A magyar nevelés története
Szerkesztők:
Horváth Márton ; Orosz LajosTovábbi szerzők: Zibolen Endre ; Felkai László; Horváth Márton
Cím: A magyar nevelés története
Megjelenési adatok: Felsőoktatási Koordinációs Iroda, Budapest, 1993. | ISBN: 963-7647-46--5
Megjegyzés: II. kötet
![coverimage](/www/thumbnails/0/601_horvath-a-magyar-neveles-tortenete-ii-kotet-fki-bp-1993_ocr/tn_300.jpg)
Kategóriák: Neveléstudomány
Tárgyszavak: Neveléstörténet, Oktatásügy
Formátum: OCR szöveg
Típus: könyv
Tárgyszavak: Neveléstörténet, Oktatásügy
Formátum: OCR szöveg
Típus: könyv
Share
Tweet
A sorozat kötetei
- A magyar nevelés története (első kötet)
- A magyar nevelés története (ez a kötet)
Tartalomjegyzék
Borító
Címlap
Copyright/Impresszum
Tartalom
3-5
Előszó
7-8
I. Nevelésügyünk az önkényuralom korában (Zibolen Endre)
9-70
A Habsburg-abszolutizmus oktatáspolitikája
9-15
Az iskolarendszer alakulása
16-59
Népoktatás
16-28
Középfokú oktatás
28-54
Felsőoktatás
54-59
Nevelés és neveléstudomány
60-65
Források és feldolgozások
66-70
II. A nevelésügy a dualizmus korában (Felkai László)
71-191
A közoktatás-politika alakulása
71-81
A korszak közoktatásának jellemző vonásai
71-74
Eötvös József művelődéspolitikája
74-76
Közoktatás-politika Trefort Ágoston minisztersége idején
76-77
A közoktatás-politika további változásai
77-81
A polgári jelegű iskolarendszer kiépülése
82-143
Az óvodaügy
82-85
A népoktatás szervezete, helyzete a népiskolai törvény elfogadása után
85-92
A népoktatás irányítása, hatóságai, felügyelete
92
A népiskolai oktatás tartalma, körülményei
94-99
A tanítók helyzete és szervezkedései
99-104
A polgári iskola
104-106
A tanítóképző intézet
106-110
A gyógypedagógia és a gyermekvédelem
110-113
Az alap-és középfokú szakoktatás
113-118
A középfokú oktatás szervezete és helyzete a középiskolai törvény elfogadása után
119-123
A középfokú oktatás tartalma, körülményei, a tanári élet a középiskolában
124-130
Az egyetemi képzés szervezete
130-135
A képzés, tartalma és módszerei, a tanulmányi rend az egyes karokon
135-139
A felsőoktatás egyéb ágai
139-141
Az iskolán kívüli (szabad)oktatás
142-143
A neveléstudomány hazai irányzatai és képviselői
144-191
A konzervatív pedagógiai irányzat
144-146
A herbartizmus Magyarországon
146-155
A hazai személyiségpedagógia
155-160
A nemzetnevelés elmélete
161-166
Törekvések a korszerű lélektanon alapuló neveléstudomány kialakítására
166-170
A gyermektanulmány, Nagy László munkássága, az új iskola
170-176
Források és feldolgozások
177-191
III. Nevelésügyi törekvések a polgári demokratikus forradalom és a tanácsköztársaság idején (Felkai László)
193-217
A polgári forradalom győzelme
193-194
Javaslatok a közoktatásügy reform járói
194-198
A polgári demokratikus kormányzat művelődéspolitikája
199-201
A Tanácsköztársaság közoktatáspolitikája. Az új tanügyigazgatás
201-202
A játékiskola, a gyermekvédelem
203-204
Előkészületek az egységes népiskola megteremtésére és a tankötelezettség bevezetésére
205-207
Középfokú iskolák
207-210
Felsőoktatás
210-212
Felnőttoktatás
212-214
Források és feldolgozások
215-217
Hátsó borító