadtéri játékok
32-33
I. Fogócskák
32-33
1. Fogócska
32-33
2. Fogyó-fogó
33
3. Páros-fogó
33
4. Sapka-fogó
33
5. Árnyék-fogó
33
B) Szobajátékok
34-35
I. Egyéb játékok
34-35
72. Feladatok elvégzése
34
73. Hívogató
34-35
74. Névmondás
35
Barát Istvánné-Forrai Katalin-Oláh Zsuzsanna: Óvodai énektanítás
36-41
Az óvodai énektanítás módszertana
36-41
I. Fejezet
36-41
Az óvodai énektanítás jelentősége
36-37
Az óvodai ünnepek és ünnepélyek
37-39
Az óvodai énektanítás anyaga és menete korcsoportok szerint
39-41
Nagycsoport (5-6 évesek)
39-41
Nevelőmunka az óvodában
42-45
A nevelőmunka megszervezése és tartalma
42-45
Az óvoda napirendje
42
Napköziotthonos óvoda napirendje
43-45
Osztott óvoda
43
Oktatás
43-45
Körösi Andorné: Didaktikus játékok az óvodában
46-50
Az óvónő vezető szerepe a didaktikus játékban
46-50
Középső csoport
47-50
Szabadi Ilona: Világnézeti nevelés az óvodában
51-56
Az óvodai közösség kialakításának néhány problémája
57-61
Holdházy Jánosné: Jutalmazás és büntetés
57-61
Hermann Alice: Az óvodai nevelés eszközei közoktatásunk átszervezése tükrében
62-68
I. Az előkészítés jellege
62-63
II. Az életkori sajátosságok mint optimális lehetőségek
64-65
III. Nevelésünk irányelveinek megvalósítása az óvodai nevelés eszközei útján
65-68
Testnevelés az óvodában
69-84
A mozgástanítás és módszere
69-81
Az érdeklődés felkeltése
69-70
Az ismeretközlés (szemléltetés)
70-74
A gyakoroltatás
74-79
A hibajavítás
79-81
Kiscsoport
81
Középső csoport
82-83
Nagycsoport
83-84
Módszertani levél
85-89
I. Az óvoda iskolára előkészítő munkája
85-89
1. Az óvónő feladatai az iskolai közösségi életre való előkészítésben
85-86
2. Az óvónő feladatai a tanulásra való előkészítésben
86-88
3. Az óvoda és az általános iskola első osztálya közti együttműködés
88-89
Esztétikai nevelés az óvodában
90-94
Melyek az esztétikai ízlés konkrét megnyilvánulásai?
93-94
Ábrázolás és kézimunka az óvodában
95-110
A foglalkozások levezetése
95-106
A foglalkozások első fő része
96-101
A feladat kitűzése
96
A feladat tárgyának szemléltetése
96-97
Magyarázat
97-100
A feladat elkészítésének bemutatása
100-101
A foglalkozások második fő része
102-106
A munka megindítása
102
A munka irányítása
102-106
A foglalkozások harmadik fő része
106
Az eredmény megbeszélése
106
Foglalkozási terv
106-110
Közösségi nevelés az óvodában
111-113
Az óvodai közösségi nevelés lehetősége
111-113
Módszertani útmutató az óvodai felügyelők számára
114-117
III. Az irányítás és ellenőrzés formái
114-117
Dr. Kovács György: Játék-munka
118-121
1. A játék általános kérdései
118-121
A játék mint tevékenység és mint nevelési eszköz
118-119
A játék sajátosságai
119-121
Forrai Katalin: Ének az óvodában
122-127
I. A zenei nevelés helye az óvodai nevelés folyamatában
122-127
A zenei nevelés feladata
122
A zenei nevelés általános irányelvei
122-123
A zenei nevelés hatása a gyermek általános fejlődésére
123-126
A gyermek zenei fejlődése óvoda előtt és után
126-127
Játékos matematika, matematikai játékok az óvodában
128-132
A matematika és a játék
128-132
Dr. Kovács György (szerkesztő): Óvodapedagógia
135-142
Az óvodai nevelőmunka tervezése
135-142
A tervezés módja
138-142
G. Szirt Mária: A naplóírás és a feltételek
143-145
Szempontok - nemcsak naplóíráshoz
144-145
I. Szabad játék
144
II. Gondozás
145
III. Szervezett tevékenység
145
Az óvodai nevelés programja
146-147
A környezet megismerésére nevelés
146
Helye a nevelési folyamatban
146
Feladatok
147
Zilahi Józsefné: Nevelés az óvodában verssel, mesével
148-154
Mese és vers a nagycsoportban
148-154
Tartalom
155-156
Hátsó borító